недеља, 9. јануар 2011.

ČESNICA - MASNICA

Ako ste slučajno nabasali na moj blog tražeći recept za Božićnu česnicu, onda dobro mi došli!  Nadam se da ćete prošvrljati indeksom recepata koji se nalaze sa vaše desne strane i tu naći još neki zgodan recept za vas. 




Recept za Česnicu je iz  familije mog supruga. Česnica se u njihovom kraju pravi kao lisnata pogača koja se premazuje mašću. Ovaj rustičan izgled (kvrgavost površine i sjaj) se postiže time što se sve ne radi pod konac kao kad klasično premazujete testo i presavijate ga trudeći se da vam masnoća ne probije. Ovde je poželjno da vam mast probija kroz testo prilikom tanjenja, da ste do laktova u brašnu koga posipate da bi mogli testo da odvojite od podloge.



Ja je pravim i van Božića i tada je to Masnica, bez novčića, dren, kukuruza, žita, slame i ostalih stvari koje se tradicionalno stavljaju u nju. Pošto je to prva stvar koja se proba na Božić da se čovek omrsi posle 40. posta (za one koji poste ili ne) verujte mi da ćete pre posegnuti za njom i za vreme ručka nego za pečenicom. Česnica se ne usprema i ne sklanja sa stola. Ona stoji na stolu tokom celog dana Božića. Naravno, na dan Božića njen ukus je poseban, ali i drugim danima, obećavam vam, ova mirisna lisnata pogača će nestati sa vašeg stola za tren. Trećeg dana Božića nama su samo mrvice u činiji ostale i njih čuvam, onako, da se malo zasladimo. 

Uz ovu masnu pogaču koja ima ukus i miris praznog bureka, ali još bolji, treba vam samo čaša jogurta, jer bi sve ostalo pokvarilo ukus. Jedina opasnost je da ne možete stati sa jelom, jer vas svaki zalogaj vuče na još jedan. Od svih stvari koje sam pravila, ovaj recept vam najtoplije preporučujem. Nije da vam druge ne preporučujem, ali bi mi bilo žao da masnicu ne probate bar jednom dok ste živi.

Vreme pripreme je negde oko 2 sata 30 minuta. Tu računam 20-30 minuta da proradi kvasac, da zamesite testo, 30 minuta da se testo duplira, onda ga razvučete mažete i preklapate i negd eoko 60 minuta za pečenje. Računajte i 15-30 minuta hlađenje pre jela. Znači ako štelujete vreme kad treba da ustanete na Badnjidan onda je to 3 sata pre no što je prelomite.




ČESNICA - MASNICA
vreme pripreme 2 sata 30 minuta i hlađenje od 15-30 minuta

20g svežeg kvasca
50ml tople vode
pola kašičice šećera i brašna
oko 500g brašna i još 300g za posipanje i dalji rad
1 kašičica soli
još 250ml tople vode
svinjska mast, sobne temperature


Stavite kvasac da nadođe sa pola kašičice šećera i brašna u 50ml tople vode. U 250g brašna, dodajte so, nadošli kvasac, 250ml vode i polako dodajte ostatak brašna (negde oko 250g). Mesite dok ne dobijete lepo i elastično testo koje se ne lepi za ruke. Ostavite testo na toplom da se duplira.

Premesite testo. Na brašnom posutoj podlozi  rastanjite ga oklagijom u oblik pravougaonika debljine oko 1cm ili tanje, veličine oko 40x45cm. Premažite površinu  mašću, štedeći ivice. Preklopitie desnu trećinu preko srednjeg dela, pa levu preko toga. Okrenute testo i ponovite postupak, desna trećina preko sredine, pa leva preko toga. Pritisnite testo na nekoliko mesta oklagijom i ponovo ga rastanjite ponavljajući postupak mazanja i preklapanja još 2 puta bez čekanja da se testo odmara.

