среда, 5. јануар 2011.

UŠEĆERENI I MEDENI BADEMI I ORASI



Pravoslavno Badnje veče po tradiciji nalaže da se u kući nađu Badnjak, slama, suvo voće, orašasti plodovi, vino, med, posna jela...Čuvalo se najbolje tokom godine da bi nam trpeza te večeri bila berićetna kao i naredna godina. 

Ovi ušećereni i medeni plodovi prirode se naprave jako brzo, a recept ne može da omane. Ukoliko i stavite više meda, orasi i bademi će u roku od 4 minuta popiti koliko mogu da popiju, a ostalo će ostati u tiganju. Ukoliko posppete sa više kristal šećera, oni će opet primiti koliko mogu da prime, a ostalo će ostati u posudi. Za one koji vole egzotiku, ovde se može dodati cimet, muskatni oraščić....


UŠEĆERENI I MEDENI BADEMI I ORASI

150g pečenih badema
100g oraha
2 pune kašike meda
2 kašike vode
2 kašičice suncokretovog ulja
5-6 pune kašike kristal šećera
3 prstohvata soli


U voku, dubljem tiganju ili šerpici  staviti med, vodu i ulje, pa pustiti da baci ključ. Dodati orahe i bademe, smanjiti temperaturu ringle, pa varjačom mešati par minuta (oko 4-6) dok badem i orah ne popiju tečnost.




Ako med počne da gori, tj. jako potamni, skloniti sa ringle i nastaviti sa mešanjem. Pomešati šećer i so (so moćete izostaviti, ali ne pravi neku razliku). Brzo presuti orahe i bademe u staklenu činiju i posuti ih kristal šećerom. Brzo mešati drvenom varjačom da se lepo oblože šećerom. Možete dodati još šećera, jer oni će upiti koliko upiju, a ostalo će ostati u činiji.

Presuti ih u pleh od rerne koji ste obložili papirom za pečenje. Razdvojiti ih rukama i ostaviti da se osuše nekoliko sati.

Ovako ušećerene bademe i orahe čuvajte na suvom i hladnom mestu, ako ih pre toga ne pojedete. Nakon sušenja, ove šećerleme se neće slepiti, osim ako ih ne čuvate na toplom mestu.




HONEY ROASTED ALMONDS AND WALNUTS

150g of almonds
100g of walnuts
2 full tablespoons of honey
2 tablespoons of water
2 teaspoons of sunflower oil
4 full tablespoons of sugar
2 pinches of salt

Bring honey, water and oil to a boil in a large and shallow pan. Add almonds and walnuts,turn down the temperature and constantly stir with a wooden spoon. This should last around 4 minutes. If the honey starts to turn very dark brown, take of the stove and continue stirring. Mix the sugar and salt in a cup. Pour the walnuts and almonds into the glass bowl and pour the sugar over them. Stir and coat them with the wooden spoon so you cover each one. Place them in on a large tray that you have covered with baking paper. If some are stuck together, pull them apart. Let them dry for couple of hours and enjoy.

Store these sugar coated and honey coated almonds and walnuts in a dry and dark place.
After drying for a couple of hours, they won't stick together again.




23 коментара:

  1. Odlično ! i ja sam pravila slično i super je !! Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  2. Imam slican recept (s ruzinom vodicom), ali ovaj tvoj mi je jako privlacan jer sadrzi med i svakako cu ga isprobati. Fotografije su odlicne, jako efektno izgleda ovaj kristal secer.

    ОдговориИзбриши
  3. Jelena , odlični su i bademi i orasi !!
    Moja mama često radi ušećerene bademe tako da su stalno kod nekoga od nas na stolu, ali ne stavlja med. Probati ćemo i sa medom, baš mi super izgleda, lijepo i prigodno za Badnji dan.

    ОдговориИзбриши
  4. Jelo, ja sam pokusala svojevremeno da karamelizujem bademe, pa mi se eksperiment neslavno zavrsio, ali zato ovo tvoje izgleda fantasticno i deluje mi da ne moze da omane. necu obecati da cu da isprobam, vise ne obecavam nista :)))) ali belezim sigurno da se nadje.

    ОдговориИзбриши
  5. Radila sam ušećerene bademe,a orahe sma jos odavno pozelela da "usećerim", inače dopada mi se taj honey tač.

    ОдговориИзбриши
  6. Jelena,

    sve ti divno izgleda!
    Obožavam ušećerene orašaste plodove, tamanim ih posebno na Badnjak uz koju čašicu Prošeka :)

    ОдговориИзбриши
  7. Jelena, od svih pokušaja koje sam dosad videla, ovi tvoji ušećereni bademi izgledaju "najautentičnije" tj. najsličnije onima koji mogu da se kupe po nemačkim božićnim vašarima. Svaka čast.

    ОдговориИзбриши
  8. Pravi zimski ugodjaj...Fino izgledaju; volim sve orasaste plodove.

    ОдговориИзбриши
  9. Yum! I love sweet nuts just as much as savoury ones.

    ОдговориИзбриши
  10. Zgodan recept. Nisam znala da se i ovako može napraviti. Mi obično radimo ušećerene bademe tako da ih kratko kuhamo u mješavini vode i šećera dok voda ne ispari. I onda energično miješamo da se šećer ravnomjerno rasporedi po bademima. Probat ću i ovo. Čini mi se jako ukusno.

    ОдговориИзбриши
  11. Savršen recept, obožavam ušećerene bademe kao grickalice. I ja najčešće radim ovako kako je jubi opisala, to je kod nas tradicija. Pošto ja uvijek volim isprobati nešto novo i ovaj tvoj recept će doći na red ubrzo.

    P.S.
    Imam u pripremi jednu vrlo egzotičnu inačicu ušećernih badema samo nikako da je stavim na blog, mislim da bi ti se mogla svidjeti. ;)

    ОдговориИзбриши
  12. Usecerene bademe cesto pravim, kombinaciju sa medom jos nisam isprobala.

    Prelepo je.

    ОдговориИзбриши
  13. Joj, usecerni bademi su moja boljka, obozavam ih i posluzit cu se tvojim receptom:)) Sve najbolje i sretna bozic tebi i tvojoj obitelji!

    ОдговориИзбриши
  14. HRISTOS SE RODI! Draga Jelena, tebi i tvojoj porodici želim srećan Božić!

    ОдговориИзбриши
  15. Divna ideja da se na ovakav nacin pripreme bademi i orasi, moracu jednom napraviti...draga Jelena, tebi i tvojima zelim srecan Bozic i da lepo provedete danasnji praznik!;)))

    ОдговориИзбриши
  16. Што је ово фино! Пробаћемо неком приликом :)
    Срећан Божић и свако добро ти желим!

    ОдговориИзбриши
  17. these are terrific, jelena! if you twisted my arm and made me change one thing, i'd add cinnamon to the mix. :)

    ОдговориИзбриши
  18. Jedna od meni omiljenih poslastica i grickalica, jako fino!
    divne su ti fotke :)

    ОдговориИзбриши
  19. Ovo me kad si objavila ostavilo bez teksta. Na stranu recept koji je isto tako izvrstan i vjerujem da je kombinacija posebna i ukusna, koliko fotke i sva scenografija ostavljaju bez daha!
    Vrhunski užitak! :)

    ОдговориИзбриши
  20. at first glance I thought they were cookies. delicious. I love sugared almonds. can I come over for tea?hehe

    ОдговориИзбриши