уторак, 1. март 2011.

CARROT CAKE - AMERIČKA TORTA OD ŠARGAREPE

Retke su torte i kolači koji se peku u loncu, kako ih ja zovem kada se peče samo jedna kora, koji mi se dopadaju. Njih uglavnom i ne svrstavam u kategoriju torti, ali ova poslastica je toliko sočna i opojna sa aromama vanile, muskatnog oraščića, cimeta, i sa kontrastom predivnog belog krema, da je definitivno za mene torta u samom vrhu torti. 




Ako vas brine ukus šargarepe, ukoliko niste upoznati sa sastavom torte, nikada ne bi pogodili da sadrži i jednu šargarepicu. Ako vas brine ananas (ima onih koji ga ne vole) on se sitno secka, a možete ga još sitnije iseckati, i niko neće ni primetiti da je u tortici. Nemojte ga izostaviti jer on daje sočnost torti. Nemojte se uplašiti od dužine liste sastojaka za tortu jer je ovo jedna od najbržih torti koju možete napraviti. Ceo posao se sastoji u merenju sastojaka, a najteža stvar je rendanje šargarepe. 




Nemojte brinuti ako torta napukne tokom pečenja, jer će se to verovatno desiti. Ona se kasnije okreće, tako da se to neće videti. Nemojte brinuti i ako ona naraste malo više u centru, jer prilikom okretanja i stajanja ona splasne. Nemojte brinuti i ako vam izgleda da je za mrvu nepečena u centru kada je sečete - tako treba da bude. Torta se okreće, tako se izravna i malo pritisne odozgo pa kad je presečete centar izgleda nepečen, ali to je samo od pritiska.




Šargrepice se prave od ratluka i ja koja nisam vična takvim stvarima sam iz prve ovladala tehnikom. Vratite se u detinjstvo, kao kad se igrate plastelinom. Za razliku od fondan figurica ove šargarepice od ratluka će svi pojesti. Šargarepice dobiju lepu glazuru ako preko njih pređete mokrim prstom. Ja ih čuvam napravljene na tacni sa papirom za pečenje koji je posut sa malo šećera u prahu i kad trebam da serviram Carrot cake tek ih onda stavljam.




CARROT CAKE

4 jaja
300g šećera
350ml suncokretovog ulja

I grupa 
500g sitno rendane očišćene šargarepe, oko 700g neočišćene
rendana kora 1 limuna
rendana kora 1 pomorandže
100g suvih grožđica
150g oraha, krupno seckanih
340g sitno seckanog i dobro oceđenog ananasa iz konzerve
2 kašičice arome vanile

II grupa
450g belog brašna, tip 400
1/2 kašičice soli
12g praška za pecivo
1 ravna kašičica sode bikarbone
2 kašičice cimeta
1 kašičica rendanog muskatnog oraščića

KREM (CREAM CHEEESE FROSTING)
125g putera sobne temperature
250g mlečnog namaza - krem maslaca Kremsi -Mlekara Subotica (Philadelphia, Vajkrem..)
350g prah šećera
300g Ella kremasti svež mladi kravlji sir 0,5% mm (neslan)
3 kašičice limunovog soka

ŠARGAREPICE - 12 komada
100g ratluka 
oko 100g prah šećera
narandžasta i zelena tečna boja za kolače

OGRADICA
400g grubo seckanih oraha za oblaganje stranica


Mikserom kratko umutite cela jaja sa šećerom, pa u mlazu sipajte ulje i nastaviti sa mućenjem oko minut. Dodajte I grupu sastojaka. Mutite dok se sastojci ne ujednače. Sjedinite i pomešajte sve sastojke za II grupu i postepeno ih umešajte u smesu. Dno pleha sa pomičnim dnom prečnika 25cm obložite papirom za pečenje, a stranice naputerišite i sipajte smesu.

Pecite na 180 stepeni (bez ventilatora) 120 minuta. Posle 40 minuta pokrite tortu papirom za pečenje jer će početi da tamni. Torta će napuknuti ali to nam nije bitno jer ćemo je okrenuti kasnije. Kada se ispeče ostavite da se malo ohladi, pa skinite obruč i izvrnite je naopačke na poslužavnik koji ste obložili papirom za pečenje. Papir od pečenja odlepite pa ga ponovo vratite. Kada je skoro ohlađena preko torte stavite još jedan poslužavnik sa nečim malo težim (litarsko mleko) da pritisne malo i izravna tortu. Ostaviti tortu da se ohladi.

