недеља, 23. октобар 2011.

VASINA TORTA - KLASIK SRPSKE KUHINJE

Kažu da je Vasina torta autentična srpska torta čiji recept datira još iz davne 1908. godine. Po priči, nastala je kao znak zahvalnosti tašte prema zetu, Vasi Čokrljanu iz Paraćina, koji je svoju suprugu odveo bečkim lekarima jer je bilo rečeno da porođaj može ugroziti život deteta i žene. Supruga Jelena je donela na svet zdravo i krupno dete, a nama je u amanet ostao recept za ovaj klasik srpske kuhinje. 




Verujem da ste i vi kao i ja odrasli na Vasinoj torti koja je bila neizostavna na repertoaru nedeljnih ručkova i proslava. Moram priznati da je nisam baš volela kao dete, ali eto vremena se menjaju i ja sam naprosto oduševljena kombinacijom ukusa i teksure u ovoj torti. Kora na bazi oraha koja vremenom povuče vlažnost iz fila, čokoladno-orašasti fil sa ukusom pomorandže, lagani munchmellow i gorka čokolada na vrhu. Treba imati i na umu da su narandže davne 1908. godine bile pravo malo bogatstvo u kuhinji jedne žene i da se torta sa narandžom u receptu nije mogla naći u svakoj kući. 




Svi recepti za Vasinu tortu su donekle slični, a ja vam dajem recept moje mame, sa detaljnim uputstvima za početnike. Kao i uvek, ne mogu a da ne budem preopširna, a vi slobodno preskočite recept, ali vas molim da je bar jednom prelijete čokoladnom glazurom i to baš ovako samo na vrhu, jer se teško seče ako se cela prelije, a i ovako se vidi njena lepota u slojevima. Mama insistira da se ona ovako ređa, da je geometrijska, pod konac, kako se kaže. To zahteva malo truda, ali je efekat očaravajući. Meni Vasina torta jednostavno nije dovršena ako nema čokoladnu glazuru. Ona zaokružuje celu tortu, balansira ukus narandže u filu i slatkog šama. 




Jedina izmena u maminom receptu su žumanca koja sam kratko kuvala na pari, jer se u današnje vreme i o tome vodi računa, a belanca su termički obrađena jer se mute na pari sa špinovanim šećerom. Količina mleka kojim se orasi prelivaju daje jedan malo ređi fil sa kojim se malo teže barata, ali i to ima smisla, jer taj fil za dan-dva omekša koru ispod njega pa ona postaje sočnija. Vi možete preliti orahe sa nekoliko kašika zaslađenog vrelog meleka da dobijete gušći fil ili orahe sa mlekom malo ukuvati na plotni da se orasi malo zgusnu. Meni  odgovara ova gustina.

Sačuvajmo ovaj predivan recept od zaborava!

Kako je ispala u Dilajlinoj kuhinji možete pogledati ovde, a kako je Olga (ruskinja koja živi u Istambulu) napravila ovde.




VASINA TORTA
kalup za okruglu tortu sa pomičnim dnom prečnika 24cm


KORA
5 belanaca (jaja klase S 65-70g)
5 kašika kristal šećera
5 žumanca
1 kašika mekog brašna
50g mlevenih oraha
40g rendane čokolade za kuvanje

Mikserom umutite belanaca u polučvrsti šam, pa postepeno dodajte jednu po jednu kašiku šećera uz neprestano mućenja dok ne umutite čvrst šam. Ručno umešajte žumanca u šam prevrćući šam lagano tako da ostene što vazdušastiji. Pomešajte brašno, orahe i rendanu čokoladu i lagano ih ručno umešajte u masu. Obložite dno kalupa za tortu prečnika 24cm papirom za pečenje, a ivice kalupa naputerišite. Sipajte masu, malo ga izravnajte i pecite na 180 stepeni oko 20-25-30 minuta. Ostavite koru da se ohladi u plehu. Nožem prođite između kore i ivice pleha i izvadite je iz kalupa. Skinite papir sa kore i spustite je na tacnu na kojoj planirate da je poslužite.



FIL OD ORAHA, ČOKOLADE I POMORANDŽE
4 žumanca
4 kašike kristal šećera
100-125ml mleka
125g kristal šećera
200g mlevenih oraha
60g otopljene čokolade za kuvanje
10 kašika pomorandžinog soka
sitno rendana kora 1 pomorandže
150g putera sobne temperature

Mikserom umutite žumanca sa 4 kašike šećera da se samo malo zabele, pa ih kuvajte na pari oko 5 minuta. Ostavite ih da se ohlade. Žumanca se kuvaju kratko samo radi termičke obrade, pa ih nije potrebno kuvati preko 10 minuta kao za druge torte.

Zagrejte mleko sa 125g šećera i prelite preko oraha. Količina mleka zavisi od suvoće oraha, tj. trebamo samo da ih poparimo. U mlaku smesu dodajte otopljenu čokoladu, koru i pomorandžin sok. Ostavite da se čokoladni fil ohladi.

Umutite puter mikserom i spojite ga sa skuvanim ohlađenim žumancima i čokoladnim filom muteći mikserom oko 1 minut da fil postane vazdušast i lagan.

Stavite obruč od pleha sa pomičnim dnom oko pečene kore i nanesite fil preko. Odložite tortu sa sve obručem u frižider dok ne spremite šam. To možete uraditi i sutradan.


ŠAM SA ŠPINOVANIM ŠEĆEROM
4 belanca
250g kristal šećera
150 - 200ml  vode

Tri stvari moraju biti gotove u približno isto vreme:
-šam da je skoro umućen
-voda u šerpi koja vri i spremna je da u nju ubacite šerpu sa šamom i da kuvate dalje na pari uz neprestano mućenje mikserom
-špinovani šećer koji treba da sipate u šam na pari, a on treba da je vreo i tečan

1. Prvo ušpinujte šećer. Prelijte šećer vodom i stavite na plotnu na umerenoj vatri da se špinuje dok ne bude konzistencije meda. Za 200ml vode mi je trebalo preko pola sata.

2. Negde kada procenite da vam treba još 5 minuta do kraja špinovanja šećera sipajte vodu u šerpu u kojoj planirate da kuvate šam na pari. Vodite računa da šerpa u kojoj mutite belanca treba da pasuje lepo na nju, da nema lufta i da voda koja vri (2-3prsta visine) ne dodiruje šerpicu sa šamom.