Tamo gde mast probije pospite preko obilato brašnom i nastavite sa radom. Poželjno je da se to desi da bi ona imala divnu rustičnu površinu, ali će vam površina za rad kao i oklagija biti puni masti i brašna. Nemojte očekivati uredno testo koje će biti pod konac. Mast probija na sve strane u klobucima, i tako treba da bude. Tamo gde se testo zalepi za radnu površinu samo ga odignite i obilato pospite ispod tog mesta dosta brašna.  Što više rupa u testu to bolja česnica. Svaki put kad se tanji razvlačenje postaje sve neurednije i neurednije.

Četvrti put razvucite testo do veličine koju želite i formirajte ovalni ili okrugli oblik da ima debljinu bar od nekih 5cm. Što je neurednija gornja površina (mast probija) to će biti lepša. Stavite novčić, glog, zrno kukuruza, grančicu badnjaka, pšenicu u različite ćoškove da budu sakriveni.

Podvucite ruke ispod česnice, spustite je u namašćen pleh i ostavite je da se odmara oko 30 minuta. Ja je spustim u pleh od rerne. Ona se malo proširi i poraste. Nemojte je stavljati u kalup jer je lepa ovako rustična.

Pecite na žici ispod sredine rerne na 220 stepeni oko 30-40 minuta, pa smanjite na 160 i pecite još 20 minuta. Izvadite je iz rerne, premažite je mašću i vratite u isključenu rernu na par minuta.

Ako želite veću Česnicu samo povećajte onih 250ml vode na 350ml i 20g kvasca na 30g, što će vući sa sobom više brašna i samim tim i veću česnicu.



    SERBIAN ORTHODOX CHRISTMAS BREAD 

    20g of fresh yeast 
    50ml of warm water
    half a teaspoon of flour and half a teaspoon of sugar 
    500g of flour and around 300g more for dusting
    1 teaspoon of salt
    additional 250ml of water
    pork lard, room temperature

    Place the yeast with a half a teaspoon of flour and sugar in 50ml of warm tap water and let it bubble for 20 minutes in a warm place. Place 250g of flour in a large pan, salt and add the bubbled up yeast along with 250ml of warm water and mix with a fork. Now, add more flour (around 250g) and kenad for 5 minutes, just enough to get a nice and elastic dough that does not stick to your hands. Leave the ball of dough to double in size. 

     On a floured surface roll the dough out in a shape of a rectangle to 0,5cm thickness. Spread 3-4 tablespoons of lard on top of  the rolled out dough, leaving out he edges. Now, flip the right third of the dough over the center part and flip the left side on top of that. Turn the dough now so that the longer side is facing you and flip again the right side towards the center and the left side on top of; this is like making puff pastry. Gently flour the surface under the dough. 

    Lightly flour the top of the dough and flour the rest of the work surface. Roll the dough out again to 0,5cm, spread the lard and fold it again. Repeat the process again with the rolling, spreading and folding. When you roll out the dough for the second time the lard might come through the dough in some places. Do not worry that is what we are looking for and that is why the bread in the picture has such a rustic look. The last time you fold the dough do not roll it out thin, now roll it out to be 3-4 cm thick. 

    Place the dough in a baking pan. Spread 2 tablespoons of lard on top of it and place in the preheated oven at 220 degrees Celsius for 40 minutes. When the crust starts to turn to a nice golden color, turn the temperature down to 160 and bake some more, app. 20 minutes. Take the bread out of the oven and place couple of teaspoons of lard on top of it, and return it to the oven for the additional five minutes of baking.



    U januarskom izdanju 2013. MEZZE magazina, prvog besplatnog online magazina o gastronomskoj kulturi u Srbiji na stranama 13-25 možete pogledati izradu Česnice-masice po mom receptu u slikama step by step od strane naših urednica Ane i Marije. Retro-chic! Zar nisu sjajne. Ako do sad niste otkrili MEZZE samo klik na sliku i onda još jedan klik da ga uveličate i počnete da listate. Dobro nam došli!

    55 коментара:

    1. Ja nikad cula za ovo, ali izgleda stvarno famozno! Sve se pitam da li bi moglo i s maslacem...najradje bih se odmah upustila u izradu, tako dobro izgleda...

