понедељак, 11. март 2013.

PRINCES KROFNE

Ima li lepšeg, jednostavnijeg i ekonomičnijeg recepta od Princeza? Ovo je minimalno izmenjana verzija recepta koga sam izdala pre više od godinu dana (sada bez dodatka praška za pecivo i sa puterom) pa umesto da ga ažuriram, rešila sam ponovo da ga ponovo podelim sa vama. Nemojte zaboraviti da od istog testa možete napraviti i Profiterole.




Moja caka za Princeze koja zaobilazi onu večitu dilemu da li je testo previše gusto ili retko je da pustite da vam se testo nakon dodavanja jaja ohladi na sobnoj temperaturi, ali ne da se stegne previše da ne možete da ga istisnete iz dresir kese ili formirate kašičicom.  




Fil koji koristite je već stvar ukusa i onoga na šta ste navikli. Klasičan poslastičarki krem (žuti krem kako ga mi zovemo) na bazi gustina ili brašna. Čak mi se nekada i brašno više dopada od gustina, ali to je sad stvar navike. Možete dodati puter u mlaki fil koji daje jednu svilenkastiju strukturu. Možete filovati Princeze kremom pa slatkom pavlakom preko ili umešati malo ulupane slatke pavlake u krem, ali pazite da ga previše ne razredite. Gustinu same kreme podesite dužinom kuvanja i vašem ukusu.

Ne morate kupovati dresir kese sa nastavcima ako želite da vam Princeze imaju lepu formu (iako oblik ne utiče na ukus, već na čulo vida). Običan plastični špric sa nastavcima će vas stajati oko 100 dinara. Ima ga u radnjama koje prodaju plastiku. Iskoristite najveći nastavak i stavite ga u vrh jače plastične kese kojoj ste odsekli vrh, jer u špric koji dobijete u kompletu stane jako mala količina.




PRINCEZ KROFNE (oko 20 komada)

TESTO
250ml vode
125g putera
2 pune kašičice kristal šećera
150g oštrog brašna T-400
4 jaja srednje veličine

POSLASTIČARSKI KREM - ŽUTI KREM
1 litar mleka 3.2% ili 3.8% mm
6 celih jaja
400g kristal šećera
2 kašičice Dr Oetker arome vanile ili 20g vanil šećera 
120g gustina

100ml ulupane slatke pavlake (po želji)
ili 60-100g putera (po želji)

POSIPANJE
šećer u prahu


PRINCEZ TESTO
Stavite vodu, puter i šećer u šerpicu i pustite da se puter otopi. Kad baci prvi ključ dodajte odjednom svo brašno i energično mešajte varjačom oko 20-30 sekundi, odižući i prevrćući testo. Brašno mora da se skuva na toploti, ali ne i da se zalepi za dno šerpice. Ostavite da se testo malo ohladi. U mlako testo, dodajte jedno po jedno celo jaje sve vreme muteći mikserom. Ako su vam jaja prevelika onda možete dodati polovinu četvrtog jajeta, pa videti da li vam treba još. Treba da dobijete sjajnu kremastu povezanu masu. Ostavite testo da se ohladi na sobnoj temperaturi. Možete ga staviti i u frižider na kratko ali ne sme da se stegne previše jer nećete moći da formirate princeze. Za to vreme napravite fil.


POSLASTIČARSKI KREM
Odvadite jednu šolju mleka od litre koju imate. Stavite ostatak mleka da se kuva. Za to vreme u velikoj šerpi sa debelim dnom (ako je imate) mikserom umutite cela jaja sa šećerom samo malo da zapene. Dodajte gustin, vanilu i šolju hladnog mleka koju ste odvadili. Kad mleko na šporetu prostruji sipajte ga u šerpu sa jajima i onda tu šerpu stavite na plotnu i kuvajte na umerenoj vatri uz stalno mešanje vodeći računa da ravnom varjačom prolazite po dnu da vam se fil ne uhvati za dno i da ne zagori. Fil se u roku od par sekundi odjednom zgusne, pa nemojte brinuti ako vam se čini da je masa previše retka. Ako osetite da vam se zalepio za dno, nemojte odizati zagorele delove, već sve lepo sipajte u novu šerpu bez grebanja po dnu i nastavite. U momentu kad fil počne da se zgušnjava pojaviće se grudvice, ali nemojte brinuti. Samo energično mešajte minut-dva. Ako grudvica ima i kad ka sklonite sa plotne mikserom umutite krem da ih razbijete. Ostavite krem da se ohladi. Ako volite varijantu fila sa puterom koji daje svilenkastiju strukturu onda u topli fil mikserom umešajte komade putera. Ako volite dodatak slatke pavlake u filu, nju onda dodajte na kraju u hladni fil. Ulupanu slatku pavlaku možete servirati i preko krema, da su onako dvoslojne Princeze.