3. Kada to uradite počnite da mutite belanca, nekih 5 minuta.Možete dodati i prstohvat soli.

4. Znači, šam, špinovani šećer i voda koja vri su spremni, kao i mikser koji ste udenuli sa strane koji treba da dosegne šerpu. Stavite šam da se kuva na pari. Nastavite da ga mutite mikserom dok lagano sipate u njega u tankom mlazu špinovani šećer. Proces mućenja treba da traje oko 5 minuta. 

5. Iznesite tortu iz frižidera i skinite obruč. Fil se malo pokvari ali ga možete izravnati nožem okolo i na vrhu. Operite i osušite obruč i stavite ga iznad fila. Najbolje da vam ga neko drži dok vi u njega nanosite šam bez mnogo pritiskanja pazeći da ne pravite džepove sa vazduhom. Skinite obruč i poravnajte širokom špatulom ili nožem koji možete provući kroz vrelu vodu. Tortu staviti u frižider na par sati ili još bolje preko noći. 


ČOKOLADNA GLAZURA
150g čokolade za kuvanje
2 kašike ulja
1 kašika mleka
malo putera (1-2 kašike)

Pre nanošenja glazure dobro rashlađenu tortu možete još malo doterati. Široki nož opet provucite kroz vrelu vodu, otresite ga, ali ne brišite i pređite oko torte. Otopite čokoladu, mleko, ulje i puter na pari (čokolada je lepša kad se topi na pari). Sipajte čokoladnu glazuru preko torte i malo mrdajte tortu levo-desno, gore-dole da se čokolada razlije i malo padne sa strane torte kao na slici. Glazuru nikako nemojte stavljati na topli šam.


SEČENJE TORTE - SAVRŠENO PARČE
Pre sečenja, tortu ostavite na sobnoj temperaturi oko 15-30 minuta. Nož provucite kroz vrelu vodu, obrišite ga i vertikalno zabodite u centar torte. Lagano vucite nož ka vama vertikalno, pa kada dođete skoro do kraja oborite ga.




VASA'S CAKE - VASA'S TORTE

Vasa's torte, or Vasa's cake is an authentic Serbian cake that dates back to 1908. There is a story behind this recipe. The cake was made as a thank you to a son-in-law Vasa Čokrljanin who after hearing that the life of his wife and an unborn child was in danger took them to Vienna to the best Viennese doctors. The wife gave birth to a healthy child and the mother-in-law made this cake as a thank you to her son-in-law. You have to keep in mind that oranges were a commodity at the turn of the last century. The cake became a golden standard in every Serbian home. It has a walnut based sponge layer topped with a creamy filling made of walnuts, dark chocolate, orange juice and orange zest. Over the filling is a marshmallow like egg white layer and on top a layer of dark chocolate. It smells of oranges and chocolate.


WALNUT SPONGE LAYER
5 egg whites
5 tablespoons of crystal sugar
5 egg yolks
1 full tablespoon of flour
50g of ground walnuts
40g dark chocolate-grated


With an electric mixer, beat the egg whites fairly stiff and then start adding in a tablespoon at the time of crystal sugar and continue beating until they are very stiff. By hand fold in gently the egg yolks. Mix together walnuts, grated chocolate and flour and fold them in too. Line the bottom of the spring form pan that is 24cm in diameter with baking paper, butter the sides and pour in the mixture. Even it out gently. Bake in the oven at 180 degrees Celsius (no fan) for app 25 minutes. Take out of the oven, remove the sponge from the pan, remove the paper and place it on a dish that you plan to serve your cake.

WALNUT, CHOCOLATE AND ORANGE CREAM FILLING
4 egg yolks
4 tablespoons of crystal sugar
100ml of milk 
125g of crystal sugar
200g of ground walnuts
60g of melted dark chocolate
10 tablespoons of orange juice
zest of one orange
150g of butter, room temperature

In a small pot beat the egg yolks and the 4 tablespoons of sugar for 30 seconds. Cook in the double boiler or just place over simmering water and cook for 5 minutes. Let cool. Heat the milk and 125g of sugar to a boiling point and pour over the ground walnuts. Melt the chocolate and pour it in the walnuts as well as the orange juice and the zest. Let the mixture cool. Beat soft butter and cooked egg yolks into it.
Place the spring form band (no bottom) around the sponge and spread in the filling. Even it out with the bottom of the spoon. Place the cake in the fridge while you finish the marshmallow topping.


MARSHMALLOW TOPPING
4 egg whites
250g of crystal sugar
150-200ml of water

Boil sugar and water until you get the consistency of runny honey. While the sugar is cooking beat the egg whites into stiff peaks and when the sugar is ready place the beaten egg whites over simmering water. Slowly pour in the dissolved sugar while beating the egg whites with the electric mixer. Continue to beat them for 5 minutes over simmering water. 
Take the cake out of the fridge and remove the spring form shape. Even out the filling. With the extra pair of hands that are holding the spring form over the cake barely touching the chocolate filling spoon in the marshmallow over the cake making sure there are no air holes. Remove the spring form and with a large knife or a spatula that you have run through hot water (no need to dry the knife) run around and over the top of the cake to even it out. Place the cake in the fridge for couple of hours.


CHOCOLATE TOPPING
150g of dark chocolate
2 tablespoons of sunflower oil
1 tablespoon of milk
knob of butter

Melt the chocolate, milk, oil and butter in a double boiler or in the very low heat and pour over the cold torte. Do not cover around the cake, just let it drip of the sides. Refrigerate. The cake can sit at room temperature for an hour or so but it shoul be served and kept in the fridge. Best if you make it 1-2 days ahead. 




89 коментара:

  1. Jelena, zaista si se potrudila da korak po korak objasniš izradu Vasine torte, koja izgleda prelepo. Mogu ti reći da je ova torta bila glavna na mojoj svadbi kao tzv. mladina torta, a koju sam ja lično pravila, uz pomoć moje majke. Prošlo je puno, puno godina od tada, i možda sam je posle toga napravila još samo tri-četiri puta. Ovaj čokoladni preliv joj daje posebnu draž i lepotu...