Dok se torta peče ručno lagano umutite sve sastojke za kremu i odložite je u frižider. Nemojte je previše miksati jer se tako razređuje.

Skinite papir sa torte pa je isecite vodoravno na dva jednaka dela. Nafilujte kremom sredinu i vrh torte i samo malo kreme staviti za okolo. Usitnjene orahe obložite oko torte i blago ih šakom utisnute praveći rub na grnjoj površini koji će sprečiti da krema iscuri dok se ne stegne. Šargerepice stavite nakon što je gotova torta odležala malo u frižideru, da ne potonu u kremu.

Za dekorativne šargarepice ručno umesite ratluk sa prah šećerom i narandžastom prehrambenom bojom sve dok masa ne prestane da se lepi za ruke dok dobije konzistenciju plastelina. Za peteljku šargarepe od narandžaste mase odvojite sasvim mali deo 3x3mm i njega naknadno ofarbajte zelenom bojom uz dodavanje još prah šećera. Oblikujte masu da ima oblik valjka, i podelite na 12 delova za 12 šargarepica. Formirajte lopticu, pa od nje između dlanova oblikujte šargarepu. Masu možete odložiti u kesu i staviti u frižider. Tupom stranom noža napravite useke na šargarepi. Čačkalicom ili štapićem za ražnjić napravite rupicu na vrhu šargarepe i udenite zelenu peteljku. Ukrase odložite na tanjir obložen papirom za pečenje koji ste posuli sa malo prah šećera. Neposredno pre stavljanja na tortu mokrim prstom pređite preko njih da bi dobile sjajnu glazuru.

*KREM Krema zna sasvim malo da curi preko oraha na ogradici torte ali kad se stegna za 1-2h bude savršena. Meni ovakva konzistencija odgovara.

Nemojte se iznenaditi kad dobijete veću količinu kreme na preseku torte jer se meni za slikanje omaklo parče gde se krema ne vidi jer je nož povukao koru preko nje. Torta je izuzetno bogata kremom.




Preporučujem da se držite  sireva iz recepta ukoliko živite u Srbiji. Mlečni namaz je malo zbunjujući naziv ali obuhvata sireve tipa Vajkrem natur Mlekare Biser ili Mlečnog namaza Mlekare Subotica, a ukoliko nađete Philadelphia sir onda još bolje. Ella sir je kremasti mladi beli neslan kravlji krem sir kome bi odgovarao neki sremski neslani sir, a može i ABC sir samo pošto je on slan morate dodati još malo prah šećera u kremu. Ne preporučujem vam pravljenje torte bez preliva, jer to nije to. 




CARROT CAKE

4 eggs
300g sugar
350ml sunflower oil

I GROUP OF INGREDIENTS
500g carrots finely grated, around 700g unpeeled
finely grated zest of one lemon
finely grated zest of one orange
100g raisins
150g of walnuts roughly chopped
340g drained pineapple sliced into small pieces
2 teaspoons of vanilla aroma

II GROUP OF INGREDIENTS

450g flour
1/2 teaspoon of salt
12g of baking powder
one even teaspoon of baking soda
2 teaspoons of cinnamon
1 teaspoon of ground nut meg

CREAM CHEESE FROSTING
125g butter room temperature
250g cream cheese
350g powdered sugar
300g ricotta cheese
3 teaspoons of lemon juice

CARROTS
100g Turkish delight
100g and more of powdered sugar
orange and green liquid food color

400g of roughly chopped walnuts for the sides of the cake



With an electric mixer beat the eggs with the sugar for 30 seconds and then add the oil while mixing for another minute. Add the I group of ingredients to the egg mixture and mix some more. Add the II group of ingredients, all except flour and mix a bit, then slowly add the flour and mix until you get an even dough. Line the pan with the removable bottom that is 25cm in diameter with baking paper and butter the sides.

