четвртак, 23. децембар 2010.

NATAŠIN BUREK SA MESOM

Natašin brzi burek je položio test u mojoj kuhinji i dobio medalju za recept godine. Obzirom da burek sa mesom ne kupujem, moram priznati da sam oduševljena receptom i finalnim prozvodom. Ukoliko meso izdinstate dan unapred, burek je gotov dok se rerna zagreje. Hvala Nataša! Drugo mesto ove godine drže Natašine đulbastije koje su najsočnija varijanta faširanih koje sam probala.




BUREK SA MESOM OD GOTOVIH KORA
aluminijumska okrugla tepsija prečnika oko 25cm

500g kora za pitu

ZA FAJTANJE
50ml ulja
250ml mlake vode
so po ukusu- jedna ravna kašičica

NADEV
250g mlevenog mesa
2 manje glavice crnog luka
biber i so
2 kašike ulja za dinstanje mesa


U čaši spojiti vodu, ulje i so za fajtanje, ali unapred odvojiti 30ml za zalivanje pečenog bureka Sitno seckan i crni luk prodinstati na ulju, pa dodati mleveno meso koje ste pobiberili i posolili.  Nauljenu okruglu tepsiju (prečnika 25cm) obložiti sa 4 kore tako da vise sa strane kao na slici. Fajtatti malo između kora. Ostatak kora iscepkati na manje delove. Staviti preko malu količinu mesa, pa potom deo cepkanih kora koje poprskate.



    Ređati tako naizmenično kore i meso dok nadev i kore ne potrošite, a usput fajtati.




    Poslednji sloj treba da bude meso koje ćete preklopiti korama koje vise sa strane. Složeni burek još malo pofajtati takoda ste utrošili sve od tečnosti osim onih 30ml koje ste na početku odvojili.



      Peći na 200 stepeni oko 40 minuta ili duže da lepo porumeni. Burek na kraju možete i okrenuti naopačke pomoću velikog tanjira da vam se donja strana lepo zapeče, ako već nije rumena i hrskava. Ponovo ga okrenuti, tj. vratiti na početno i sada zaliti sa 30ml tečnosti koju ste na početku odvojili i vratiti u rernu na još 5 minuta pečenja. Ostaviti desetak minuta da se odmori, pa ga rezati na četvrtine.



        BUREK 


        Burek is a traditional breakfast in the Balkans and can be bought in any bakery. Filo sheets are made by hand by the burek masters that work in the bakery. It is a good job that pays well if you are a good master. It  comes with cottage cheese, plain with no stuffing and ground beef. The one with ground beef is actually called burek and all the rest are pitas, but here we call them all burek. When a bakery has good burek the word spreads quickly and you can usually see the line of people forming quickly in the morning. Today we are eating healthier but sometimes I  prefer to enjoy this delicacy for lunch. This recipe is not made from scratch, but from store bought filo pastry. It is a good recipe for those living abroad and those who are not familiar with making their own filo like our grandmothers used to make.

        500g of fillo pastry
        50ml of oil
        250ml of warm water
        salt- one even teaspoon

        250g of ground meat
        2 small onions finely cut
        salt and pepper
        2 tablespoons of oil for frying the meat


        Fry the onion on 2 tablespoons of hot oil in a pan until it becomes translucent and then add in the ground meat. Salt and pepper to taste. Mix together in a glass 50ml of water, 250ml of sunflower oil and 1 even teaspoon of salt. Set aside 2 tablespoons of this liquid for when the burek is done. This is your mixture for sprinkling the filo sheets. Oil the round pan that is 25cm in diameter. Place four filo sheets so they overlap on the bottom of the pan and they hang out. Tear the rest of the filo sheets by hand into smaller parts. Sprinkle in between the sheets with the liquid. Place some meat on the filo , place some torn filo sheets, sprinkle, and repeat until you have used up all of your filo and meat and almost all of the liquid. The last layer before closing should be the meat. Now close inward the overhanging sheets of filo and sprinkle in between. Sprinkle on the top. Place the burek in the preheated oven and bake at 200 degrees Celsius for around 40 minutes until nice and golden. Check the bottom to see if it is nice and crispy. If it is not then turn over the burek using a large plate. Just place the plate over the burek, flip it and slide the burek back in. Bake some more until a nice crust forms. Flip it again and now place the remaining 2 tablespoons of the liquid, and return to the oven and bake for 5 more minutes. Let cool for 10 minutes, cut into 4 parts and enjoy.