    ОдговориИзбриши
  2. Prvo sam usporedila sa svojim receptom koji je naravno,od moje mame: 100% isti, ma u bocu! Nisam je jednom u životu napravila i uvijek je bila izvrsna. Obožavali smo tu tortu sve dok se nije pojavila za nas br.1: Bomba torta
    Slažem se s tobom u svemu, jedna prekrasna torta koju svakako treba spasiti od zaborava. Na kraju zato i pišemo ove blogove!?
    I moram reći da mi se jako sviđaju tvoji opširni recepti i prema isto tako opširnom prošlom receptu napravila sam i tvoju: Esterhazi tortu bez ikakvih problema u komadu je stigla do Dbk! Zadovoljstvo za sva čula!
    I nešto si mislim ako je ova torta klasik srpske kuhinje onda bih za Bombu mogla reći da je klasik bosanske kuhinje!!! E sada će se neki možda naljutiti ali mi nije bila namjera!

    ОдговориИзбриши
  3. SNJEŽO
    Baš me veseli za Esterhazi i da je koliko me pamćenje služi ovo drugi put u roku od nekoliko meseci da neka torta ide na put, a prva je bila od Lane, ako se ne varam. Ma ti si majstor za torte i ja sam nekoliko bookmarkirala samo što mi se trenutno ne uklapaju u meni, ali će sigurno doći na red za isprobavanje.

    Treba te stare recepte oživeti, jer ne može se živeti samo na čizkejkovima, mafinima i tartovima. Torta je ipak torta.

    ZORO
    Pa ti si baš bila vredna da napraviš i tortu za sopstveno venčanje. Ja Vasinu tortu nisam volela kao mala zbog ovih belanaca, ali eto vremenom ukus se menja, sazreva i sada nakon toliko godina mi je fenomenalna. Jedino što je evo već nakon par dana ostalo samo još jedno parče u frižideru. Sve smo sami smazali.

    ОдговориИзбриши
  4. OK, planiram već duže vreme da pravim Vasinu i da pišem o njoj, naš porodični recept je nešto drugačiji, ali je ukus verovatno isti. Glavna razlika je što nema čokoladne glazure i šam se kuva na pari bez dodavanja špinovanog šećera nego se umuti šam pa se on kuva na pari pet minuta muteći mikserom.

    E sad, pitanje: da li ti iz šama, nakon izvesnog vremena u frižideru, počne da curi providan šećerni sirup? Ako se to ne dešava, mora da je do metode sa špinovanim šećerom, pa ću probati tako da pravim šam sledeći put. Ako se dešava, onda verovatno mora da se desi.

    ОдговориИзбриши
  5. MAXIVIDO
    Kada je budeš pravila, molim te iseci jedno parče i preli samo malo rastopljene čokolade preko njega na vrhu, da vidiš koja je razlika, a ogromna je.

    Evo torta stoji već sedmi dan, prebrojala sam, ostalo je jedno parče i ništa nije curelo. Možda ova čokolada odozgo to ne dopušta. Ne znam.

    ОдговориИзбриши
  6. Super su mi tvoji detaljni postovi i baš ih je gušt čitati, uvijek se nauči nešto novo.

    Nisam ljubitelj šauma, ali mi ostali dijelovi torte zvuče jako fino.

    ОдговориИзбриши
  7. Jaoj,Jelena,pa nisam je jela 100 godina! Kao što kažeš,nekad je bila neizostavna,barem kod moje mame.Tvoja torta stvarno izgleda super.Moram da nađem mamin recept i uporedim.

    ОдговориИзбриши
  8. Nista bez Vase, klasika ali taaako fina... uvek se divim tvom detaljnom pristupu i stvarno se potrudis da sve dobro objasnis, svaki detalj i korak pripreme su tu, meni se nekada zaista ne da svaki cas prekidati posao zbog fotkanja ali cenim kada to neko uradi ovako kao ti.;)) pozzzz

    ОдговориИзбриши
  9. Jao, pa šta mi to radiš - mentalno i fizički se pripremam da navalim na Esterhazi narednog vikenda, a ti mi daješ već naredni radni zadatak :-) Nisam nikada pravila Vasinu, ali ćemo to ubrzo ispraviti, jer pored ovako preciznih uputstava, uspeh je zagarantovan! A priča je divna, stavlja osmeh na liceć.

    ОдговориИзбриши
  10. Ajme, ovo je kao naruceno za mene, predivna je! Puno sam cula o toj torti, ali jos ju nisam nikada probala, a tvoje fotke bi me sada natjerale u kuhinju. Predivna je!

    ОдговориИзбриши
  11. Ajme koja divna torta! Super si sve objasnila kako se radi, i na slikicama se sve vidi! Odlično! Torta izgleda sočna i slasna! Divno! Uživaj i pozdrav:)

    ОдговориИзбриши
  12. Moja omiljena torta još iz detinjstva :) Prelepe slike

    ОдговориИзбриши
  13. Prekrasna torta iz koje se krije lijepa romanticna prica. U tvojoj izvedbi - SAVRSENSTVO!

    ОдговориИзбриши
  14. Au, Jelena! Eno malopre se potpisala Zokiju pod recept za Vasinu da ću se vratiti tamo kad dođe ta torta na red. Al' moram i ovde da se upišem, kad si već sve ovako detaljno objasnila. I mene zanima najviše taj deo sa belancima, jer nisam bila zadovoljna kad sam pravila Vasinu prošli (i jedini) put u životu. Nekako je taj šam bio zrnast i lepljiv, ne sećam se da li je puštao vodicu, mislim da nije, mada malo sam i pozaboravljala, sećam se samo opšteg utiska da mi taj šam nije nešto bio drag.

    Hvala što si uvek detaljna i pedantna!
    :*

    ОдговориИзбриши
  15. Odlican post,detaljan bas koliko treba za one koji ce je praviti prvi put. Inace dvije torte mog djetinjstva su Vasina i Reform torta i bas kao i ti ni ja ih nisam obozavala kao dijete. Ali kao sto si rekla s godinama se mijenjamo,...
    Moj recept je identican osim sto nema cokoladnu glazuru. Obavezno cu dodati glazuru sledeci put kad je budem pravila. Veliki pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  16. Uh uvek volim kad Torta ima pricu pa jos tako lepu(koga briga da lije sitinita),Sad sam u nedoumici koju da napravim jer videh je pre neki dan kod kolege na blogu:))

    ОдговориИзбриши
  17. TAMARA
    Ja takođe nisam ljubitelj šama ali se ovde i ne oseti toliko zbog čokolade i samo daje onaj divni mekani i vazdušasti sloj koji je u kontrastu sa filom i korom. Nisam volela šam kao dete, a evo sada sam oduševljena.