Bake at 180 degrees Celsius (no fan) for 120 minutes, and half way thought the baking cover the cake with baking paper. Let it cool for 10 minutes, then remove it from the baking pan and flip over and place a tray with something a bit heavy on top since we want the cake to even out and sink. When completely cool take of the baking paper stuck to it and slice into two equal parts.

CREAM CHEESE FROSTING mix all the ingredients while the cake is cooling and place in the fridge.

CARROTS with the tip of your hands knead the Turkish delight and add half of the amount of powdered sugar and some food color and keep kneading and adding sugar until you get a nice elastic dough and the color you want. Place in the plastic bag and put in the fridge. To make carrots pinch some delight dough and form small balls that you have rolled between your palms to form a carrot. Make indents with a knife. With a tooth pick make a small hole on top of the carrot and place a green stem. Before placing on the cake go over the carrot with a wet finger, just dipped in water. This will give them a beautiful glaze that will keep in the fridge.




57 коментара:

  1. PREDIVNA JE!!!! Probaću je obavezno !! :-))

    ОдговориИзбриши
  2. Svaka tebi čast Jelena. Možda je najlakša torta na svetu, ali samo ove šargarepice su umetnost za sebe, teško da bi me neko naterao da sa njima izlazim na kraj. Divno izgleda. Nisam neki veliki fan torte od šargarepe (znaš onaj vic sa zecom koji traži tortu od šargarepe u pekari?) ali ovu bih rado probala.

    ОдговориИзбриши
  3. Super izgleda. A kakvo je samo tijesto, bez fila? Kako bi bilo, naprimjer, bez fila ali s nekim sirupom odozgo, jel bi bilo presuho? Nekako mi se čini da ne bi, izgleda mi jako sočno sudeći po svim ovim sastojcima.

    ОдговориИзбриши
  4. Jao Jelena,divna je :))Nisam je nikada probala jer nisam baš neki ljubitelj šargarepe.Ovo je divan način da se deca a i mi odrasli :)) privole da jedu šargarepu.Slike su fantastične ,kao uostalom i ukrasi .
    Sjajno !!!

    ОдговориИзбриши
  5. Kolač je sočan i moćan, nema šta! Kada se sve pročita, zaista ga nije problem napraviti, iako silni sastojci u prvi tren izazivaju lagani užas! Mrkvice sigurno neću raditi jer ratluk volim onakav kakav jest, a mislim da je to potrebno samo za neke svečanije prigode ili za manju djecu. Za nas odrasle dovoljan je kolač.

    ОдговориИзбриши
  6. Jelena, prekrasna ti je torta! Ja volim ovakve kombinacije, jednom sam (za Halloween) radila tortu od butternut bundeve s kremom od krem sira i odlična je, ovo je koliko vidim nešto slično. Posebna pohvala za detaljno objašnjen i prikazan recept i ove ukrasne mrkvice!

    ОдговориИзбриши
  7. prekrasna torta! svaka čast na potrazi za pravim receptom.
    Originalnu tortu u "Costa coffe" nisam probala, ali budem obavezno probala ovu tvoju :)

    ОдговориИзбриши
  8. @VIDO-ove šargarepice su najlakša stvar za pravljenje, jer ja nikada nisam radila sa fondanom, niti bilo kakve figurice pravila. Skoro da se prave same od sebe među dlanovima. Možeš dati i tvojoj divnoj ćerkici da ih modeluje od loptica ratluk smese i biće savršene.

    @BABA-ja iz sveg srca preporučujem ovaj krem, jer ako ne znaš da je sir u njemu ne možeš pogoditi šta je. Probaj da mutiš jednu kašičicu Philadelphia sira sa prah šećerom koji polako dodaješ dok ne dobiješ ukus koji voliš i videćeš kako je fina krema. Može ova tortica da se pravi i u kalupima za mafine, ali sa papirom, samo pazi porašće tokom pečenja. Sama po sebi je jako sočna i svakim danom što stoji je sve sočnija. Ovaj krem joj daje punoću ukusa jer je divan kontrast sa testom. Možeš napraviti i duplo manju meru u četvrtastom kalupu, pa seći na kocke.