PEČENJE
Obložite pleh od rerne papirom za pečenje, i formirajte princeze 9-10 komada u jednom plehu. Možete sipati testo u dresir kesu ili staviti nastavak sa jeftinog malog šprica (pijačnog) u običnu plastičnu kesu ili jednostavno stavite polovinu dobro napunjene kašike i uštinite vrh ka gore. Dok se prva tura peče testo možete staviti u frižider ili još bolje ceo špric sa testom stavite u frižider. 

Pecite na 230-250 stepeni (bez fena) 12 do 14 minuta, pa smanjite temperaturu na 150 i pecite još 20 minuta. Ako Princeze potamne po vrhovima to će uraditi u prvih 15 minuta, i nemojte misliti da su gotove i da će dalje tamneti. Smanjenjem temperature one će se samo sušiti iznutra, a neće goreti dalje. Ne otvarajte rernu dok se peku, to je pravilo broj jedan, jer neće splasnuti. Pojačajte rernu na 230-250 stepeni ponovo i napravite novu turu.

Presecite Princeze na pola i filujte ih kremom. Pospite preko prah šećer kroz gusto sito. 





CREAM PUFFS

A traditional desert in Serbia that can be found in every home. It does not require a lot of ingredients, but a lot of things can go wrong in making these puffs. Once you have mastered the method you will make them for the rest of your life. 

PUFFS
250ml of water
125g of butter
150g of strong flour
2 teaspoons of crystal sugar
4 eggs, medium size 

CREAM
1 liter of milk full fat
6 whole eggs
400g of crystal sugar
2 teaspoons of Dr Oetker vanilla aroma, vanilla bean, or vanil sugar 1 tablespoon
120g of cornstarch

100ml of heavy whipping cream  (if you like)
60-100g of butter (if you like)

DUSTING
icing sugar


In a small pot pour the water, add the butter, sugar and bring to a boil. Add at once the flour and stir vigorously for 30 seconds. The dough should come together quickly. Now turn the oven to 250 degrees Celsius (no fan) and let it heat up for a long time. The most important thing in making puffs is the evenly heated hot oven and the rule never to open up the door of the oven when the puffs are baking, otherwise they will not puff up. Leave the pot with the dough to cool a bit and then  add in one egg at a time mixing with the electric mixer as you are doing it. Let the dough cool at the room temperature. 

Line the oven pan with baking paper and now with a tablespoon take some dough, enough to fit on one half of the tablespoon, a good half or place the dough in a piping bag. Form the puffs lik ein the picture 10 on the first tray. Place the rest of the dough aside in a cool place for the next batch. Bake at 250 degrees Celsius (no fan) for 12 to 14 minutes, and then reduce the temperature to 150 and bake for an additional 20 minutes. By the end of the 20 minutes the oven will slowly reach 150 degree mark. Place the puffs on the oven rack that you have taken out of the oven and let them cool. In the meantime turn the oven back to 250 and make the second batch. Start making the cream.

With an electric mixer beat the 6 eggs with sugar for a minute, add the vanilla essence and cornstarch and a cup of cold milk that you have taken out of the one liter that you need. Pour the rest of the milk (liter minus a cup) in a pot and let it simmer. Now pour in the egg mixture and stir constantly until the cream thickens. It is best to stir with a wooden spoon that has the straight edge, so you can always stir along the bottom of the pan. If you feel like it has started to burn at the bottom of the pan, turn the heat down and you can transfer the whole cream to another pot and continue the process. Do not scrape the bottom, ever. Let the filling cool completely. With an electric mixer whip up the cream a bit. Cut the puffs in halves. Now you can fill your puffs with this yellow custard, or whip up the whipping cream and add it to the custard or if you like mix in the butter in the mild custard. Sprinkle the puffs with icing sugar through a sieve. They will soften up as they sit in the fridge by tomorrow.




Ovaj recept za Princes krofne možete koristiti i da napravite Profiterole, samo se vreme pečenja i oblikovanje malo razlikuju.



26 коментара:

  1. I profiterole, i eklere a od neznatno modifikovanog još i tulumbe. Ovo su omiljeni kolači mog muža. Ne kažem da ih ne volim, ali on ih uništi kao mećava čim su gotovi, i onda mi se čini da sam džabe satima stajala za šporetom. A nosila sam ih nekim ovdašnjim prijateljima na poklon, svi su pali u nesvest (mada je to kolač koji je i ovde popularan).

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ja ne pravim šampite i krempite jer su to jedini kolači koje volim da poručim u poslastičarnici, tj. onim izumirućim poslastičarnicama staroga kova gde se služi boza. Moram i njih jednog dana napraviti. Kolač na poklon, to je divno, samo mora da se nosi onima koji to znaju da cene.

      Избриши
  2. Joooj, nikad mi ih nije dosta <3 Mozda je krajnje vreme i da sama krenem da ih pravim, bile bi jos sladje...