    IRENA
    Sigurna sam da su recepti slični. Jedino se razlikuju u poparenim orasima, tj.količini mleka i količini soka od pomorandže. Uglavnom piše sok jedne pomoranže u receptima a ja sam merila na kašike da fil ne bude previše redak i ostalo mi je nekoliko kašika na kraju, tj. nisam celu pomorandžu iskoristila.

    LANA
    Ja kad krenem da pišem objašnjenje za rad ne znam da stanem. Nekako se trudim da dam odgovore na pitanja koja sam i ja postavljala sama sebi tokom rada, pa se upletem k'o pile u kučinu. Što se fotkanja tiče, meni aparat redovno bude umazan brašnom i testom nakon fotkanja samo da ne upadne u neki krem.

    OPASNA
    Ma nemoj da žuriš jer neće ti ovi recepti pobeći. Tu su na jedno mestu pa kad budeš raspoložena. Najvažnje je torte i kolače raditi polako onda kada je čovek raspoložen i kada mu drugi ne smetaju, inače se očas posla zabrlja i nešto izostavi.

    JASENKA
    Bilo bi mi baš drago da probaš ovaj klasik srpske kuhinje. Ni ovde je ljudi više ne spremaju, nekako je u zapećku jer su se neke nove torte i neki novi kolači pojavili ali klasika ostaje klasika.

    ZONDRA
    Sočna je da sočnija ne može biti više. Ova kora iako je malo suvlja prvi dan, već sledeći dan povuče vlažnost iz fila pa postane tako vlažna i mekana. Cela se topi u ustima.

    ALEKSANDRA I JASNA
    Hvala!

    MAJO
    Ma nije bitno čiji recept koristiš, samo pazi kod pomorandžinog soka jer su pomorandže različitih veličina a ipak mora lepo da se doda da se oseti ta narandža, a ako želiš da lako mažeš fil onda smanji količinu mleka kako sam napisala, tj. preli orahe sa nekoliko kašika zašećerenog mleka. Ovaj fil je malo tečniji ali se i on savršeno stegne i posle nigde ne curi, a i kora upije tu vlažnost. Ako se odlučiš bez čokolade molim te preli parče jedno samo na vrhu sa čokoladom da vidiš razliku u ukusu. Ovako je ista Jaffa a i šam se tada u potpunosti drugačije oseti.

    MIRELA
    Koliko sam vršljala po net-u i ja ne vidim da je ljudi prelivaju čokoladom, a evo moja mama je samo tako pravi. Meni je bez čokolade nedovršena, tj. nešto joj nedostaje. Ja takođe nisam volela ni Reformu ni Vasinu kao mala, a sad ih volim.

    DŽOLI
    Recepti su jako slični, pa nije uopšte važno jer je ova torta klasik, niko ne drži tapiju na recept. Prenesi ti ovu torticu u daleki svet, to je bitno.

    ОдговориИзбриши
  18. Nije mi poznata ova torta, ali jeko dobro izgleda. Sviđa mi se krema od čokolade, naranče i oraha, ali nisam ljubitelj šauma od bjelanjaka. Svaka čast na trudu i bilježenju svakog koraka pripreme!

    ОдговориИзбриши
  19. Nikada je nisam pravila a ne sećam se ni da li sam je jela. Moja mama je uvek imala dozu ironije u glasu kada je pominjala tu tortu, ne znam zašto ali je nije volela, a do skoro sam se ja uvek zahvaljivala na ponudjenoj torti skoro svima samo zato što su mi Xputa bile preslatke i sa previše margarina....ko zna št6a sam sve propustila tako!

    Volela bih sada da je probam! Čokolada i pomorandze su mi jedna od drazih kombinacija...

    ОдговориИзбриши
  20. SANJA
    Ova torta ti je kao da jedeš Jaffa keks, a ko još ne voli jafu. Moja mama nikada nije spremala testeninu i rizi bizi jer je tati bilo muka od toga pošto su to stalno jeli na poslu. Tako sam ja otkrila špagete i makarone po stare dane.

    MONIKA
    Ovaj šam se zaista ne oseti na torti, a verujem da se može zameniti ulupanom slatkom pavlakom ali da dodaš šlag fix. Verujem da bi je žene 1908. premazivale pavlakom da se ona tada stavljala na torte, ali se koristilo ono što se imalo pa su tako bile jako inventivne, inventivnije od nas.

    ОдговориИзбриши
  21. Slušala sam za tu Vasinu tortu, ali pojma nisam imala da je tako divna! Dakle, ovo mi je recept za rođendansku tortu moje kćeri idući mjesec jer znam da će se oduševiti (obično joj radim Reform tortu). Baš si potrefila!

    ОдговориИзбриши
  22. Ovo mi je jedna od drazih torti iz mladih dana ;)
    Moja mama je iz nekog nepoznatog razloga nije pravila ali kod cimerkinih je bila glavni slatkis na svakom vecem okupljanju. Ovako odokativno, cini mi se da je recept njene mame vrlo slican ovom tvom samo sto ona nije stavljala cokoladu preko, ustvari ne secam se da sam ikada i videla tu verziju sa cokoladom a moram priznati da zvuci bas primamljivo.

    Post detaljan kao i obicno, svaka cast :)

    ОдговориИзбриши
  23. Detaljno opisano svaka čast ,iako sam ju jela nikad ju nisam pravila ali zaista zaslužuje da se proba.

    ОдговориИзбриши
  24. KATARINA
    Ako se ćerki dopada Reforma onda će ova torta biti prikladna. Ako još voli i Jaffa keks, čokoladu i narandžu onda je pun pogodak.

    MIHAELA
    I ja nisam viđala čokoladu, ali evo na netu jedna poslastičarnica je kao takvu prodaje. Vreme je da se vratimo u detinjstvo.

    DILAJLA
    Kada se rešiš znaš gde da svratiš na parče!

    ОдговориИзбриши
  25. joj ma ko nije prova Vasinu tortu taj nezna sta je uzivancija,jako volim ovu tortu a uz to naravno veze me za lijepe uspomene mog djetinjstva i na dane kad sam je sam apripremala mojoj djeci...ma i sad je rado napravim!!Uistinu dobra torta!!