        41 коментар:

        1. Hehehehehehe e bas si me slatko nasmejala i podsetila na detinjstvo !!! :-))))) Super!!! Odlicna pita samo ja umesto obicne vode uvek stavljam kiselu jer mi pita ima nekako lepsi ukus !! Svakako je odlicna! Slike su fenomenalne !

          ОдговориИзбриши
        2. Fantastično, obožavam ga i nećeš vjerovati da sam ga upravo jela dok sam se vraćala s posla..nešto predobro, ja ga volim i više od sirnice ili bilo koje druge vrste, zeljanice, krumpiruše!
          Odličan recept!

          ОдговориИзбриши
        3. Merkala sam to već prije, ali nisam napravila i prođe vrijeme, no sad si me podsjetila i to radim za Novu godinu, kod mene je puno koji će se tome obradovati.

          ОдговориИзбриши
        4. Super recept,samo ja za fajtanje kora pomešam ulje, kiselu vodu i malo praška za pecivo. Time fajtam i kore za burek sa sirom.

          ОдговориИзбриши
        5. Odlican!!! Meni je burek s mesom broj jedan, a jako mi se svidja i ovaj nacin pripreme. Na fotkama deluje bas kao oni parcici iz pekare :)

          ОдговориИзбриши
        6. I ja jako volim ovaj burek ali nažalost meni u kućnoj radinosti nikako dobro ne ispada. Mislim da je najveći problem moja pećnica koja nije dobra pa mi kore nikad ne uhvate boju i budu blijede i suhe.
          Tvoj izgleda savršeno, zbilja me ne čudi da je osvoji prvo mjesto. :)

          ОдговориИзбриши
        7. Jelena, odličan je :)
          Ja nisam baš neki ljubitelj mesa i izbjegavam ga koliko mogu, ali obožavam pravi domaći burek :)

          ОдговориИзбриши
        8. Uh ovo izgleda sjajno. Ja zapravo jedva da i jedem meso ali imam postovanja za ovakve klasike :)

          ОдговориИзбриши
        9. Jelena,Merry Christmas and Happy New Year to you and your family!

          ОдговориИзбриши
        10. izgleda jako ukusno i sviđa mi se kako ti je ispao. Došla bih u napast da probam ovaj burek s mesom, iako ga izbjegavam od djetinjstva, nešto mi se zamjerio...

          ОдговориИзбриши
        11. what a terrific use for filo! amazing work, jelena!

          ОдговориИзбриши
        12. :)))))))))))))
          aj sad redom! :)))) (ne mogu se prestati smijati za ono "fajtanje" jer si odmah zamislih sliku moje mame kako fajta posteljinu da joj se nabori izravnaju. Ko da će tak`a ostati i kada se iskotrlja na njoj) :)))))) A onda i ova pjesmica :)))))) Ima danas da je pjevam čitav dan :D :D :D

          Hvala ti na povjerenju za ovaj burečić, a za đulbastije. Nekako mi je glupo da ja poberem slavu za ovaj recept, jer on nije moj, već je Džanin, sa Coolinarike. :) Ali mogu reći da je usvojeni recept jer su faširanci stvarno mekani i sočni, do bola :))))))

          Kako god, vratila sam se i biću vrednija u sljedećoj godini. A ako djeda Mraz usliši moju želju možda i dobijem i bolji fotić i pristojnu rasvjetu, pa će i recepata biti više. Ovako, dođem kući u pola 4, dok spremim nešto za jelo, vani već mrak. Kako da slikam po ovoj mrakači? Nikako. :(