    ОдговориИзбриши
  3. Анониман11. март 2013. 13:16

    Jelena, citas mi misli! Kao i Maksavidin muz i moj obozava princes krofne, a ja ih do sada nisam pravila - strasno :-) Znam da on ne cita tvoj blog (ne zna sta propusta), pa ga uskoro ceka iznenadjenje! Javljam ti kako je ispalo!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pazi samo ako ga navučeš na Princeze iz kućne radinosti moraćeš stalno da ih praviš, pa onda i profiterole i eklere....

      Избриши
  4. Moja mama stalno prica kako su njoj princes krofne ispadale kao spljosnate pogacice i ja se nikada nisam usudila da ih napravim !! Na raznim kursevima smo ih redovno pravili a ja sam se sve nesto pravila Tosa...pitaju : "ko hoce kao dobrovoljac da ih pravi ?" a ja sve nesto gledam u cipele, kao na casu hemije...
    Posto se kod nas u kuci uopste nisu pravile ja ne mogu cak ni da kazem da sam neki preterani ljubitelj, to mi dodje kao nepoznata poslastica ! Ove tvoje se bas vide i po slici kako su divne, onako suplje unutra...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Marina, pa krajnje je vreme da zasučeš rukave i da ih napraviš! Nemaš šta da izgubiš. Napravi prvo Princeze, pa kad vidiš da možeš tek onda fil.

      Избриши
    2. Ma imas pravo, naravno ! Ja se u sve upustam ali odredjene stvari sam sebi zacrtala da ne umem i tu sam bas kao magarac...sa staroscu valjda narav i ne moze da se popravi...uf...!!

      Избриши
  5. Zbilja, zbilja ih jako volim. Nisam mogla zamisliti svoje djetinjstvo bez princes krafnica, često ih je mama spremala i još su mi ostale u sjećanju kao najfinije.Divno izgledaju :)

    ОдговориИзбриши
  6. Princes krofne retko pravim,jer ne mogu da im odolim.Pravim ih po maminom receptu,gde se isto kao kod tebe,testo hladi pre dodavanja jaja.Zato mi je uvek čudno kad vidim da neko dodaje jaja u vruće testo.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Irena i meni je to čudno. Ovako daš brašnu vremena da nabubri dok se hladi. Ja dodajem u malko tetso ali špricam skoro ohlađeno.

      Избриши
  7. Moja svekrva radi najbolje princezice...jednom sam pokušala i ja prema njenom receptu i ispale su one super ali je muž rekao da su mamine bolje. Mama je ipak mama i to je bilo sve od mojih princezica!

    ОдговориИзбриши
  8. Omiljeni kolač cele moje porodice!!! :) Ja sam ih pre pravila po nekom maminom receptu, ali vec dugo samo i jedino po Majinom. Zaista ne može da omane. Već sam ga podelila, ma ne znam ni ja kome... :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. jednom kad ovladaš Princezama shvatiš koliko se lako prave, koliko su lepe a i ekonomične. Drži se svog proverenog recepta.

      Избриши
  9. Mmmmm, baš ih volim, a tako rijetko radim i uvijek se pitam zašto se zapravo pomalo bojim da mi neće niti uspjeti. Ti si ih krasno napravila i tu je cijeli postupak, odlično ! Slike ovih princezica su mi posebno lijepe !

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Branka, nemaš šta da izgubiš ako pokušaš. Pa šta ako odu u kantu, dešava se, ali jednom moraju uspeti. Šteta da ih ne napraviš.

      Избриши
  10. Obožavam ih i ako nisam ljubitelj poslastica....

    ОдговориИзбриши
  11. Prelepe su ti slike! Svi volimo princeze, ali ih baš retko pravim, moji me stalno prozivaju.....

    ОдговориИзбриши
  12. Odlican recept a ti si ih majstorski napravila.:)))) Moji najvise vole kad su prelivene sa karamelom, samo se malo poprskaju tu i tamo, i to tako fino krcka.:))

    ОдговориИзбриши
  13. Par puta sam probala dodavati jaja u vruce tijesto i ni jednom mi se nisu napuhale. Tako da sam od toga odustala.
    Klasik! prekrasno su ti ispale..

    ОдговориИзбриши
  14. Nikada ih nisam radila ali ih vooolim jesti :D Divno izgledaju!

    ОдговориИзбриши
  15. Od kad sam otkrila ovaj recept, uvek ih pravim po njemu, posebno mi se dopada ovaj krem u koji idu cela jaja...to do ovog recepta nisam videla, niti znala da postoji! Odlican je, hvala na receptu! :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala! Nemam pojma odakle meni da idu cela jaja u fil (verovatno me je nerviralo to što ostanu belanca pa sam probala sa celim jajima, više se ne sećam) Ništa lepše od tih klasičnih poslastica!

      Избриши