    ОдговориИзбриши
  26. Jelena, majstorice, svaka ti čast, ne samo na ovoj torti i ovom savršeno odrezanom komadu (znam da nije jednostavno lijepo narezati čokoladnu glazuru pogotovo ako je ispod nje šaum od bjelanaca, a da se on zamusa) treba malo prakse, već i na detaljnim uputama. Mogu ti reći da me jako zanima ova trota jer ju nisam nikada probala niti pravila i mislim da ću ju uskoro raditi, za blagdane, ako ne i prije. Tako da sam si prepisala tvoj recept

    ОдговориИзбриши
  27. Sve sve ali oduševila si me kolažom od 25 fotki pripreme...
    Ja nisam odrasla na ovoj torti, jela sam je par puta i slažem se da je lepo sačuvati ovakve recepte od zaborava!
    Svaka čast na postu :)

    ОдговориИзбриши
  28. Odlična torta i slikice, stvarno si se potrudila..nisam nikad čula za nju, izgledom me podsjetila na Paganini..

    ОдговориИзбриши
  29. Jelo gde me nadje! Vasina je moja najdraza torta na svetu ali je bas dugo nisam pravila. Ne slazem se sa tobom da podseca na jafu, jer meni sem ukusa narandze nemaju nista zajednicko. :) Onaj divni fil od poparenih oraha joj daje taj sjajan starinski smek.
    Ti si je napravila majstorski, i isekla najsavrsenije parce Vasine torte koje sam videla :)
    Kod mene se ne preliva cokoladom, ali cu svakako i to probati, verujem da je odlicno.
    Po mom receptu se sam ne kuva na pari, ver ce samo zaliva tankim mlazom uspinovanog secera i muti mikserom istovremeno.

    Majo,
    Za curenje belanca je najcesce kriv nedovoljno uspinovani secer, znam da mi je mama uvek govorila kako mora dobro da se uspinuje da belanca posle ne cure. I ima jos jedna caka ... da mlaz spinovanog bude bas tanak, ne sme secer mnogo naglo da se sipa.

    ОдговориИзбриши
  30. SUNČICE
    Mi smo svi vezani za ovu tortu, a ne znam da li je sve mame prave svojoj deci danas, jer deca neće znati da prenesu svojoj deci, a najlepša su sećanja baš ona kada se nešto pojede u sopstvenoj kući, pa makar se detetu to i ne svidi. Meni se nije sviđala, a evo sada mi je sjajna.

    TAMARA
    Hvala Tamara. Da znaš da sam smišljala kako to da izvedem, da je isečem i ova caka sa vertikalnim sečenjem zaista može da se primeni. U suštini seče se samo čokolada a ovo ide lako. Ovu tortu možeš napraviti bez mnogo napora, ali ako hoćeš geometriju, onda moraš malo da je lickaš.

    NADO
    E sad moram da pogledam Paganini. Nešto se sećam da je bila kao predlog u kuvarigricama.

    TANJA
    Ovde narandžu preseca gorka čokolada pa to daje sasvim nešto drugo. Probaj jednom. Ima raznih recepata za šam. Šam na pari kuvan više ima strukturu munchmellowa, malo se razlikuje nego kad ga ne kuvaš.

    ОдговориИзбриши
  31. Jeco, nije te bilo par dana i vec si nam nedostajala... :) I onda se vracas sa ovom zanosnom tortom!
    Ja sam Vasinu tortu prvi put probala tek kad sam dosla u Srbiju. Jedna nasa profesorka ju uvek donosi na posao za svoju slavu. Ona ju pravi bez cokolade na vrhu i prilicno mi siromasno izgleda. Ova tvoja mi mnogo lepse deluje. Sigurna sam da cu ju probati! :)
    Puno ti hvala na receptu. Nisam pocetnik u kuvanju (kuvam od petog osnovne), ali svejedno jako volim kad je recept detaljan... :)

    ОдговориИзбриши
  32. Nisam nikad probala Vasinu tortu, a izgleda fantastično! Presjek torte mi je genijalan. Hvala ti na detaljnom opisu i slikama, mislim da ću za božićne blagdane isprobati tvoj recept. Hvala na trudu i krasnom receptu!

    ОдговориИзбриши
  33. Lepa je :)! Svaka ti čast za sve fotke (od početka do kraja:))

    ОдговориИзбриши
  34. ah, torta moga djetinjsta, pored Havane :-) I dan dan joj se sjecam ukusa iako je nisam jela godinama. hvala za recept. Sigurna sam da cu kad-tad svratiti ovdje po njega i napraviti svoju prvu Vasinu tortu :-)

    ОдговориИзбриши
  35. Nisam nikada čula za Vasinu tortu. Sigurno ću je pokušati napraviti a obzirom na detaljna uputstva vjerujem da će biti "piece of cake" za napraviti.

    ОдговориИзбриши
  36. Huh..
    Kazes:
    "Da li je priča istinita ili ne, nije ni važno, ali je bitno da ova torta spada u legende kulinarstva i da je svaka žena treba bar jednom u životu da je napraviti."

    Moje misljenje se potpuno razlikuje od Tvog pa mislim da je potpuno nebitno da li ce bilo ko praviti ovu tortu vec mi je vazna prica koja je prati :)
    Ova predivna, nadasve prenezna prica o velikoj ljubavi i brizi prema voljenoj zeni, ma koliko puta da je cujem, posebno me raznezi.. verovatno zato jer cu i sama jednog dana biti tasta (pa mozda i moja zahvalnost udje u kulinarsku istoeiju.. ha ha :)

    Po meni ovu bi pricu trebalo svi da znaju.. valjda bi se i odnos muskaraca prema zenama okrenuo i malkice pomerio u smeru "kazaljki na satu" :))

    I da huh.. uporedjivati "Vasinu tortu" s jafa keksom dodje kao kulinarsko svetogrdje!

    Eh da smo kojim slucajem kao Italijani.. oni maznuse od Kineza pastu i prisvojise je "kao svoju" a oni malo dole juzno vode kulinarske ratove zbog recepta a mi i od svoga pravimo "veresiju"!

    Izvinjavam se.. pa cu ovde stati a i bolje samo bih vas gnev navukla na sebe :)) ali ovo moram da kazem a to je da se "Vasina torta" ne preliva cokoladom a zna se da sam borac za postovanje originalnosti recepata tj. hocu da kazem ovu tortu mozes nazvati kako hoces ali "Vasina torta" ne.

    Eto mozes da je nazoves:
    "Vasa i jafa ruku pod ruku" a mene da proglasis "kumom" :))

    E da jos ovo ne kaze se "sam" vec saUm - schaum.. to je na nemackom "pena" pa se tako i prevodi ili ako se vec govori onda se pravilno izgovara.
    Mi obicno za cvrsto umucena belanca kazemo "cvrsto umucena pena od belanaca" ili sve to skratimo pa izgovorimo originalnu nemacku rec a ona je "шаум"!

