четвртак, 12. децембар 2013.

DELICIOUS FRIED RICE KYLIE KWONG - KINESKI PRŽENI PIRINAČ KAJLI KVONG

Mislila sam da znam da spremim kineski prženi pirinač i bila sam sasvim zadovoljna....zadovoljna dok nisam probala ovaj i shvatila da nisam imala pojma.

Recept sam još pre par godina gledala na televiziji i uredno ga pribeležila (čitaj olovkom). Privukao mi je pažnju jer se radilo o receptu Kylie Kwong. Kylie Kwong je poznati šef iz Australije, kineskog porekla, vlasnica je restorana, ima svoju kulinarsku emisiju, a i autor je kulinarskih knjiga. Pribeležim ja tako sve do tančina, kad kako i šta se ubacuje koliko se prži, upijam, prepisujem brzo nakon emisije da ne zaboravim koju caku...Prođu tako godine, izvučem ja to papirče iz naftalina, ali 'ajde reko da proverim ima li ga na netu. Naravno da postoji recept ali nije isti, tj. bazično jeste ali redosled ubacivanja sastojaka, količine, čak i se i neki sastojci ne podudaraju. Da se razumemo, radi se o zvaničnim receptima na zvaničnim sajtovima, a ne o nečijoj interpretaciji. Listam, napred, nazad, pa sve u krug dok mi se ne zavrti u glavi kad šta dodajem, jer želim da ispratim nešto u potpunosti i da probam autentični ukus, ali šipak. Na kraju sam se držala onoga što sam i zapisala, a link u receptu je za najpribližniji televizijskom receptu.

Jedino čega se sećam i što sam sebi notirala je da se grašak, šargarepa ne dodaju u originalnu verziju kao što se viđa po brojnim restoranima. Nemam ja ništa protiv njih i ja sama dodajem šargarepu. Recept se izvitoperio čim je prešao granice Kine. Preporuka je da se koristi pirinač srednjeg ili dugog zrna i to onaj skuvan dan unapred koji vam je pretekao pa ne znate šta sa njim da radite.

Ono bez čega se ne može u ovom receptu je svež đumbir i umak od kamenica (oyster sauce). Strah me uhvatio kada sam spustila punu kašiku sosa od kamenica, jer ga uvek dodajem u maloj količini. Kad ono milina. Ako možete ispratite recept od početka do kraja jer ćete se zaljubiti u ovo jelo i jedan prilog će vam postati glavno jelo, obećavam!




KINESKI PRŽENI PIRINAČ KAJLI KVONG
original recepta

300g pirinča dugog zrna
3 + 4 kašika ulja od kikirikija (može i suncokretovog)
4 jaja
1.5 kašičica đumbir, sitne kockice
4 čena belog luka, sitno seckan
1 srednji crni luk, kockice
100g slanine, iseckane na kockice
2 mladog crnog luka seckanog  ukoso
1 kašičica kristal šećera
2 kašika belog vinskog sirćeta, pirinčanog ili šerija
3 kašičice soja sosa
1 kašika oyster sosa (umak od kamenica)
1 kašika ulja od susama

UMAK (meni lično nije bio potreban)
60ml soja sosa i 1 ljuta papričice ili 1 kašičica tucane ljute paprike za umak

POSIP
seckani mladi crni luk


Ako ste u mogućnosti skuvajte pirinač dan unapred, procedite ga i ostavite ga na sobnoj temperaturi. Ako imate skuvani pirinač koji je pretekao od nekog jela onda još bolje. Ako kuvate pirinač samo za ovo jelo onda ga ostavite par sati da se lepo ocedi (jednom sam požurila i dodala ga odmah nakon kuvanja i rezultat nije bio dobar).

Viljuškom blago umutite jaja. U voku ili dubljem tiganju na najjačoj vatri zagrejte 3 kašike ulja. Sipajte umućena jaja i ispržite ih. Izvaditi jaja na tanjir, a vok prebrišite papirnim ubrusom.

