субота, 1. јун 2013.

PANCEROTE

Tašine pancerote su jedan od onih recepata koje uvek imam u fioci kad mi je potrebno pecivo za male i velike, za probirljive i svaštojede, za nas ili za goste, tj. za sve prilike. Pancerote su mini verzije kalcona (preklopljenih pica) koje se prže u dubokom ulju. 




Nije standardno, ali se meni dopala primena male plastične modlice za školjkice koju možete videti na slici dole. Olakšava posao i sve izađu pod konac iste. 

Mislim da je Taša malo promenila prvobitan recept na blogu, a ja koliko se sećam nisam ništa menjala iz njene originalne verzije pa je kao takvu i prenosim jer sam prezadovoljna receptom (ako se pitate što se recepti ne podudaraju).




PANCEROTE (oko 40-46 komada, modla prečnika 8,5cm)
original recepta

TESTO
20g svežeg kvasca u 60ml tople vode
pola kašičice šećera i pola kašičice brašna
oko 700g oštrog brašna
200ml mlakog jogurta
100ml mlakog mleka
1 jaje
2 kašike ulja
1 ravna kašičica soli

FIL
200g kačkavalj, sitno rendanog
200g kockica Praške šunke
suvi origano, bosiljak..
nekoliko kašika kečapa ili paradajz sosa

duboko ulje za prženje


Grubo izdrobljen kvasac sa pola kašičice šećera i  brašna staviti u 60ml tople vode i ostavite na toplom mestu da naraste. 

U većoj šerpi sipajte oko 200g brašna, so, jogurt, mleko, jaje i ulje, pa dodajte nadošli kvasac, pomešajte i polako dosipajte preostalo brašno i mesite, onoliko brašna koliko je potrebno da se dobije lepo i elastično testo koje se ne lepi za ruke. testo se izuzetno lepo radi. Ostavite testo da nadođe 60 minuta.  Za to vreme pripremite fil. Pomešajte kačkavalj i šunku i spremite malu posudicu sa nekoliko kašika kečapa u koji možete umešati bosiljak i origano.

Premesite testo i rastanjite ga oklagijom na brašnom posutoj podlozi na par milimetara debljine. Modlicom ili čašom vadite krugove. Kao štoo je Mirjana ostavila u komentaru sjajnu preporuku možete ih vaditi i modlom u kojoj ih pravite samo otvorite modlu i isecite ih suprotnom stranom. Reslove premesite i ponovite postupak sve dok ne utrošite celokupnu količinu testa.  
Disk od testa stavite u modlicu. Udubljenje modlice prstom premažite kečapom. Stavite malo fila, zatvorite modlu, dobroo pritisnite i uklonite višak testa. pažljivo otvorite modlicu vodeći računa da ne uštinete trbuščić. Vodite računa da vam deoo na kome sedi fil nije pretanak da ne pukne prilikom istezanja testa dok zatvarate pancerotu. Ređajte pancerotice na pleh ili neki poslužavnik koji ste posuli brašnom.  
Pržite u nekoliko tura u dubokom ulju na jakoj vatri dok ne porumene. Složite ih na žicu od rerne koju ste stavili na pleh od rerne da se ocedi višak  masnoće.

Dok su još mlake možete ih staviti u kesu i zamrznuti tako pržene. Kad se odlede u mikrotalasnoj ili na sobnoj temperaturi budu kao da ste ih tog momenta spremili.



PANZEROTTI


DOUGH
20g fresh yeast and 60ml of warm water 
half a teaspoon of sugar and half a teaspoon of flour
around 700g of strong flour
200ml Serbian yogurt, room temperataure (can be replaced with milk)
100ml milk, room temperature
1 egg
2 teaspoons of oil
1 even teaspoon of salt

FILLING
200g cheese, finely grated
200g ham, cubes
dry oregano and basil
couple of tablespoons of ketchup or tomato sauce


Roughly crumble the yeast and place it with half a teaspoon of sugar and flour in 60ml of warm water. Set aside and let bubble up for 20 or so minutes. Place around 200g of flour in a large pot. Add in the bubbbled up yeast, salt, yogurt, milk, egg and oil and mix with a fork. Slowly add the rest of the flour and knead until you get a nice elastic dough that does not stick to your fingers. Let the ball of dough rest for an hour. Roll it out with a rolling pin to a couple of millimeters thickness. Cut out circles app. 8-9cm in diameter. If you have a mold like in the picture for making pastry shells use it. Place the disc of dough in it. Lightly go over the middle part with ketchup or tomato sauce. Sprinkle with oregano and dry basil or just add it to the ketchup ahead. Place a small amount, app. a tespoon of grated cheese and ham. Close the mold and press firmly. Remove the excess dough. If you do not have the mold just place the filling in the center, close it and press with a fork so the edges close or however you like. Place the panzerotti on a floured surface. Heat the oil for deep frying. Fry in hot sizzling oil in batches. Place the fried panzerotti on an oven rack that you have placed over the oven pan so the exces oil can drip in it. Serve hot.