    Puno te pozdravljam i molim te nemoj se na mene naljutiti jer sam rekla sta mislim..
    moja su javljanja uvek dobronamerna pa ih tako i shvati ;)

    Sve najbolje!

    ОдговориИзбриши
  37. Biskvit izgleda presočno, a za cijelu tortu općenito si me (kao i uvik) ostavila bez riječi. Okus mogu samo zamislit jer je zaista nisam nikad priobala, dok je kod vas bila tradicija u obiteljima :)
    u mojoj obitelji mamu je spremala Katarina tortu, recept je dobila od jedne njemice i ta torta je okus mog djetinjstva, takod a znam šta ti ova torta znači.
    Svi sastojci mi se sviđaju i ova torta ne može a da nije predivna! Pospremljen receptić :)

    ОдговориИзбриши
  38. Dade znala sam da ćeš tako odreagovati i zato sam ti sve to i napisala :)
    I da, drago mi je da sam ti ulepšala dan ;)

    ОдговориИзбриши
  39. MAJLOV

    Moram da napomenem da sam u receptu napisala da je ovo prepis iz sveske moje mame i recept kakav ja poznajem i na kome sam odrasla. Nisam ja sama smislila i prelila je čokoladom. Moje asocijacije na ukus su samo moje i na to imam pravo.

    Naravno da je i mene priča raznežila, ali ne mogu da tvrdim ovde na blogu da je priča 100% istinita jer nemam pisanu reč, nemam enciklopediju, već samo informacije sa interneta koje idu po principu copy paste. Da imam knjigu istorije kulinarstva u Srba, ja bi je citirala i verovala bi da je apsolutno tako.

    ОдговориИзбриши
  40. Yum....this looks really good. Does your husband know how lucky he is to have a good cook like you? :)

    ОдговориИзбриши
  41. Nikome nije SVE dozvoljno. SVIMA je dozvoljeno mnogo, ali samo ako umeju da odrede granicu do koje smeju da idu, ta dozvola će i ostati. Svako ima pravo da argumentima brani svoj stav, ali niko nema pravo da sebe postavi iznad drugih i da bude bezobziran. Svakome je potrebno i razumevanje i podrška. To je naša zajednička potreba, i mi to dugujemo jedni drugima.

    ОдговориИзбриши
  42. Ma naravno Jelena ali kao sto sam i napisala "Vasina torta" to nije jer se ona ne preliva cokoladom a za asocijacije nemam nista protiv dapace :)

    Dade da, samo argumenti, cega se striktno pridrzavam obzirom da se i u ovoj blogosferi nazalost velicaju i uvazavaju misljenja i stavovi samo ljudi iz "istog klana".. ali sve se prezivi na internetu pa i to :)

    Meni Dade slobodno mozes da se obratis ya ne ujedam a nisam te ni kamenjem gadjala da bi me zaobilazio "kao smrdljiv sir" :)
    To sto sam argumentovano komentarisala "neke pojave" pa bozemoj i sam si rekao da je to SVIMA DOZVOLJENO pa eto cak i meni :))

    Uzivajte!

    ОдговориИзбриши
  43. MAJLOV

    Komentari govore više o nama samima nego o osobama kojima su upućeni.

    ОдговориИзбриши
  44. Ja ću jako kratko:
    Torta izgleda fenomenalno,hvala za recept..
    Lijep pozdrav iz Zadra.

    ОдговориИзбриши
  45. nikada nisam radila a ni probala ovu tortu, volom kombinaciju oraha i naranče, tako da je svakako stavljam na listu za isprobavanje!

    ОдговориИзбриши
  46. Volim ovo nase druzenje upravo i zbog ovakvih stvari. Boze, sta sve mogu da naucim, ma divno je!
    Jelo, lepa tortica, nema sta, samo sto ja nisam licno ljubitelj kombinacije koja je u tortu zastupljena pa cu zato ostati stura u komentaru, ali to je subjektivno. Svidja mi se kako uvek postupno predocis sve i cekam kada ces da nam prikazes svog pravog keca iz rukava! Verujem da ces nas oduvati. Pozdrav

    ОдговориИзбриши
  47. jelena, ovo je divno, divno!
    vasinu tortu i moja mama povremeno pravi, baš mi je nedavno rekla da ju je radila za rođendan, ja još nisam, al sigurno uskoro hoću.
    nikada nisam čula ovu lijepu priču. moram je mami ispričati ;)
    hvala ti na ovom postu :kiss

    ОдговориИзбриши
  48. Bravo Jelena , za ovaj recept, tortu, i za detaljan postupak kojim si ovu tortu približila za isprobavanje i nama koji se prvi put sa njom susrećemo. Na trenutak mi se učinio poznat recept, ali kada sam detaljno pričitala vidjela sam da nije. Uistinu je posebna torta sa posebnom pričom i hvala ti što si je podijelila sa nama. Voljela bih je isprobati i bilježim recept i nadam se skoroj prilici. Ti si je baš lijepo napravila, jako dobro i lijepo izgleda !

    ОдговориИзбриши
  49. Hvala za recept, Jelena! Moracu da isprobam, izgleda prelepo :)

    ОдговориИзбриши
  50. Davveo complimenti! Questa torta è spettacolare! Ti seguo!
    Anche io ho un blog di cucina...ti aspettoooo!!!! Baci!

    ОдговориИзбриши
  51. Hey Foodies, Jelena's Doughnut recipe has been selected by Knapkins to be featured in a Recipe Guessing Game. Invite fans to play: http://knapkins.com/guess_games/615?source=blog

    ОдговориИзбриши
  52. Koliko kalorija, ne smem ni da mislim.
    Sli stvarno curi voda na usta od ovih slika.
    Njam, Njam

    ОдговориИзбриши
  53. Sačuvan od zaborava i ispravka netočnog navoda naravno mog ,evo napravila , probala i toplo prepručujem ovu divnu torticu a Jeleni hvala na ovako iscrpnom i finom receptu.

    ОдговориИзбриши
  54. DILAJLA
    Evo ja ću ovde staviti link za tvoju tortu

    http://dilajla-svatarica.blogspot.com/2011/12/vasina-torta-za-punoljetstvo.html

    još jednom hvala ti puno što si je napravila i to na tako važan datum. Prelepo ti je ispala, perfektno. Sad imaš recept i sve će ići mnogo brže sledeći put. Moja mama sad odokativno pravi šam i fil, mislim da ne meri posle tolikih godina.