          ОдговориИзбриши
        13. Juce pregledam nagomilane neprocitane postove u readeru i dodjem do ovog. Taj burek vec duze vreme hocu da napravim, i secam se kad ga je Natasa postavila, a i zabelezila sam taj recept (princip) i na iz drugih izvora. Ali nekako uvek mislim, nije to TO, ja postujem samo burek sa svezim domacim korama, ovo mi dodje k'o neko muvanje :) Dade je uspeo da mi donekle promeni misljenje, jer njegov sud cenim, a on pravi i ovakav i onakav burek, i probala sam, i dobro je... I s posla pravac u prodavnicu, kupim kore i kupim rostiljske kobaje :) JAOJ LUDILO! Letos sam napravila jednu pitu sa rostilj kobajama, i to je bilo super, i tako mi se sad jela ta kombinacija, burek i ljute kobaje... UH! Dakle, sve isto kao sto Natasa i ti radite, osim sto sam meso iz kobaja istisnula iz creva (sveze kobaje, ne one polusove), i bilo ga je jedno 350 g, a dodala sam i 50 g dimljene slanine. Majcice mila... Nisam znala sta je dosta. Ni slikala nisam (lazem, jesam, ali ofrlje, tek da zabelezim sebi), jednostavno nije bilo vremena za za*ebanciju, to je moralo odmah da se jede! Tako da, ako volite ljuto i generalno ako volite ukus svezih rostiljskih kobaja, eto ideje da nekad promenite punjenje, a ostanete u istom odelu :)
          Veliki pozdrav, i hvala na podescanju na ovaj recept. Pravicu ja to opet, pa cu slikati malo pristojnije, i objaviti na blogu.

          ОдговориИзбриши
        14. I ja skocio na 'band wagon',
          Bravo, ovo je mnogo dobro,
          http://goodfood-maybe.blogspot.com/2011/01/brz-burek-sa-sirom.html

          Pozdrav

          Zoran

          ОдговориИзбриши
        15. Zdravo Jelena,
          Meni je takodje drago sto si me nasla i jako mi se svidja tvoj blog, specijalno dobos torta.
          Pozdrav sa http://thenomadpantry.blogspot.com/

          ОдговориИзбриши
        16. Napravila danas, i dosta je dobro ispao. Malo su kore bile deblje nego ove tvoje na slikama. Hvala za odlican recept.

          ОдговориИзбриши
        17. Dolce Fooda,
          pa i nije loše burek jesti u dalekom svetu, onako čisto da se podsetiš. Ima i recept na Cooli za burek sa korama koje se razvlače koji je jako fin. Pravila sam.

          ОдговориИзбриши
        18. Burek je jedina stvar koju ne mogu da nadjem ovde, ima doduse neka turska radnja, ali to je vise kao neka pita. Nikako da se nakanim da napravim te kore, ali valjda cu jednog dana. Pozdrav iz suncanog Baltimora

          ОдговориИзбриши
        19. odličan je, odličan!
          danas sam ga pravila, pobrala ovacije ukućana :)

          da, smijala sam se i ja na fajtanje, sjetilo me na djetinjstvo kad sam mami fajtala veš prije omraženog peglanja :lol

          ОдговориИзбриши
        20. Tanja, baš mi je drago da vam se dopao i nama je omiljen. Ne znam koji drugi izraz da upotrebim, ali to što radim jeste kao da fajtam veš.

          ОдговориИзбриши
        21. Ja bih ti se tako rado pridružila, burek izgleda fantastično

          ОдговориИзбриши
        22. Godine zivota u Sarajevu, a nikad mi nije palo na pamet da napravim burek. Sa mesom (u Sarajevu je samo to burek), nesto i ne volim narocito. Meni je ostalo tecnosti za 'fajtanje'. Rezultat - nesto suvlji burek nego sto bi trebalo. Iduci put cu malo vise da fajtam, pa ce biti kao i tvoj :-) U svakom slucaju, imas komplimente od mog muza!

          ОдговориИзбриши
          Одговори
          1. Ne znam kako stojite sa korama tamo, ali ima recepata i sa razvlačenjem kora. Pravila sam ali nisam objavila. Malo komplikovanije i treba mušema jer se testo ulji.