Danas je izašao junski MEZZE besplatni online gastronomski magazina u kome možete pronaći naše omiljene kombinacije pice, naučiti kako se peče savršena pica iz furune, napraviti domaću pastu na 3 načina, podsetiti se da su i naše bake pravile torte sa domaćim puterom, počastiti se slatkim piticama i poslasticama od kafe, pročitati divan tekst  i recepte o žalfiji i na kraju prošetati Hong Kongom.

June issue of online foodie magazine MEZZE is out. True, it is in Serbian, but take a look at the fantastic pictures in the magazine and if want any of them translated to English, just leave me a comment below. 




34 коментара:

  1. Inače ne volim pržena testa, al kad ih vidim ovako bucmaste, rumene i vesele, na tom metalnom tanjiriću, tačno znam da bih mogla da pojedem jednu! :) 'Ajd dobro, možda i dve! :))

    ОдговориИзбриши
  2. o da, ovo ću uskoro raditi, hvala na super receptu!

    ОдговориИзбриши
  3. Vidi se da su divne, uopste svi tvoji recepti vrlo pedantni!pozzz

    ОдговориИзбриши
  4. Obožavam pancerote!!! Predivno izgledaju i vjerovala ili ne, na čas su mi zamirisale... Stvarno svašta! :) Super je ideja da koristiš tu modlicu, meni nikad ne budu baš iste... :(
    Sva sreća što je sad kasno da počnem sa pravljenjem, baš si me navukla! ;)

    ОдговориИзбриши
  5. Nisam ni znala da se prže :-/ Odlične su ovako. Ja volim pržena testa :-)

    ОдговориИзбриши
  6. I ja sam kupila male modlice, ali ih rijetko koristim. Sve u nadi da ću raditi domaću punjenu tjesteninu. Eh. Vjerujem da su ove pancerote odlične, ali kako izbjegavam bilo što pržiti u puno ulja (tako nikada nisam kupila fritezu), uživati ću u njima ovako preko ekrana.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Katarina, i ja modlicu retko koristim ali je super i za minii empanade pa ih pečeš u rerni a testo im može biti i integralno pa ako ih još puniš povrćem eto malo zdravije, nemasnije verzije. Ovo nije za svaki dan, a bilo bi tako lepo da kad pojedeš jednu, vaga pokaže manje.

      Избриши
  7. Volim. Moja modlica donjom stranom moze da sece krug odgovarajuce velicine, mozda moze i tvoja..proveri

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da živim još 200 godina ne bi se setila da mogu to da uradim istom modlicom. Sad sam pogledala i zaista je ispod šuplja, a ivica je oštra. Genijalno!

      Избриши
  8. Анониман2. јун 2013. 09:40

    super je....predivno je...a jel moze slatki fil?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Može, što da ne. Samo bi ja dodala koju kašiku šećera u testo, izostavila so i nakon prženja bi ih posula prah šećerom ili kristal šećerom.

      Избриши
  9. Baš volim pancerote, pre par dana sam jela pečene u pekari, ali nije to to, ove su prave! Samo mi reci nešto...to podgrevanje u rerni, ne skvrče se posle? Jednom sam podgrevala mekiku koja se tako skvrčila i stvrdnula da si konja sa njom mogao da ubiješ! Nisam više podgrevala peciva pržena u ulju posle toga, a baš mi je zgodno kad ih zamrznem i imam za doručak kad poželim....

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. I daa...da dodam, moraću da kupim tu modlicu!

      Избриши
    2. Suzana, ja podgrevam u mikrotalasnoj, ne u rerni. Može sigurno i u rerni ali na niskoj temperaturi i recimo pokrivene alu folijom. Najbolje je ako znaš da ti trebaju lepo ih uzvadiš iz zamrzivača i na sobnoj se odlede a ako nemaš mikrotalasnu samo na kratko na recimo 150 u rernu. Modlice imaš u svakoj radnji sa plastikom, mnogo su dobre.