    ОдговориИзбриши
  55. Hvala za ovaj recept i trudu koga si ulozila u njega. Nisam znala istoriju Vasine torte, pa sam s uzivanjem procitala.

    Pozdrav

    ОдговориИзбриши
  56. Ovu tortu pravim svake godine mom sinu Djordju za rodjendan, ove godine će to biti 30-ti put. Za nju me vezuju zaista divne uspomene.
    Torta je prelepa bar za moj ukus, obožavam je. I zato mi se verovatno dopala vaša priča uz recept. Koristim recept iz starog narodnog kuvara iz 1956. godine. Recept je isti samo što u koru idu bademi umesto oraha i nema čokoladnog preliva. Ja lično volim da ova torta ima slobodnu formu da nije pod konac što bi se reklo.
    Hvala za podesćanje jer mislim da treba sačuvati stare dobre recepte od zaborava.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Lana, to je divno. Moja mama je pravi sada odokativno, tj. nekad više belanaca nekad manje nekad više fila. Toliko se izveštila da joj je svaki put sve bolja. Ma mogu i orasi i badem šta voliš ali nekad su bademi bili skuplji od oraha pa se ja odlučim uvek za orahe a i imaju jači ukus. Žene retko prave ovu tortu a nisam je videla nigde u poslastičarnicama kod nas što je prava šteta jer je to klasik srpske kuhinje.

      Избриши
  57. Kao i mnogima ovde i meni je ovo torta iz detinjstva, te Vam u to ime hvala Jelena za prisećanje. :D Jela tada samo fil i čokoladu, koliko sam mogla da ogrebem omrznti mi šam, naravno, sada je sasvim druga priča. :)
    Napravila sam je i na radost moje porodice, smazana u slast. :D

    ОдговориИзбриши
  58. Kako lep uvod za ovu fantastičnu tortu. Za skoro svaku posebnu priliku uvek i skoro uvek pravim samo ovu tortu, jedinstvena, jednostavna, a tako posebna. Za fotografije pohvala, jedino mi je žao što se ne mogu uvećati.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Anonimna, ja Vasinu tortu kao dete nisam volela, valjda averzija prema šamu, ali kako godine prolaze i ukusi se menjaju postade Vasina torta jedna od mojih omiljenih. Zaista jeste jedinstvena i šteta što država ne zaštiti recept jer je autentična, tj. sigurno negde postoji autentičan recept koji bi mogao Srbiju predstavljati u svetu.

      Избриши
  59. Potpuno i apsolutno se slažem sa Vama da je treba zaštititi kao autentičnu i našu. Ja sam evo i večeras završila još jednu ko zna koju po redu Vasinu tortu. Volim je jer je starinska, a tako savršena.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Vesna, kako godine prolaze meni se ta torta sve više i više dopada, valjda ukusi sazrevaju godinama. Pošto ajvar nismo zaštitili, ni šljivovicu, mogli bi bar Vasinu tortu, ali koga briga u ovoj zemlji za to.

      Избриши
  60. Jelena, hvvala puno na divnom i detaljnom receptu.Tortu sam napravila po tvom receptu i nema greske. Torta je bozanstvena.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Veko hvala! Tako mi je drago kad oni koji nisu blogeri ostave komentar ili nešto isprobaju sa bloga. Povratne informacije su mi dragocene.

      Избриши
  61. Nisam odrasla na Vasinoj torti, ali probala sam je par puta. Licno volim sam i mislim da torta ima sasvim drugaciji ukus sa samom nego sa slagom ili slatkom pavlakom koji se danas preterano koriste u tortama. Doduse, lakse je umutiti slatku pavlaku nego napraviti sam, treba strpljenja i malo umeca napraviti kvalitetan sam - spinovani secer kap po kap ubacivati u belanac, znaci nista instant. Sigurno cu isprobati ovaj tvoj recept. Mislim da imas jako istancan ukus i sudeci po mojim iskustvima sa tvojim receptima sigurna sam da je i ova torta fenomenalna!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sladjo i ja sam je probala sa šlagom i to nije to. Ovo je torta koja počinje da ti se dopada kako godine prolaze. Mislim da je mala deca baš i ne ljube zbog šama iako ima miris pomorandže.

      Избриши
  62. Pozdrav Jelena, upravo sam naletela na tvoj blog u potrazi za receptom za Vasinu tortu koja mi je takodje jedna od ooomiljenih! E sad, imam dva kratka pitanja pošto sam torte retko pravila, pa izvini ako su na nivou deteta od 5 godina, ali otprilike kao da toliko i imam kad je pravljenje torti u pitanju :)
    Vidim da ovde svi pričate o kuvanju na paru sa dve odvojene posude, a niko ne spominje onaj lonac sa duplim zidom u kome sam ja npr.pravila fil za jedine dosadašnje 2 torte koje napravih. Jel ima neka fora ili se ''podrazumeva'' da može i u tom loncu? Može i neko drugi da mi odgovori, nije problem.

    Isto tako, da li sme u inox posudju da se miksira? Pitam konretno zbog tog lonca na paru koji je metalcev, ne znam da li se oštećuje kada radiš mikserom u njemu? Npr. nezgodno je ako treba miksirati nešto dok se kuva na paru. Ja sam to radila prošli put kada sam pravila fil i vide se kao zarezi na zidovima lonca od tog drljanja mikserom. Inače lonac mi je metalac, znači nije neki krš.

    Hvala unapred na brzim odgovorima, pošto sam se naoštrila da VAsinu pravim za vikend!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Bojana, ni jedno pitanje nije glupo i zato i pišem recepte detaljno da svi mogu da ih prave jer je kuvanje zaista jednostavna stvar, a i ja sam imala puno nedoumica kad sam počinjala. Kuvanje na paru u dve odvojene posude uvek naglasim jer većina nema lonac za kuvanje na paru. Ja imam jedan sjajan gde je dno od bakra pa posuda unutrašnja od keramike (poklon od mame i zaista je profi) ali to ne navodim pošto to većina nema. Ako imaš posudu za kuvanje na paru onda naravno da treba da je koristiš, samo što ja ne bi baš mutila u toj mikserom pošto si je oštetila, pa ko zna kako se inox ponaša. Imam ja jednu inox posudu iz Merkatora i u njoj mutim mikserom, nije se oštetila, ali ko bi ga znao.