      ОдговориИзбриши
    2. @Sweet Green-sa maslace bi ispalo nešto sasvim drugo. Sigurno bi bilo fino, ali mast mu daje taj poseban šmek i miris koji se ne može dočarati slikom.

      ОдговориИзбриши
    3. Merry Christmas and a Happy New Year Jelena!
      Hugs from Iowa! I have missed blogging and soon I will have more time (with the holidays behind us. I'm looking forward to Twenty Eleven!

      ОдговориИзбриши
    4. Obozavam je...Na svu srecu pravi se rijetko.
      U tvojoj creaciji odlicna!

      ОдговориИзбриши
    5. Oh da. To je jedna od najboljih pogaca. Mome tati omiljena. Kod nas se spremala cesce od par puta godisnje :-) Kada pocnes, ne mozes je prestati jesti.
      Mi je nikada nismo pravili ovako tanku. Svidja mi se ta ideja :-) Izgleda mi elegantnije i ljepse.

      ОдговориИзбриши
    6. Iako nisam čula za ovakvu česnicu ova odlično izgleda!

      ОдговориИзбриши
    7. Česnica se u Srbiji razlikuje od kraja do kraja. Negde se sprema kao pogača, negde kao proja, negde kao hleb sa jajima ili kao masnica. Posle 40 dana posta treba se omrsiti na Božić i česnica je prva mrsna hrana koja se unosi. Ovo je recept koji sprema moja svekrva, a ja sam ga preuzela. Naravno pravim je i tokom godine, ali je tako zarazna da moram da se kontrolišem koliko je puta spremam. Kao najlepši burek.

      ОдговориИзбриши
    8. Nikad nisam jela česnicu jer ona nije tradicija kod nas. Zapravo sam upoznala običaj pravljenja iste kroz blogove i neke prekrasne postove o pravoslavnim božićnim običajima.
      Mislim da ću je jednom napraviti ne vezano za blagdane jer me baš zanimam kakvog je okusa.
      Ova tvoja izgleda prekrasno. :)

      ОдговориИзбриши
    9. Česnicu nisam nikada jela, a zbog masti ne bih je ni jela (mast mi ima neki grozan okus i miris). Vjerujem da je odlična.

      ОдговориИзбриши
    10. Vidi se po njoj da je ukusna.Kod nas u Bačkoj se pravi slatka česnica.Mislim da je moja baka pravila ovu pogaču sa mašću i jogurtom,znam da predivno mirise.Moraću isprobati.

      ОдговориИзбриши
    11. Jelena moja, predivno ti izgleda!
      Sam tvoj uvod naveo me da isprobam recept :)
      Nisam nikada čula za masnicu, a kamoli da sam ju probala. Pravo je vrijeme...

      ОдговориИзбриши
    12. Čao Jelo :)))
      Toliko si se potrudila da ubediš ljude da je ovo neverovatno jednostavno jelo, stvarno ukusno, da sam morao da dođem da te podržim. Nisam ja nikad pravio tu varijantu česnice/masnice. Čak sam hteo da odustanem od čitanja, kad sam video reč "česnica" jer moja baka je pravila tu česnicu ali sa medom, ali pored onog brda sitnih kolača i torti koji su čekali da budu pojedeni, česnica je bila samo nužno zlo u kome moraš učestvovati zbog onog dinara u nečijem parčetu.

      No tu je srećom bila i reč MASNICA a pošto je i Mignonne na zadnjem postu pravila "Masnice" ali to je igra reči jer mignone ne koristi yu karaktere pa je MAŠNICE prekrstila u masnice, baš me je zaintrigiralo kakve su sad to nove "masnice ili mašnice" koje ti praviš.