            Избриши
          2. Jelena, u bugarskoj prodavnici mogu da nadjem super kore, sveze i iste debljine kao kod nas. Prezadovoljna sam! Pravila sam i ranije gibanicu, ispalo je sjajno. Jos imaju i kiselo mleko kao kod nas, pun pogodak. Razvlacenje kora definitivno nije za mene... Cak i ako bih imala onakvu musemu sto je Mezze poklanjao!

            Избриши
          3. E pa ako imaš kore onda moraš da napraviš i ovu pitu
            http://foodforthought-jelena.blogspot.com/2011/07/pita-s-ade-brza-i-jednostavna-savijaca.html
            meni najdražu od svih sličnih. Nije uopšte slatka a šećer u prahu koji se posipa preko je dovoljan da narihtaš ukus. Verovatno nemaš marele ali i višnje će poslužiti.

            Избриши
          4. Ah, marele! Kamo srece da ih imam! Ovu pitu pravim sigurno!

            Избриши
        23. Opet sam ga pravila danas ali ovaj put sa debelim turskim korama - 3 velike kore u obliku kruga. Definitivno deblje kore traze vise ulja. Mozda bi i filovanje drugcije izvela. Tu je jos jedan paket kora pa cemo da vidimo. Inace ukus je odlican, stvar je do teksture. Pozdrav.

          ОдговориИзбриши
          Одговори
          1. Ivana, e to je baš debelo ako se radi o 3 debele kore u 500g. Čemu li one služe.Mislim da ti je srećnija varijanta sa onim njihovnim kupovnim smrznutim korama kutiji (bilo ih je u naše vreme u Safeway i Giant prodavnicama) koje su tanke kao za baklavu i lome se nakon odmrzavanja.

            Избриши
        24. Danas sam pravila ovaj burek.Recept je fantastican.Hvala Jelena!Ja inace nisam neki fan mesa uopste,ali je ono neizostavni deo moje kuhinje jer imam moja,divna,dva muskarca-muza i sina.Cak sam i ja bila odusevljena ovim receptom i ukusom bureka.Bukvalno je kao iz pekare.Svi kojima je meso favorit u odnosu na sir-nikako da ne zaobidju ovaj recept.Lako se pravi i stvarno je brzo gotov :)Za nas pocetnike u kuvanju-dusu dalo :)

          ОдговориИзбриши
          Одговори
          1. Majo, onaj sa mesom iz pekare jko volim, ali se ne usuđujem da ga poručim, pa je kućna varijanta bezbednija. Svakako, i dalje mi je Tripković neprikosnoven po pitanju bureka (jednom sam probala i u širokom luku moram da zaobilazim tu pekaru kad sam na Slaviji). Ovo je super receptić za one koji su u inostranstvu kojima je burek isaona imenica iako su tamo kore sasvim drugačije.

            Избриши
        25. Eto proslo je dve godine pre nego sto sam se ja nakanila da ponovo pravim burek. Ovaj put sam potrosila svu tecnost i dobila fantastican burek. Moj muz kaze da je bolji nego u pekari u njegovom komsiluku u Beogradu. Takav kompliment se pamti! Sigurno cemo ga praviti cesce nego do sada....

          ОдговориИзбриши
          Одговори
          1. Sladjo, ja ga nisam dugo pravila ali se hoću da probam jednom i sa malo više ulja kao što je Tanja (U džaku brašna pravila, 150ml ulja i 150ml vode).
            http://udzakubrasna.blogspot.com/2014/12/brzi-burek-sa-sirom-burek-od-kupovnih.html
            Možeš feticu da staviš. Cela stvar zavisi od tih kora, da li su prave ili onako one bele anemične industrijske.

            Избриши
        26. Ja stavim bar 500 gr mesa,sve ostalo isto i super je.

          ОдговориИзбриши
        27. super burek,sa siromje isto odlican!!!

          ОдговориИзбриши
        28. Hvala ti na preporuci. Sve pohvale za post. :)

          ОдговориИзбриши