    @STOČIĆU POSTAVI SE- ovde se zaista ne osećeju šargarepe, ali ni najmanje. Recep potiče iz nekog 17. veka, kada je šećer bio skup, pa su se koristili prirodni zaslađivači kao šargarepa koja sladi i med.

    @KATARINA-kažem najoybiljnije da za šargarepice treba svega pet do deset minuta, i da su najlakše nešto što sam napravila. Ja sam se plašila da ne puste farbu na krem, ali to se nije desilo.

    ОдговориИзбриши
  9. Jao, pa to je predivno, pa to je Uskrsna torta za zeku. Bravo draga, svaka čast i na dekoraciji.

    ОдговориИзбриши
  10. BAs su slatke te sargarepice! A i torta zvuci bas ukusno, samo sto ne volim suvo grozdje i uvek umesto njega stavim brusnice i onda to bude sasvim neki drugi ukus...

    ОдговориИзбриши
  11. Ovo je tako slatko, izgleda kao iz slikovnice. Viđala sam ovu torticu i uvijek mislila da je mnogo komplikovano da se napravi. Za mene, možda i jeste, ali ovu kombinaciju bez dodatnog ukrašavanja bi mogla isprobati.
    Moj favorit "carrot cake" je iz Torte i to...

    ОдговориИзбриши
  12. Se ve maravillosa la torta y muy original con las zanahorias de mazapán,me encanto,ímbrátisari.chao

    ОдговориИзбриши
  13. Fenomenalna torta, draga Jelena sve pohvale!!!!

    ОдговориИзбриши
  14. Ova tortica gotovo da mirise preko ekrana, svidja mi se lista sastojaka i kako nisam dosad imala prilike da probam tortu od sargarepe bice to pravi izazov...dekoracija za cistu desetku!;)))

    ОдговориИзбриши
  15. I ja je volim i cesto pravim. Izgleda odlicno!

    ОдговориИзбриши
  16. Carrot cake je i meni jako omiljen, ali ga baš i nisam sama radila. Kada sam vidjela ovaj tvoj i kada sam vidjela sve ove odlične sastojke oduševila sam se. Jelena, majstorski napravljeno i sigurna sam da je kod tebe bolji nego u Costa Coffee. Mrkvice tek izgledaju preslatko. Super !!

    ОдговориИзбриши
  17. Ni mi nismo ljubitelji torte od sargarepe, ali ovako nesto bi rado probala, a verujem i moji momci :)
    Sargarepice su ti preslatke. Nemam ovde ratluka, ali pamtim to za premazivanje vodom ako ga se ikada docepam, bas mi se svidja kako sijaju.

    ОдговориИзбриши
  18. Ovo je bio omiljeni kolač moje mame kad je dolazila u posetu. I u pravu si, zaista je jednostavan, a vrlo ukusan i sočan. Moj muž često traži da mu umesim za rodjendan, i uvek odahnem, jer ne moram da se mučim:)
    Slike su ti predivne.

    ОдговориИзбриши
  19. Jelo, nikada nisam probala nista sto se zove "kolac sa sargarepom" jer iako slatka, sargarepa u kolacima mi je uvek bila sastojak bez veze :))
    Medjutim, ova tvoja tortica me je bas zaintrigirala. Dekoracije su preslatke, ali su visak ako zelimo nekom da podvalimo tortu :)))

    ОдговориИзбриши
  20. uff, ovo me podsjeca na cupcakese koje sam radila od mrkve.. nisam nikome htjela reci od cega su i svi su bili odusevljeni- kako ukusno, socno.. najbolji do sad.. la la..
    A onda sam bratu rekla da su od mrkve.. i ocekivano, promijenio je pricu.. odma je bilo- a i mislio sam si tak nes, bas ima neki cudan okus..

    ОдговориИзбриши
  21. Torta ti je savrsena sve si uradila vrhunski do detalja!Ima tu posla ali isplati se!

    ОдговориИзбриши
  22. Draga Jelena, torta izgleda savrseno, a sargarepice su preslatke! Sve pohvale!!