      Kako god bilo eto mene da dam svoj doprinos i podržim tvoje oduševljenje. Nisam ja tu Masnicu nikad pravio, da se razumemo. Ja sam jako tanak kad su testa u pitanju. Znam samo jednu stvar da napravim valjano, a to su pogaćice sa čvarcima. A pošto su pogačice isto to što si ti napravila, samo što unutra ima i čvaraka, i još se gnjaviš i sa sečenjem na kockice, ili nedaj bože moraš i modlom da ih vadiš, ZNAM da je ta pogača Masnica odlična. Ja bih naravno sve to pravio od DROŽDINE. Verujem da ti znaš, ali oni koji ne znaju, droždina je ona mast sa dna kante u kojoj stoji mast. Puna je trunja od sitnih čvaraka i zbog toga je braon boje, a od nje se prave izvanredne i pogačice i ovakve pogače. Kad nema droždine, onda se čvarci pojedu pa ono trunje koje ostane se pomeša sa običnom mašću i to bi bila dobra zamena. Ja sam naravno proklet, pa mi ni to trunje nije dovoljno nego u pogačice trpam i one sitne čvarke tako da je to baš onako lepo i dijetalno.

      Danas sam pravio TE pogačice. I prvi put sam odustao od metode savijanja testa na 3 dela. Uvek mi curi mast iz tog zadnjeg preklopa kad ga valjam oklagijom. Tebi to očito ne smeta, ali meni smeta, jer mi i moji omiljeni čvarci ispadaju napolje. Zato sam rešio da radim ovako. Namažem sredinu testa a levi i desni kraj prebacim da se dodiruju po sredini. Sve to isto uradim 3 puta pod 90 stepeni. I uvek su krajevi lepo zatvoreni, a pošto mi je debljina tih kora sasvim dobra, ne radim to i četvrti put. Kad radiš sa krupnim čvarcima, ne smeš preterivati sa tim preklapanjima. Na kraju počnu da izbijaju napolje.
      Ne kažem ja da tvoja masnica nije fantastična, ali zamisli i sama da se tu ubaci i malo čvaraka, kako bi to bilo moćno. Šta misliš?

      ОдговориИзбриши
      Одговори
      1. Pozdrav svima a Dade posebno.
        Taman sam se spremao da obnovim secanja na Masnicu ili kako god se zove kad procitah Tvoj komentar.
        Nazalost, "DROŽDINE" vise nema u mom kraju :( Sada mast kupujem u prodavnici.
        Ali se dobro secam da su moji posle pecenja butica ili plecke, onu sjajnu mast - "MOČA" hladnu stavljali u tegle pa u frizider.
        Kasnije su tu braonkastu mirišljavu mast koristili za ovu masnu pogaču.

        Ovo je moj prvi post na blogovima a ova pogača će biti prva u mojoj rerni.

        Избриши
      2. Gaston, dobro došao blogerske vode. Molim te ostavi link na tvoj blog ako si ga ve otvorio, jer kad kliknem na tvoje ime tamo ne piše ništa pod web stranica, pa kad dopišeš mi ćemo znati koji je tvoj kreativni kutak. Dragoo mi je da ti se masnica dopada. Samo pazi da ne budeš baš mnooooogo brašnjav.

        Избриши
    13. @DADE-drago mi je da masnica ima svog fana, jer po meni zaslužije da osnujemo klub ljubitelja masnice. Nisam baš ubeđena da ste tanki na testima, pošto pogačice sa čvarcima pravite, a i za njih može još jedan klub ljubitelja da se osnuje. Među prvim pecivima koje sam pravila, još kada sam počela da se bakćem testom, su bile pogačice s čvarcima, meni omiljene. Nisam ih godinama pravila, i to samo zbog njihove neodoljivosti i kaloričnosti, jer kad krenem da ih jedem ne znam da stanem. Meni za masnicu ne smeta to što mast probija, jer joj da ovu lepu koricu, ali mi smeta kod pogačica sa čvarcima. Volim kad oni imaju divnu gornju koricu, i to kad nisu mazani žumancetom, već kad su onako brašnjavi. Vodim se mišlju da ih napravim sad, ali imam oko 100g domaćih čvaraka u frizu, a da kupujem ove iz prodavnice, e to nije to. Ne znam gde mi je recept, i više se ne sećam da li sam po maminom receptu zalivala pogačice mlekom, ili se neko belo vino koristi u testu, moraću da pretražim svoje sveske. Za droždinu sam čula na Natašinom blogu, tj. znam ja šta je to, ali nisam znala kako se zove. Mogla bi se od masnice napraviti jedna velika pogačica s čvarcima. Dopada mi se ideja, ali za Božić se držim ovog tradicionalnog i porodičnog recepta. Samo mi nije jasno, kad preklapate testo, mažete samo sredinu, pa levi i desni kraj ka sredini, da li se onda okreće pa maže ponovo sredina i isto preklapa, ili se samo okrene i preklopi. Nisam pravila sa duvan čvarcima, nekako mi je žao njih da stavljam, tj one prave, a i čula sam iz pouzdanih izvora da duvan čvarci na pijaci nisu uopšte svinjskog porekla. Da postoji lakši, jeftiniji i brži metod dobijanja kopije od belog pilećeg mesa. Svašta narod smisli. Mogao bi jedan post kod Maje o pogačicama s čvacima da padne, dok smo još u zimskom periodu.

