понедељак, 2. јануар 2012.

BEČKA PILETINA

Ime ovog divnog jela nema nikakve veze sa bečkim receptima. Prvi put sam ga jela u Beču kod sestre, pa je  shodno mestu degustacije i kršteno. Sloj belog mesa pržen na malo putera i ulja, prekriven prženim šampinjonima, pa onda je sve zaliveno tečnom pavlakom i posuto kačkavaljem. Jelo je idealno za početnike u kuhinji kojima treba konkretno jelo kada gosti dođu. Takođe je idealno ako vam treba brz ručak. Veče pre ispečete piletinu, propržite šampinjone, pa kad stignete kući samo zalijete pavlakom i prekrijete kačkavaljem, i zapečete u rerni, što i drugi ukućani mogu da urade umesto vas. Jedan brz i jako ukusan ručak.




Pošto ovo jelo obično pravim u duplo većoj meri ja sam se malo zanela pa sam celih 250ml pavlake sipala preko pečuraka. To nije umanjilo ukus jela ali je bilo malo više soka kao što vidite na slici posluženog jela i izrade. U prepisu recepta sam smanjila količinu na 120-150ml, a vi možete staviti po želji. Da ne bude zabune, kao što sam ranije pisala, ja često koristim Imlekovu slatku pavlaku 36%mm jer iako u nazivu stoji slatka u njoj se šećer jedva detektuje a ona je jedina sa većim procentom masnoće. Tečna pavlaka za kuvanje imaja 20%mm. 



vatrostalna posuda unutrašnjih dimenzija 20x20cm, zapremine 1700ml
500g belog mesa - tanje šnicle
500g šampinjona - listići
120-150ml slatke pavlake Imlek 36% mm ili pavlake za kuvanje
250-300g rendane Gaude, Trapista...
1 kašika putera i nekolio kašika ulja

Iseći belo meso na šnicle. Posoliti i ispržiti na puteru i ulju. Složiti šnicle u vatrostalnu posudu. Na masnoći na kojoj se piletina pržila spustiti šampinjone. Poklopiti ih i ostaviti tako dok ne puste vodu, pa onda skinuti poklopac i pržiti dok voda ne ispari. So i biber dodati na kraju jer će u protivnom puštati dosta vode. Šampinjone sipati u cediljku i odstraniti višak masnoće i preostale tečnosti. Piletinu pokriti šampinjonima, pa ih  zaliti sa tečnom pavlakom. Preko posuti rendani kačkavalj. Pokriti lepo posudu sa aluminijumskom folijom i peći u rerni na 200 stepeni oko 25 minuta, a onda skinuti foliju i peći dok se kačkavalj ne zarumeni.



CREAMY CHICKEN WITH MUSHROOMS


500g chicken breast 
500g button mushrooms sliced
120ml cream
250-300g cheese
1 tablespoon of butter and couple of tablespoons of oil

Cut the chicken breast into thin slices. Salt to taste and fry on melted butter and oil until done. Place them in an ovenproof casserole. Mine is 20x20cm, volume of 1700ml. Fry the mushrooms on butter and oil where the chicken had been frying. Salt at the end since if you add salt at the beginning they will produce excess water in the pan. We want them fried not cooked. To fry them nicely after a minute cover the pot with the lid and near the end uncover and let all the water evaporate. Place the mushrooms over the chicken in the casserole. Pour over the cream and place grated cheese of your choice. Cover the casserole tightly with aluminum foil and bake at 200 degrees Celsius (no fan) around 25 minutes. Remove the aluminum foil and bake some more until the cheese gets a nice golden color that you like. You can turn the grill option at this stage in your oven but stand close by and overlook the cheese so it does not get burnt. Let sit for an hour before serving.

20 коментара:

  1. Mislim da bi uživala u mojoj kuhinji, škrinja mi je puna domaćih kokica :) Sviđa mi se dodatak kačkavalja, a samim time šta si ovo jela u Beču i što ovo jelo nosi sa sobom divne uspomene, još mi je draže. Nekako su mi recepti uz priču puno ukusniji :)
    Doći će na red ovih dana :)

    ОдговориИзбриши
  2. Ovo je stvoreno meni za ručak :) Jako mi se dopada, prava prilika i za isproati pošto trenutno istražujemo tvoj blog ;)

    ОдговориИзбриши
  3. Po sastojcima se vidi da je piletina božanstvena u uvoj kombinaciji :)

    ОдговориИзбриши
  4. Odlično i za ove dane kad mi već ponestaje inspiracije!

    ОдговориИзбриши
  5. Pravila sam nešto slično i zaista je jako fino, dobro si me setila da napravim deci kad ispraznim frižider od "svečanih jela" :)

    ОдговориИзбриши
  6. Volim ovako nešto brzo i ukusno, kombinacija namirnica je fenomenalna...

    ОдговориИзбриши
  7. Odlično jelo, i to ne samo za početnike, već i za iskusne lisce kojima treba nešto brzo, a efektno. I kao i uvek - vrlo korisna mala škola kulinarstva u slikama :-)

    ОдговориИзбриши
  8. Jelena, ti si bas neverovatno strpljiva i pedantna... Srecna Nova godina i da budes jos kreativnija i produktivnija! Ivana

    ОдговориИзбриши
  9. Hvala savima na lepim komentarima.

    Ovo jelo je zaista spada u kategoriju onih sa kojim se ne može omanuti naročito ako ne poznajete goste. Sastojci se daju menjati po količini. Neće se piletina buniti da stavite još šampinjona ili još koji gram sira. Mislim da sve čak može i veče pre da se napravi i poslaže, pokrije folijom, pa sutradan samo u rernu da se zapeče.

    ОдговориИзбриши
  10. Jelo bas po nasem ukusu. Mami bi se dopalo... :) Verujem da cemo ga isprobati, pa cu javiti utiske.

    ОдговориИзбриши
  11. Odlican predlog za jedan ukusan i brzi rucak, mislim da cemo naredna dva meseca dok budemo tvoji gosti na blogu fino papati.;)))

    ОдговориИзбриши
  12. Mislim da bi mi se ovo jako svidilo ;) sam finalni izgled je fantastičan! Sretna ti nova draga :)

    ОдговориИзбриши
  13. Ovo jelo je fantasticno i svima preporucujem da ga probaju.Kao sto Jelena kaze,pravi se brzo i lako a stvarno je vrhunski ukus.Nemojte da ga ne probate,pogresicete.Ja sam ga pravila vise puta i uvek se iznova odusevimo.Hvala Jelena :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala puno na isprobavanju, a jeste stvarno jednostavno. Jelo koje spada u kategoriju da može da se napiše recept zalepi za frižider i kaže ukućanima da ga spreme kad su gladni.

      Избриши
  14. Jelena, po tvom savetu, piletinu i šampinjone sam pripremila uveče, a ručak sam dovršila sutradan, stvarno odlično jelo! Brzo se priprema a meso je jako sočno, u finom sosu ;) Hvala ti za recept, uživali smo! Pozdrav! :)

    ОдговориИзбриши