    ОдговориИзбриши
  23. Jelena, nemam riječi kojima bi ti opisala ovo čudo od torte! Tvoje usavršavanje, ukrasi od ratluka, slučajna glazura na ukrasima - ma svaka ti čast!! Divna je, a vjerujem da je i divnog okusa. Recept svakako bilježim :)
    Imam samo jedno pitanje, budući da nisam nikada radila ukrase od ratluka - da li si koristila ratluk od ruže ili od oraha (kod nas sam u dućanima vidjela jedino te dvije vrste) pa me čisto zanima jer bi se i ja dala u tvoje vode... :)

    ОдговориИзбриши
  24. @MAJO-ja sam koristila ratluk od vanile, čist bez dodataka, tj. bez oraha, a mislim da slobodno možeš onaj od ruže da koristiš koji je roze boje, jer će on poprimiti boju farbe za kolače. Od ove narandžaste mase mogu se praviti i male bundevice. Samo je bitno da ratluk nema seckane orahe kao dodatak.

    ОдговориИзбриши
  25. Jelena,svaka ti cast!!!Divna torta,divne slike,divne sargarepice,ma sve ti je savrseno!!!

    ОдговориИзбриши
  26. Vau Jele, ovo ja baš po mom guštu. I tako fino objašnjeno. Hvala!

    ОдговориИзбриши
  27. Kako ti to tako divno uvijek ispadne?? Predivne slikice..

    ОдговориИзбриши
  28. taman sam htjela napisati da cu isprobati i tvoj recept za carrot cake (posto sam ih isprobala hrpu)ali vidim da je to onaj najbolji recept koji smo vjerovatno pronasle negdje na interentu, barem mi se na prvi pogled cini, to je taj s ananasom. divni su ti ukrasi! a sto se tice rendanja mrkve, ja je meljem u procesoru.

    ОдговориИзбриши
  29. htjela sam jos dodati da bi ti se britanci, a narocito skoti jaaako naljutili na naziv "americki carrot cake" :)

    ОдговориИзбриши
  30. Wow, torta izgleda divno. I love carrot cake. will save this recipe !

    ОдговориИзбриши
  31. Jeco predivan je recept, isprobala sam za ćerkin rođendan i pobrala je sve same 10-ke. Ja sam umesto ananasa stavila narandžu isečenu na kockice i dodala još 100 gr. brusnica u testo... Jednom rečju prelepa :)))

    ОдговориИзбриши
  32. @JACO baš mi je drago što vam se dopada i hvala na poverenju za recept. Ananas ovde služi da da vlažnost i mislim da je sasvim ok što si narandžu stavila, a sada kada znaš kakav je ukus možeš menjati sastojke koje dodaješ po želji. Sećan ti ćerki rođendan!

    ОдговориИзбриши
  33. Hvala mila, za divan recept i lepe čestitke, prenosim ti pozdrave od moje ćere <3

    ОдговориИзбриши
  34. Hi Jelena,

    I love carrot cake. And this recipe looks to be the pinnacle of carrot cake recipes. Deliciously rich! This would be great for Christmas or another holiday (perfect to share with others). I am going to bookmark this one. Thanks!

    Reese

    ОдговориИзбриши
  35. I ja obožavam tortu od šargarepe. I nisam je dugo jela. Baš bih mogla da je napravim!
    A one šargarepice izgledaju kao prave! Skoro da sam te pitala gde si našla tako lepe male:):):)

    ОдговориИзбриши
  36. Obozavam ovu tortu.Jednostavno obozavam! Ali moram reci da je moj muz jos veci zaljubljenik u nju tako da uvijek njemu 'proslijedim' dio ribanja mrkve :) Navukla sam se na nju jos u Americi a kod nas sam nastavila uzivati u njoj u Starbucks-u. Tvoj mi recept izgleda skoro isti kao moj, jedino mi je dodatak ananasa privukao paznju. Tu cu verziju zasigurno probati..

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ananas daje još sočniju teksturu, a ako se usitni onda s ei ne oseća pod zubima. I ja sam se navukla u Americi a evo Ana je pravila i kaže da je kao ona u Starbaucks-u u Mađarskoj (mi nemamo Starbucks još uvek).