      ОдговориИзбриши
    14. Аутор је уклонио коментар.

      ОдговориИзбриши
    15. uh, uh, kako ovo dobro izgleda...stavljas me u iskusenje, a imam i masti:) sigurno cu probati!

      ОдговориИзбриши
    16. česnica nije tradicija kod nas i nisam je nikad jela, međutim vidjela sam već na blogovima i jako me zainteresirala, pogotovo ova tvoja mi se jako dopada

      ОдговориИзбриши
    17. A joj, fantastična je. Čula sam za masnicu ili kako se u nas zovre maslenica, zato što se koristi maslo umjesto masti. Svejedno, važno je da je ukus fantastičan!
      A i ti si nam to opisala bez greške:) Svaka čast!

      ОдговориИзбриши
    18. super izgleda, i ja prvi put čujem i rado bih probala ;)

      ОдговориИзбриши
    19. Nisam inače nikad čula za ovo, ali izgleda fantastično:) svakako ću probati napraviti

      ОдговориИзбриши
    20. Ovo je bomba! :) Nikada nisam jela ovakvu česnicu-masnicu. :) Kod nas makedonaca, česnica se pravi na Badnje veče i naravno posna je kao i sva ostala jela za taj dan. Međutim, ova bi pogača mogla super doći recimo za sam Božić. Čvarke znam da pravim, mast imam, pa ću da udenem dvije muhe odjednom; i pogačice sa čvarcima i ova divna, divna masnica. :)
      Još samo da naučim da pravim duhan čvarke i niko sretniji od mene! :)

      ОдговориИзбриши
    21. NATAŠA- da, u nekim krajevima se česnica sprema na Badnje veče, i tada je posna, a u većini mesta se sprema na Boćić, i tada je mrsna. Razlikuju se od kraja do kraja Srbije. Kako Vera kaže u Vojvodini je slatka, u planinskim predelima je to proja, negde se pravi sa brašnom i jajima, a ova je iz Lozničkog kraja i ona se pravi sa mašću.

      ОдговориИзбриши
    22. Draga Jelena,divno!Za tebe od mene jedna lepa nagradica,svrati:))

      ОдговориИзбриши
    23. Maja opet smo se poklopile.Jelenice imas i kod mene nagradicu

      ОдговориИзбриши
    24. Jelo, i kod mene te ceka nagrada pa svrati

      ОдговориИзбриши
    25. Ovu pogaču nisam jela od kad sam došla u SAD. A baš me je ćerka pitala za nju, i htela da pravi za Božić. Moja baba je ovako mesila i znam kako je ukusna!
      Eto, imam masti, i mogla bih da je napravim:)

      ОдговориИзбриши
    26. I stvarno moram!
      A telim se već dvadeset godina i nikako. Nisam slagala, točno toliko se ja spremam napraviti maslenicu, mislim da je to ista stvar. Koliko je dobra znam, jer ju je radila kolegica s posla pred dvadeset godina i ja rekla da moram probati i od onda prošle sve te godine, ja na početku!
      Ali sad si me ubijedila. Budem!
      Odlično izgelda!

