недеља, 28. новембар 2010.

TAJNI RECEPT- SLANI INTEGRALNI KEKS

Danas delim sa vama jedan tajni recept koji je stigao u svesku za recepte moje mame pre nekih desetak godina, pravo iz jedne beogradske pekare, u vreme kada su prodavnice zdrave hrane nicale kao pečurke posle kiše po našem gradu.




Recept je lagan za izradu, ekonomičan i izdašan. Ovi keksi mogu da traju jako dugo i mogu se konzumirati sami ili sa brojnim sirnim namazima. Idealni su za put. Par keksa i jogurt je sasvim dovoljno za doručak. Jedina mana im je što se stomak malo zaogrugli od silnih žitarica.




SLANI INTEGRALNI KEKS

SUVI SASTOJCI
100g ovsenih pahuljica
100g ječmenih pahuljica
100g ražanih pahuljica
100g sojinih ljuspica
100g susama
2 kašičice kima
2 kašičice soli

MOKRI SASTOJCI
200ml mleka
200ml vode
200ml ulja

Pomešajte sve suve sastojke. Sipajte sve mokre sastojke i promešajte. Stavite smesu u frižider na oko 30-ak minuta. 

JOŠ
250g otopljenog margarina ili putera 
3 jaja
600g belog brašna
12g praška za pecivo

U smesu iz frižidera dodajte sve gore navedene sastojke. Masu izradite rukama da se ujednači. Ponovo vratite sa sve posudom u frižider na 120 minuta.

Uključite rernu na 170 stepeni (bez ventilatora).

Zahvatite rukom trećinu ili polovinu smese i rastanjite je oklagijom na papiru za pečenje (na nekim radnim površinama i ne treba papir) na 5 do 7mm debljine. Čašom prečnika 7 do 8cm vadite krugove  i ređajte ih u pleh od rerne koji ste obložili papirom za pečenje. Ostatke testa sastavite sa neiskorišćenim delom i vratite u frižider. Ponovite postupak sa ostatkom testa.

Pecite oko 30 minuta što će zavisiti od debljine testa. Ovi keksi se više suše neko što se peku. Ovo je količina za 4 1/2 pleha od rerne.



SAVORY DIGESTIVE COOKIES (SECRET RECIPE)

100g of rolled oats
100g of rye flakes
100g of barley flakes
100g of soy flakes
100g of sesame seeds
2 teaspoons of salt
2 teaspoon of caraway seeds

Mix the dry ingredients and add the following.

200ml of water
200ml of sunflower oil
200ml of milk

Place in the fridge for 30 minutes, then add .

250g of warm melted margarine or butter
3 eggs
600g of white flour
12g of baking powder


Mix by hand and place in a ceramic bowl in the fridge for 2 hours. Take out of the fridge and with a rolling pin roll out between two pieces of baking paper 5 to 7mm thick. Cut circles with a glass dipped in flour or a cookie cutter with a diameter of 7 to 8cm or less. Place on a paper lined baking tray and bake for 30 minutes at 170 degrees Celsius (without the fan) Makes 4 1/2 trays.




Ovo testo se može upotrebiti i za pravljenje korpica. Bez podmazivanja kalupića, blago spljeskanu lopticu testa oblikujte prstima u kalupu.

You can use this recipe to make pastry shells and fill them up with your favorite cream salad. There is no need for buttering the pastry cups, just take a lightly flattened ball of dough and form to the shape of the mold.


36 коментара:

  1. Dobro objasnjen receptic i jako mi se dopada. Ove korpice su odlicna ideja. Vrlo zahvalno testo, rekla bih, bez obzira sto ima s. ljuspica. Bravo, Jelence

    ОдговориИзбриши
  2. Администратор блога је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  3. WOW! This looks so yummy and I like the pastry shell. Can add some chocolate with nuts in it.

    ОдговориИзбриши
  4. Ovo je fantastično :D, veliko hvala za recept!!!

    ОдговориИзбриши
  5. Jako mi se svidjaju ovakve grickalice, kad sam procitala naslov prvo sam pomislila da se mozda radi o onim slanim keksicima sa pivom koji se peku na tosteru, ali ova varijanta sa pahuljicama mi je bas dopada...belezim za isprobavanje, hvala puno na recepteku!;))

    ОдговориИзбриши
  6. WOW kako su dobri, odmah idu na kopiranje!

    P.S.
    Pada mi na pamet kosovo ulje (mast tacnije) kao zamena za margarin. Jos koje integralno brasno i bice pravi integralni keks.

    ОдговориИзбриши
  7. What a great idea to use it as pastry shells! Looks delicious as cookies!

    ОдговориИзбриши
  8. Najvise mi se svidja ona slika gde modlicom (ili casom) isecas buduce keksice. Seca me na dane kada sam uz baku duboko zabrazdila u ljubav prema svemu brasnjavom :). Mislim da cu ti maznuti ideju za korpice ;)

    ОдговориИзбриши
  9. Ma znaš da su ti ovi keksići, bili oni makrobiotički ili ne, odlični, Moja kćer voli ovako nešto za doručak ili za ponjet sa sobom na posao. Ma baš ti hvala, u mojim bilješkama nema tako nešto.
    Imam i ja jedan tajni recept koji se radi sa ceres masti (kokosova mast). Čim to nađem, objavim.

    ОдговориИзбриши
  10. Fino i zdravo, što je jako bitno, koristan recept! Bravo!