      Избриши
  37. Jelena, skupila sam hrabrost da napravim ovu tortu. Kao i obicno, imam problem sa timing-om. Da li kora gubi na svezini ako se napravi malo ranije? Torta mi treba za subotu, a imam vremena u sredu ili eventualno petak navece. Mogu li da napravim koru u sredu, a filujem u petak? Za sargarepice treba mnogo vise hrabrosti, plus te farbice, to ostavljam za drugi put. A ove tvoje su savrsenstvo!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Naravno d amožeš da je napraviš ranije, i u sredu je savršeno. Biće sve sočnija i sočnija kako stoji. Filuj je odmah kad je napraviš da lepo upije. A šargarepice obavezno napravi jer je to lako kao keks, sama ćeš se iznenaditi. Kako kad radiš sa plastelinom za decu. Sigurno kod tebe ima i organskih farbica i moraš probati. Možeš i jaja napraviti u raznim bojama i pobacati ih po torti i oko nje od ratluka.

      Избриши
    2. Hvala! Napravicu je u sredu. Filadelfije ima, to nije problem, mislim da umesto tog drugog sira mogu da upotrebim kremasti sir koji se ovde upotrebljava u kolacima i nekim jelima (cula sam cak da ga neki stavljaju umesto mascarponea u Tiramisu, ali nije to - to). Mislim da znam gde mogu da se kupe te farbice, ali je na drugom kraju grada, a ovde je sutra praznik i opste ludilo, pa cemo sargarepice da pravimo drugi put... Ako uspe, saljem ti sliku!

      Избриши
    3. Анониман6. мај 2013. 10:07

      Jelena, tortu sam napravila, skoro je pojedena! Sastojci su tako dobro ukomponovani, nicega nema previse! Cimet je definitivno kralj ukusa. Ovo je najbolja rodjendanska torta koju sam sama sebi napravila! Ne mogu da poredim sa onima koje je mama pravila, to su jednostavno dve kategorije :-)

      Избриши
    4. Baš sam juče pomislila na tebe i kako ti je uspela. Mnogo mi je drago. Videla si da ima mnogo više fila u sredini nego na slici i koliko je sočna. Šargarepice sledeći put možeš da uradiš zasebno da vidiš koliko je to lako a super efektno.

      Избриши
  38. Анониман6. мај 2013. 15:19

    Stavila sam fotografiju (uzasnog kvaliteta, ali nema veze) u subotu na tvoj FB-nalog. I kod mene je bilo dosta fila unutra. Nisam imala problema sa curenjem fila, islo je dobro, mozda zato sto sam zaboravila da stavim dve kasike limuna u fil. To je bila jedina greska. Sve ostalo je bilo super!

    ОдговориИзбриши
  39. Zdravo Jelena,

    Dugo te citam, dosta sam isprobala tvojih recepata, ali se nisam niti jednom javila (do sada). Ti si jedna vrsna kuharica i skoro uvijek se nadjem zanesena tvojim receptima i sposobnoscu sa istim. Skoro uvijek pozelim da te pitam "odakle znas ovako divno da kuhas, pravis kolace..." Elem, ova mi je torta privukla paznju vec odavno i pozeljela sam da je napravim ali za neku bas specijalnu priliku. Muzev rodjendan je bio danas i izbor je pao izmedju ove ili Vasine torte (Vasina po receptu moje mame koja je jako slicna tvome receptu). Licno sam se opredijelila za ovu, tortu od mrkve.

    Inace zivim u Americi i ovo je kolac bas po njihovom ukusu...nazalost, ovaj se kolac danas uglavnom pravi od gotovih mikseva (ako mozes to ikako da zamislis) i nevalja jednoga boba. Kupovna torta od mrkve je uglavnom prebogata kremom u kojoj ima i do kila secera u prahu i margarina. Nikako zdravo niti ukusno.

    Tvoj recept sam pratila koliko sam mogla. Npr, nisam imala narandzu pa sam iskoristila samo koricu limuna. U filu sam koristila Philadelphia krem sir a posto nemam svijezeg kravljeg sira koristila sam rikota sir koji je, po mome misljenju, divna zamjena. Tek sam kasnije vidjela da si navela rikota sir u tvojoj engleskoj verziji recepta...divno!