      ОдговориИзбриши
    27. Divna tradicija ,i baš mi se sviđa ,voljela bih kad bi mogla ju probati i u originalu.A mast volim i u slanim jelima a i u kolačima ,daje poseban šmek.

      ОдговориИзбриши
    28. Odlično! Neki dan radila sam Česnicu (kombinirala sam taj i još jedan recept) i moram se pohvaliti svojim uratkom :) Hvala što si s nama podijelila taj recept:)

      ОдговориИзбриши
    29. Bas je fantasticno ,dobri recepti .Tradicija ,ja ih pravim .
      Definitivno su dobri.

      ОдговориИзбриши
      Одговори
      1. Anoniman
        Trudim se da tradicionalna jela suprugove i moj porodice ostanu sačuvana od zaborava i da recepte prosledim dalje da i ostali mogu da ih prave ukoliko nemaju svoje recepte.

        Избриши
    30. Recept je isproban, ispalo je fantasticno, iako sam koristila margarin umesto svinjske masti. Puno ti hvala!!!

      ОдговориИзбриши
      Одговори
      1. Hvala Jelena na isprobavanju. Mast daje ono nešto što se ne može dobiti margarinom, pa ličin gotovo na prazan burek, ali može se menjati naravno.

        Избриши
    31. Ova česnica mi deluje divno. Malo se bojim te količine masti, ali je, verovatno, to prava količina za dobar ukus i hrskavost. Možda nije loša varijanta pomešati mast i margarin.

      ОдговориИзбриши
      Одговори
      1. Anoniman, ja lično ne bi mešala sa margarinom, jer je margarin industrijska stvar, a mast je prirodna i daje posebnu slast. Probaj da napraviš manju količinu, recimo da radiš sa 200ml vode. Meni je ovo omiljena pogača, ako tako mogu da je nazovem i dok je ne pojedemo istog dana nismo mirni - za doručak, ručak i večeru.

        Избриши
    32. jelo, jelo, slike su predivne a naravno i česnica/maslenica, naročiti!

      ОдговориИзбриши
    33. Šta se stavlja u česnicu osim novčića? I kako te stvari da nadjem u Americi? Hvala na divnom receptu. Pozdrav, imenjakinja.

      ОдговориИзбриши
    34. Stavite novčić, glog, zrno kukuruza, grančicu badnjaka, pšenicu u različite ćoškove da budu sakriveni.

      Parica je najbitnija a ostalo je sve promenljivo i menja se od mesta do mesta tako da se može i izostaviti. Grančica hrasta (Badnjak) možda može da se nađe kod vas.

      Nadam se da mast možete da nađete a ako je nema onda puter, da se omrsite.

      ОдговориИзбриши
    35. Moja baka je pravila ovakvu cesnicu i to je cesnica mog detinjstva ,ali je nisam nikad pravila ,i evo prilike da to uradim sad. Hvala puno!

      ОдговориИзбриши
      Одговори
      1. Svetlana da znaš da su mi mnogi to rekli da su je jeli u detinjstvu kod baka ali da je sad retko ko pravi kao takvu. meni je logično da ide mast jer je to prva stvar kojom se čovek omrsi posle 40. posta, a ne puter. naravno običaji su različiti i u Vojvodini je prave kao pitu sa orasima i medom. Drago mi je da se recept širi. A skoknite i do MEZZE magazina (link u tekstu na kraju) i vidite sjajne slike izrade.

        Избриши
    36. Ja sam iz Sapca,kod nas se epremaju ovakve cesnice za Bozic samo je pravimo bez kvasca a sve ostalo je identicno.Ukus je divan,ali moja svekrva je premazivala sa pretopom pa je bila jos ukusnija.Pretop je ,ako neko ne zna,mast koja iscuri u pleh ispod praseta dok se pece.

      ОдговориИзбриши
      Одговори
      1. Zoro, u sa pretopom mora da je savršena. Taman kad se peče prase za Božić ide i pretop uz masnicu. Savršeno!