    ОдговориИзбриши
  11. super mi je ovaj post , rado sam malo zavirila i u linkove :) a najviše mi se sviđaju ovi keksići. Ljubitelj sam ovakvih grickalica i svakako ih bilježim. Super su mi keksići a košarice su prekrasne, odlična ideja !

    ОдговориИзбриши
  12. nedavno mi je jedna talijanka odbila dati recept za savršenu tortu s mandarinama, onako fino je izbjegla odgovor, a ja sam ostala kratkih rukava za super tortu. Na žalost nikako ne mogu naći recept. Sljedeći put ću je bar 10 puta pitat ;)
    Super ti je recept, košarice su neodoljive. Jesi li ih punila s čim?
    na mom blogu te čeka nagrada:))

    ОдговориИзбриши
  13. Ljubitelj sam zdrave hrane, jer i sama često koristim, recimo musli sa jogurtom od o,5 % masnoće, a ovo je ideja da napravim nešto i za grickanje...

    ОдговориИзбриши
  14. Pravim jedne slicne slane keksice ali samo do zobi. to su zapravo skotksi zobeni keksi kakvi se serviraju nakon vecere uz sir i grozdje. ovi tvoji su "bogatiji" i djeluju mi bas zanimljivo. iduci tjedan pravim zakusku sinu za rodjendan pa cu bas isprobati ove tvoje kesice. Hvala na receptu

    ОдговориИзбриши
  15. ovo ima sve što mi se sviđa: lagano, izdašno, dugo traje, sve dok ne pojedeš! Jedino me brinu te sve pahuljice. Moram posebno potrežiti one ražene, a sojine ne bih nikako stavljala. No, mislim da se mogu naći dobre zamjene. Fiiino!

    ОдговориИзбриши
  16. jako mi se dopadaju keksići, divno izgledaju

    ОдговориИзбриши
  17. E ovo ja zovem RECEPTOM! I još k tome slano! Kradem! :) Super fotkice!

    ОдговориИзбриши
  18. Pozdrav, puno recepta a svaki je poseban,nije me bilo neko vreme na blogu,mnogo posla i putovanja. Jelena vidim da si puno radila, super...

    ОдговориИзбриши
  19. Super!!! Gomila finih stvarcica upakovana u odlican slani keks.
    A sto se interneta tice, slazem se da su mnoge tajne otkrivene. Secam se neke bakice dole kod nas, ona je (dok sam ja bila klinka) pravila kolace za svadbe i ostale slicne svecanosti i svoju svesku ljubomorna cuvala jer su tu lezale sve tajne njenog zanata ;)

    ОдговориИзбриши
  20. Znas mislim da neke kulinarske tajne nikad nece nestati, jer mislim da recept nije sve.Treba imati malo talenta i uvek probati jelo i preilagoditi sastojke namernicama. Nije isti paradajz onaj sto ga kupimo sada i onaj u avgustu, ili ono pile sa farme ili domace, treba izmeniti malo zacine da bi ukus bio dobar. I nije svaka domacica jednako spretna da procita i poneku sitnusitnu caku izmedju redova.

    Divni keksici, odlican dorucak ili uzina...

    ОдговориИзбриши
  21. Meni nikad nije bilo jasno to sebično čuvanje recepata kao da se radi o šiframa za lansiranje nuklearnog oružja. Zapravo mislim da je svakome kompliment kad netko želi recept za neko jelo, pa to znači da mu se jako sviđa. Druga mi je kategorija Sacher torta jer se tu ipak radi o poslovnoj tajni koja donosi zaradu.
    Hvala bogu na pojavi Interneta i dostupnosti informacija, ja sam baš sretna da je tako i da nas sve samo klik mišem dijeli od svog znanja ovog svijeta. :)

    Jako mi se sviđaju ovi krekeri i baš mi je drago da si podijelila ovaj recept sa svijetom. :)

    ОдговориИзбриши
  22. I understand what you mean about everything being a 'click away'.

    will be making a cheesecake for my husband's birthday.I thought you had made it but couldn't find it. it's ok because I have a friend's recipe and I can find most of the ingredients here. I will be traveling to the states in a couple of weeks so I'm hoping to post more family recipes. yipee!

    ОдговориИзбриши
  23. Jako mi se svidja. Vec vidim ove korpice nafilovane necim finim u mome tanjiru :-)

    ОдговориИзбриши
  24. Super izgledaju! I sastav je odličan. Kladim se da mogu parirati onim finim integralnim keksićima iz DM-a. :)

    ОдговориИзбриши
  25. Nisam probala te iz DM-a ali cenom sigurno mogu parirati.

    ОдговориИзбриши
  26. Fantasticno izgledaju ove korpice...kako je malo potrebno da se nesto jednostavno pretvori u nesto posebno..!!

    ОдговориИзбриши
  27. Izmenila sam recept, tj. koristila sam integralno brašno, za početak. Odlično; hvala vam što ste to podelili s nama. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. I trebalo mi je 11 godina da ga se ponovo setim. Pravi se opet sutra! 🥰🥰🥰

      Избриши
  28. isti rcp sam vidjela na coolinarici (neznam dali je to Vaš rcp) i isprobala sam...mogu samo toplo preporučiti...

    ОдговориИзбриши
  29. Baš ti hvala što si ga ponovo oglasila jer mi deluje odlično! Recept je iz vremena kad baš nisam pratila blogove :-)

    ОдговориИзбриши
  30. Ja sam deo smese,rastanjila na pek papir ,sekla stanglice,prelepo.
    Hvala,divno

    ОдговориИзбриши