      Избриши
    3. Imam mikrotalasnu i non-stop je koristim za odmrzavanje i podgrevanje peciva, jer uglavnom pola ture kiflica stavim u zamrzivač pa onda muž ponese na posao, ja imam za doručak i tako. Ponekad i u rerni podgrejem, pod folijom, to kad mi dolaze gosti pa da bude toplo.
      Sad vidim da sam pogrešno napisala pitanje, htela sam da te pitam za mikrotalasnu, a ne za rernu....
      Onu pomenutu mekiku sam u mikrotalasnoj podgrevala i nije bila dobra, pa zato pitam...

      Избриши
    4. Retko ih baš skroz smrznute podgrevam jer onda budu vrele, ali poluzaleđene na umerenoj jačini (ne najjačoj) budu kao tek napravljene, sveže i meke.

      Избриши
    5. Hvala ti, probaću tako sledeći put! Ja sam je koknula na najjače, naravno da se skvrčila ;)

      Избриши
  10. ovo je superslasno, i odlične su ove modlice, jako praktično

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Izuzetnoo su praktične Tamara, ali ja tu modlicu ćišnem i zaboravim, a može za svašta da se koristi.

      Избриши
  11. Super je receptic, volim takve grickalice i odmah sam ga stavila na listu za probu, cini mi se da je bas izdasno i mogla bih za pocetak napraviti od pola mere.:)) p.s. jako su ti lepe slicice!:))

    ОдговориИзбриши
  12. predivan recept ali, mislim da bi bile jednako ukusne i pečene u pećnici....nešto mrzim pržiti u dubokom ulju :) šta ti misliš?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Snjžana, sigurno da bi mogle i u rerni ali ne bi to bilo isto pošto je ovo testo kao za uštipke, mekike i trebaju da narastu u ulju i budu pufnaste. Ne upiju puno ulja jer se brzo prže a ja ih cedim tako što ih ređam na žicu od rerne koju stavim iznad pleha od rerne.

      Избриши
  13. Rumeni, ukusni jastucici; i ja bih radije iz rerne, ali vjerujem da su bolje przene.

    ОдговориИзбриши
  14. Анониман3. јун 2013. 09:15

    Jelena, po obicaju - odlican recept! I vrlo prakticno za nas koji imamo zimske decije rodjendane... Moracu da nabavim ovu spravicu kad dodjem u Srbiju.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Slađo ima je sigurno i kod vas, a kod nas se prodaje u radnjama gde se prodaje plastika i košta menje od 1 evra.

      Избриши
  15. I ja imam ove modlice...pa kako ti je promaklo da mozes njima da seces testo ? Ni ja onu najmanju nisam nikada koristila...nekako je suvise mala i nista unutra ne mozes da stavis! Ja mmislim da ono sto je przeno mora odmah da se jede...podgrejano nekako izgubi ne toliko u ukusu koliko u konzistenciji...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Marina, da sam se sto puta rodila ja tu modlu nikada ne bih okrenula i skapirala da s enjome može seći. Ja pecivo pečeno dok je sasvi mlako zamrznem i veruj mi d abude super kad poluodledi na sobnoj temperaturi i dokrajči u mikrotalasnoj. Čekam tvoj recept za pancerote, originalan talijanski.

      Избриши
    2. Gianni, jedan nas prijatelj (rodjen u Napulju) je tata - mata za njih ! Panzerotti koje on napravi su zaista sjajni...vec duze vremena se spremam da ga putam da li bi hteo da bude gost na mom blogu, panzerotti bi mogli da budu tema ! Oni se obicno prave od brasna, kvasca i vode...bez mleka i jaja dakle, ali je najvaznije koliko umesis testo i naravno...kako ga isprzis !
      A presto dakle...

      Избриши
    3. Jedva čekam! Prženje mi ide od ruke i ta testa pa da probamo kad objaviš.

      Избриши
  16. Preslatko! Jako volim ovakve sitne zalogaje, uz salatu - večera za 10, ne za 5 :)))

    ОдговориИзбриши
  17. Super su, mi ove modlice koristimo za raviole

    ОдговориИзбриши
  18. To sam jela kod prijateljice i baš je fino :)

    ОдговориИзбриши