        Избриши
    37. I moja baka je pravila nesto slicno ovoj tvoj, samo bez kvasca. Mama je nastavila, pa sad i ja :) I mi je svi obozavamo. Jedino sto sa kvascem mozda izgleda "pufnastija ". Bravo za recept!!!

      ОдговориИзбриши
      Одговори
      1. Bez kvasca je onda prava pogača a još i lisnata. Drago mi je da širimo iskustva i tradiciju!

        Избриши
    38. E to je cesnica za koju ja znam, ovo slatkisi, itd, to su novotarije iz austrougarske. A mast, jos od peceneog praseta, jos bolja... E to je to... E sad dilema je dal; da stavjas zlatnike ili srebrnjake, i da li nalazacu pripada i dobit... :)
      Gurman

      ОдговориИзбриши
    39. U moru svih vtsta recepata koje sam nasao samo ovaj je identican receptu koje bake po kojem i danas dan,hvala bogu,pravi za bozic....ovo je prva godina da kao student nisam uspeo otici kuci ali sa svojom devojkom cu praznovati ovaj dan...hvala puno na receptu...ovo je provereno najukusnija cesnica koju mozete pojesti za bozic....

      ОдговориИзбриши
      Одговори
      1. Dragi Bojane, Hristos se rodi! Nisi prvi koji mi je rekao da su njihove bake ovakve česnice pravili. Evo ja se spremam sutra da ustanem u 5 da stavim kvasac i počenem, da bude gotova i na stolu oko 9. Tebi i tvojoj devojci želim da vam Božić protekne u miru i ljubavi.

        Избриши
    40. Draga Jelena verujem da si cesto pominjana sirom planete ovog Bozica zahvaljujuci ovoj divnoj cesnici. Kako svuda tako I u nasem skromnom domu. Ja nisam neki "majstor" za testa ali odlucila sam da sledim tvoja uputstva I pokusam. I eto uspeha :) malo sam se preracunala pa stavila u manju tepsiju kad ono cuda narasla cesnica na dva sprata :) Nema veze bitno da je prefina I da su ukucani zadovoljni.
      Jos jednom veliko hvala na recepti I sve najlepse u ovoj godini :)

      ОдговориИзбриши
      Одговори
      1. Hristos se rodi Aleksandra! Neizmerno si me obradovala da je ova česnica stigla i do NY. Eto vidiš, uvek čovek nešto preskoči u receptu. Sad ću da dodam da se stavi u pleh od rerne i da ima slobodan oblik, kod mene obično oblikujem ovalnu. Evo mi grickamo našu još od jutros. Puno pozdrava i srećan ti Božić!

        Избриши
    41. Boba - Australia28. јул 2014. 13:52

      Cesnicu pravim potpuno isto kao po ovom receptu s tim sto koristim masnocu od pecenja (svinjsko pecenje za Bozic). To je tek da prste polizes.

      ОдговориИзбриши
      Одговори
      1. Uf Bobo mogu samo da zamislim. Ko peče kod kuće (ne u pekari) to treba da iskoristi.

        Избриши
    42. Ovakvu cesnicu je pravila moja baba, pa moja mama i sad ja. Samo sto je mi pravimo bez kvasca i razvlacimo rukama tako da se testo cepa i bude sva "dronjava", pa preklapamo, premazujemo mascu i opet rukama rastezemo. Posto mama nije vise ziva, tata misli da mi je tesko da spremama takvu cesnicu i stalno zapitkuje da li da pravimo kao slavski kolac(bez ukrasa), ali ne! Ne dam! Ovo je nesto sto me vraca u detinjstvo sto je za mene simbol Bozica. Hvala ti sto si ovako lepo opisala pravljenje ove cesnice. Pozdrav!

      ОдговориИзбриши
    43. Hvala što ste lepo opisali pravljenje česnice napravio sam sve kako ste opisali...mislim samo da ste pogrešili ne ide glog u česnicu nego dren

      ОдговориИзбриши