      Избриши
    2. Hvala najlepše, nadam se da će mi uspeti! Ovaj prvi put pravim samo za nas ukućane, pa i ako ne bude nešto na oko, muž i deca neće zameriti, a drugi put je sve već lakše kad znaš gde si pogrešio!
      Pozdrav, sigurno ću odsad pratiti tvoj blog

      Избриши
    3. Bojana, ako mogu da pomognem ti slobodno pitaj. Tako se počinje, prvo čitaš blogove a onda počneš da pišeš svoj....

      Избриши
  63. Kanim se napraviti ovu ljepoticu kad gle Vas recept ovdje: http://www.zenskikutak.rs/kulinarstvo/23397_Vasina-torta-klasik-srpske-kuhinje.html


    Nadam se da su trazili Vasu dozvolu.

    ОдговориИзбриши
  64. Ja sam pripremila ovu tortu za rodjendan moje naj bolje prijateljice, i jeli su je od Gorizie do Venezije.
    Si su se odusevili.
    Svaka cast na recept!!!

    ОдговориИзбриши
  65. Анониман30. мај 2014. 12:09

    Draga Jelena

    O Vasinoj torti i vasem receptu necu trositi reci, jer bih sve sto bih rekao bilo apsolutno suvisno. To je zaista pravi klasik, upravo kako ste i napisali u naslovu samog recepta. Jednom sam vec komentarisao Vas recept, na portalu "coolinarika". Mozete li uopste zamisliti napad panike koji sam doziveo, kada sam shvatio da je najbolji recept za moju omiljenu tortu, nestao sa tog portala. Na srecu, pronasao sam ga ovde. Mada, moram da priznam da mi tamo ipak veoma nedostaje. Pozdrav i sve najboje. :) sasa01

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sasa, hvala na lepim recima. Smisao recepta se izgubio u nekim zluradimkomentarima, pa sam ga uklonila sa Coolke, ali se lako nađe na blogu. Tamo više ne objavljujem već samo ovde, onako za moju dušu. Pozdrav iu Zemuna

      Избриши
  66. Recept je odličan.
    Pravila sam baš sve onako kako je navedeno.
    Prvi put sam je pravila i oduševljena sam tortom.
    Svaka čast na ovako detaljno i tačno napisanom receptu.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, i izvinite što ste tako dugo čekali na odgovor (nisam baš u toku sa blogom ovih dana).

      Избриши
  67. Sutra mi je 50. rođendan, a za njega sam izabrala baš Vasinu tortu :)

    ОдговориИзбриши
  68. Thanks for this wonderful recipe.
    I baked this cake for my boyfriends mother who is from serbia.
    Unfortunately i wasn´t at the party but everyone who ate it told me it was one of the best they´ve ever eaten.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. It takes lots of love and effort to bake this cake and I am so glad everyone liked it. Sorry for teh late respons, I am not keeping up with my bloga. Kisses from Belgrade!

      Избриши
  69. Naisla sam na Vas blog kad sam trazila recept za Vasinu tortu. Jednom sam je samo pravila, ali nije mi ostala u sjecanju bas kao nesto posebno. Ovaj recept mi se vise svidja i hocu da je pravim za vikend. Vase upute su super detaljne, to mi se jako svidja, jer uvijek postoji neka nedoumica i nejasnoca kad su šturo napisani recepti i nacin pripreme. Ali kako ja nemam bas neko veeliko iskustvo u pravljenju torti, jedan mi samo mali djelic u pripremi nije jasan. U pripremi fila, kada se umuceni maslac dodaje ohladjenim zumancima, pise - dodati ga ohladjenim zumancima i cokoladnom filu- eh, sad da li maslac dodati zumancima, pa u to cokloadni fil ili prvo sastaviti zumanca i cokoladni fil, pa dodati umucen maslac? Eto, samo mi je to nejasno, pa bih voljela znati taj detaljcic :) I jos jedno pitanje, da li je rano da tortu napravim danas, a sutra snijeg od bjelanaca na to, a da se tek prekosutra konzumira? Da li je prerano ili je tek sutra praviti? Ako moze da mi sto prije odgovorite. Hvala. Pozdrav iz Mostara.

    ОдговориИзбриши
  70. Thanks for the wonderful recipe. It was easy to follow and the cake turned out wonderful. My only problem was the chocolate glaze cracking when I would cut it. Probably was in too big of a hurry and should have warmed the knife up. :) Any suggestions?

    ОдговориИзбриши
  71. Thanks for the wonderful recipe. It was easy to follow and the cake turned out wonderful. My only problem was the chocolate glaze cracking when I would cut it. Probably was in too big of a hurry and should have warmed the knife up. :) Any suggestions?

    ОдговориИзбриши
  72. SAVET za sirup za meringu. Puno je 200 ml vode i zato ste kuvali pola sata. Moj nacin 12 supenih kasika secera sipati u suvu serpu i izravnati. Preliti sa 70 ml vode SAMO! TEK DA SE SAV SECER POKVASI. Kuvati bez mesanja fdok ne pocne jako da vri i onda jos dva tri minuta. U secer staviti kasiku limunovog soka da se sirup ne useceri. takodje ako budete mesali kasikom mogu se napraviti kristali. poenta je da secer dospe na 116C i tada je prave gustine. Ako nemate termometar sledite samo ovo uputstvo. Takodje ja koristim varijantu da umesto 70 ml vode stavim isto toliko soka od pomorandze. Imacete vrlo brzo gotov sirup koji odmah sipate tankim mlazom dok je vruc u belanca koja su vec umucena

    ОдговориИзбриши
  73. Draga Jelena, htela bih da pravim ovu tortu za cerkin rodjendan ali u kalupu od 30 cm ? Koliko bih morala da uvecam kolicine? Znam da je ovo osnovni recept ali treba mi torta za vece slavlje , a ova je savrseng ukusa.hvala i pozdrav

    ОдговориИзбриши
  74. Nadam se na mi nećete zameriti.

    https://djuraleskovac.wordpress.com/2014/12/27/desertna-diktatura-u-mojoj-kuci/

    ОдговориИзбриши
  75. Svaka čast na ovako detaljno objasnjenom receptu! Mirjana VB

    ОдговориИзбриши
  76. Hvala..velika pomoc i nestvarno precizno cestitka od srca.

    ОдговориИзбриши
  77. Hvala puno na ovako detaljnom, divnom i nesebično podeljenom receptu. Pravila sam je u januaru za svoj rodjendan, slepo se držala uputstva i ispala je savršeno! Oduševljena sam. Hvala!

    ОдговориИзбриши