Zagrejte 4 kašike ulja i pržite đumbir i beli luk samo da zamirišu ali da ne pregore. Ubacite  crni luk pržiti oko 2 minuta uz stalno mešanje. Ubacacite kockice slaninice i pržite oko 1 minut, da slanina pusti masnoću i malo porumeni. Dodajte mladi crni luk, šećer i sirće i pržite kratko oko 15-ak sekundi.

Ubacite kuvani pirinač, pržena jaja, soja sos, umak od kamenica, susamovo ulje i  i pržite oko 3 minuta uz stalno mešanje i prevrtanje pirinča. Ako niste iskusni najbolje je da maknete vok sa strane i dodate sve sastojke, promešate pa vratite sve na vatru i mešate par minuta. Pirinač je najbolje mešati varjačom sa ravnom ivicom i njome lako odižete pirinač koji se malo zalepi (tako i treba) za vok. Preko serviranog pirinča možete posuti još seckanog mladog crnog luka.

Ako želite da servirate umak uz pirinač (meni nešto nije bio potreban) onda pomešajte 60 ml soja sosa i sitno seckanu ljutu papričicu ili 1 kašičicu ljute tucane paprike. 

.


Delicious fried rice by Kylie Kwong in my kitchen. I thought I knew how to make fried rice, but boy was I wrong. This one carries delicious in its name for a good reason. 



17 коментара:

  1. Mmm, zvuci odlicno, u poslednje vreme si nam u istocnjackom fazonu.:)))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Rešila sam da sve objedinim na jednom mestu pa se samo čini. Volela bi da zavolim i indijsku kuhinju ali tu sam stala na jednom receptu pa treba da se ide dalje.

      Избриши
  2. Jelena, Jelena iskosiće vam se okice :-)
    Sve mi je ovo fantastično, ali ovaj oyster sos nikako ne mogu da podnesem. Jednom sam se otrovala od njega i mislim da mi je i danas miris u nosu. Mislim da ću samo da povećam soja sos, znam da to nije to ali...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Neki recepti su od ranije, neki su stali u jedan lep ručak i bili uslikani. Danas sam imala pitanje pre ručak "U kojoj zemlji danas ručamo?", po[to smo juče "obedovali" u Pakistanu.
      Ako si se otrovala onda mogu da razumem da bi nanjušila i najmanju dozu u jelu. Neće biti loše i samo sa soja sosom.

      Избриши
  3. Ja ovo zovem riža sa jajima i obožavam je. Moram ovo isprobati.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Petra ja sam bila navučena u srednjoj školi na pirinač sa jajima i soja sosom. To sam stalno jela kao glavno jelo. Probaj pa javi.

      Избриши
  4. Jako fino izgleda! Mada je ovaj oyster sos odbija ;)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Olivera samo se u pozadini oseti taj sasvim blagi morski ukus, i to je sve ali taj ukus promeni sve i nije isto bez njega. Stavi ravnu kašiku da vidiš.

      Избриши
  5. Nesto slicno sam ja pravila jako davno, kao svoje prvo jelo. No, to jelo je bilo svedeno i nije imalo pola od ovih sastojaka, koji verujem da daju poseban smek. Jedva cekam da ga probam u ovoj potpunoj varijanti!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Probaj Sashkonela obavezno! Ovaj pirinač je čaroban i pored njega ti ne treba glavno jelo.

      Избриши
  6. Pa ja ovo obožavam, da jedem naravno, a hvala ti na uputstvu, pa i da napravim. :) I sve imam, samo gde da nabavim kod nas oyster sos? U bloku 70?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kod Kineza ga sigurno ima, traži sliku ostrige na flašici, a ima ga u Merkatoru Austern sauce marke Lien Ying.

      Избриши
    2. Odlično, ima u Merkatoru. Hvala. :)

      Избриши
  7. I ja radim prženu rižu, ali ništa tako dobro kako mi se ovo čini, pa bilježim.

    ОдговориИзбриши
  8. Анониман14. мај 2016. 15:59

    Divno je, upravo napravila, pored svih recepata na netu izabrala sam ovaj i nisam se pokajala. Jako slicno onom sto sam jela u Singapuru, to je to :)

    ОдговориИзбриши