    Eh sad, utisci. Torta je jako laka za napraviti. Kore su se pekle manje od 80 minuta, mozda oko 75 minuta, a mogle su komotno biti izvadjene na 70min stim da sam masu podjelila u dva pleha da nebih rezala koru kasnije...ova kora bas i nije zahvalna za rezanje zbog mnogo sitnih primjesa u njoj.

    Fil je napravljen i posto je bio mnogo tecan vratila sam ga u friz da se malo 'stegne'. U fil sam po mome ukusu dodala i jednu manju kasicicu ekstrakta vanile a da sam imala narandzu dodala bih malo soka narandze i mislim da bi fil pjevao :-). Kada se fil stegao a kore ohladile tortu sam lijepo obradila i vratila nazad u friz da se odmara. Nakon toga sam se dala u izradu dekoracija od rahat lokuma koje su, bas kako si i navela, jako lagane. Za sve one koji se brinu oko dekoracije imam jedan savjet: uzmite jednu kockicu ratluka i jednostavno se pocnite igrati sa njom stiskajuci je izmedju prstiju i dlanova. Ratluk reaguje na toplinu i dovoljna mu je toplina nasih ruku da pocne mjenjati oblik i biti kao plastelin. Stvarno lako da lakse nemoze biti.

    Tortu sam napravila na sami dan rodjendana, jer sam bila jako zauzeta svih dana pred rodjendan sa drugim stvarima, sto znaci da smo je i konzumirali isti dan.

    Kao veliki ljubitelj muskatnog orascica i cimeta ova torta je botaga i jednim i drugim. Ovo stvarno nije torta/kolac za ljubitelje kremastih, cokoladnih, blagih torti. Ova torta ima agresivan ukus i poprilicno je cvrsta. Vidjecemo stace biti sutra, mozda i javim, ali za danas, svi smo odusevljeni. Torta nije preslatka sto sam se uplasila dace biti zbog dosta secera koji ide i u koru i u fil. Kora ima jako puno brasna te je 300+ gr secera skoro zanemarljivo. Ove vrste fila u koje ide jako puno secera gotovo nikad, nikad, nikad nepravim...Ali, ova vrsta fila je divan kompliment upravo ovakvoj vrsti cvrste i aromaticne kore.

    Druga stvar u vezi ove torte jeste ovo: nikako praviti ako vas je dvoje u kuci...ovo je torta koja se dijeli sa susjedima, rodbinom, pogodna je za neko veselje, slavlje ili bilo koji skup gdje ce biti vise ljudi da je pojedu. U mojoj estimaciji, torta ove velicine komotno moze nahraniti i do 20 ljudi jer su komadi i vise nego zasitni.

    Jedan dio mene je pozelio da je mozda bilo bolje da sam ipak napravila Vasinu a ovu ostavila za neke hladne, zimske dane, da nam dom ispuni mirisima koji cesto asociraju na zimu/jesen. Moja mala kcerkica od 4 godine je uzviknula "Mama! Sta to pravis...mirise lijepo!" Inace, od torte je samo liznula malo fila i to je to :-).

    Sve u svemu, tortu preporucujem svima pogotovo da je naprave u predstojecim jesenjim danima. Jelena, hvala na divnom receptu i svakodnevnoj inspiraciji.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga moja, krivo mi je što ime nisi ostavila da znam sledeći put ako ostaviš još koji komentar. Srećan ti mužu rođendan i baš mi je drago što si meni omiljenu torticu napravila. Vidiš i ja sam dobar deo svog detinjstva provela u Washington,D.C. i dobro su mi pozati ti mixevi za torte. Ja sam to sama mutila i pekla a nisam shvatala tada kada mi je mama govorila da je to čista hemija i jela onaj frosting direktno iz kutijice.

      Jedino što bi ti preporučila je da ipak pečeš jednu koru jer kad je presečeš i nafiluješ onda fil malo upije u koru a ovako kad se peku dve ako ne skineš gornji pečen sloj ne upija toliko. Za dve kore zasebno sigurno kako si rekla da treba manje pečenja, možda 50-60 minuta (bez fena). A pa ti imaš divnu Filadelfiju a kremu pravi po klasičnim američkim receptima za cream cheese frosting. Vidiš i nas je dvoje ali mi ovu tortu gustiramo dok je ne pojedemo. Poklopim je u frižideru ali da ima malo lufta, da vazduh cirkuliše, nikako da je skroz zatvorena. Kako dani prolaze ona je sve lepša i lepša. Mislim da smo je poslednji put jeli 7 dana.

      Hvala ti na lepim rečima. Meni mama nije dala da zavirim u kuhinju. Moje je bilo da učim i da se družim sa decom, ali šta da se radi. Valjda sam učila gledajući i skidajući cake očima.

      Puno pozdrava iz Beograda, Zemuna

      Избриши
  40. Izmenila sam jednu stvar, dodala sam vanile i u preliv, a prah šećera sam stavila verovatno dvostruko manje A sledeći put ću koristiti braon maslac umesto ovog suncokretovog ulja, jer ono smrdi, smrdi, smrdi; i možda ću dodati malo karanfilića u testo No, hvala vam što ste me pokrenuli da napravim prvu tortu u životu, prvu koja nije ni tart, ni cheesecake.:)

    Kad smo već kod toga, može li se ulje zameniti i u pekarskim kiflama? Stvarno ga nešto ne volimo, zbog tog smrada.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ivo samo me zanima pošto šećer drži strukturu kreme kako se nije razlivala jer mi se čini da bi tako bila jako tečna. Nisam probala sa puterom ali sigurno može. Ulje može da se zameni i u pecivima naravno samo što je po meni ulje blagog neutralnog ukusa a puter je jak i meni se oseti, ali to je već stvar ličnog ukusa. Hvala na isprobavanju! Nemoj mi persirati, molim te! ;))

      Избриши
  41. recept mi se mnogo sviđa, izgleda jednostavno i ako ima mnogo sastojaka. Nije mi jasno, u receptu piše 500 gr.rendane šargarepe i 700gr.neočišćene šargarepe. Šta se radi sa tih 700gr. neočišćene šargarepe? Secka, renda, melje......?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. U tortu ide rendana i očišćena šargarepa koja kad se premeri treba da ima 500g.

      Napisala sam 700g neočišćene jda bi znali koliko da kupite. To mu dođe oko 7 velikih šargarepa.

      Избриши
  42. draga jelena, torta je bozanstvena i istu pravim vec 4 x.
    probali su je moji ukucani, prijateli i svi smo zaljubljeni u nju.
    ja sam malo secer smanjila a ostalo radim po merama. sto je vise pravim sve mi je laksa. moram priznati da mi je prva bila nocna mora ;)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Rajka, meni je iz godine u godinu i dalje u top listi omiljenih. Prva je noćna mora dok se sve premeri i dok čovek ne vidi kako to treba da izgleda a posle daš drugima da seckaju rendaju i gule i melju pa ti samo spojiš sve ;)))

      Избриши
  43. Torta je divna, samo sam imala problema sa korom. Ostala mi je ziva nakon 80 min pecenja, pa sam morala jos nekih sigurno 15, 20 min da je dopecem..i nakon toga nisam bila sto posto sigurna da mi je pecena, po teksturi, iako je sigurno bila.. tekstura mi nije bila svuda lepa prhka, nego nekako neobicna...gosti su bili zadovoljni..a ja sam ocekivala malko vise..sve u svemu divan spoj razlicitih ukusa..

    ОдговориИзбриши
  44. Super je recept :)

    Bacite pogled i na nasu verziju na: http://zakuvavanje.rs/carrot-cake-kolac-od-sargarepe/

    Veliki pozdrav od zakuvavanje.rs tima :)

    ОдговориИзбриши
  45. Sjajan recept. Malo sam se namucila sa filom od sira, bio je redak u pocetku, izgleda sam ga mutila previse ali sam ga ipak popravila. Ubuduce cu praviti manju meru kako bi kore bile tanje. U svakom slucaju-torta od sargarepe je moja nova omiljena torta. 🎂😁😁😁❤

    ОдговориИзбриши
  46. Draga Jelena probala sam tvoj recept i SVI SU ODUSEVLJENI ulljucujuci i mene

    ОдговориИзбриши