субота, 5. новембар 2011.

KREM SALATA OD PILETINE, KIKIRIKIJA I SUSAMA

Stari, dobar i proveren recept, pravljen nebrojeno puta, iz kuhinje teta Olge, tetke moga supruga. Tradicionalno, kad Đurđevdan padne na mrsni dan ovo je jedna od pet salata koje se nađu na stolu. Recept ne može da omane!

Ja sam je ovoga puta servirala sa integralnim krekerima. Pazite da se ne navučete na ovu salatu, jer kad počnete da jedete, ne možete stati. Od mase za integralne krekere možete kidati male komadiće, pa ih utisnuti u kalupiće i peći. Tako možete dobiti činijice za serviranje ove salate.

Ako ste u potrazi za još kojim receptom za krem salate onda klik ovde pa izaberite šta volite.




KREM SALATA OD PILETINE, KIKIRIKIJA I SUSAMA

600g belog mesa
200g slanog pečenog kikirikija 
150g susama
oko 400ml majoneza
360ml kisele pavlake 20% mm
so

Belo meso skuvati, grubo iseći na nekoliko komada, pa uzeti među dlanove i trljati dok se ne dobijete grublju končastu masu. Susam propržiti na 2 kašike ulje dok ne porumeni u tiganju. Kikiriki staviti u jaču kesu, pa tučkom grubo usitniti. Spojiti sve sastojke, dodati so po potrebi i dobro ohladiti. Salata je žitkija, ali se stajanjem u frižideru lepo stegne.



AUNT OLGA'S CHICKEN, PEANUT AND SESAME SPREAD

600g of chicken breast
200g salted and roasted peanuts
150g sesame seeds
400ml mayo
360g sour cream 20% fat
salt

Boil the chicken breast, and when done roughly chop and make into strings by rubbing between the palms of your hands or just place the chicken in a food processor and pulse for just a bit, not turning it into cream, but rather into a stringy mess. Place couple of tablespoons of oil in a pan and pan roast  the sesame seeds until golden. Place the peanuts in a strong plastic bag and crush into smaller parts or just pulse in a food processor. You should be able to feel the peanut chunks so do not turn it into cream. Combine the chicken, sesame, peanuts with mayo and sour cream. Salt if needed. Chill before serving. This makes for a great sandwich spread.


32 коментара:

  1. uh,uh sto mi se ovako nesto jede..hvala sto si ovaj divan recept podelila da i mi probamo napraviti ,pozzzz

    ОдговориИзбриши
  2. Savrseno, bas sam razmisljala ovih dana kako uvek pravim iste salate i kako treba da promenim.Svidja mi se ideja za činije od modli za šapice!

    ОдговориИзбриши
  3. Dok sam jela meso ja sam se bukvalno davila u ovome, hehe, odlično je!

    ОдговориИзбриши
  4. Malo mi se čini da su ti slike naopačke, ali nisam nikad ni čula da postoji neka krem salata, eto za sve prvi put, lijepo, interesantno zvuči!

    ОдговориИзбриши
  5. Koja interesantna salata! Nesto novo za mene šta svakako vrijedi probati! Odličan recept draga! Ugodan ti vikend:)!

    ОдговориИзбриши
  6. Fantastična salatica. Jako volim ovakve salate i uredno sakupljam receptice za njih. Ovaj čuvam, definitivno! Hvala punooo

    ОдговориИзбриши
  7. Kod tebe je sve dekorativno, pa i ova prelepa salata. Obožavam, susam i kikiriki i verujem da je ova krem salata izuzetno ukusna. Zapisaću recept...

    ОдговориИзбриши
  8. Salata zvuči jako fino i mislim da savršeno ide uz korpice od ovih krekera... super!

    ОдговориИзбриши
  9. piletina, sezam i kikiriki-ovo je savršeno! Hvala na receptu :)

    ОдговориИзбриши
  10. Potpisujem Tamaru, ovo je prava bomba od salate:)

    ОдговориИзбриши
  11. Ja ovu salatu imam pod nazivom Pekinška salata (baš su maštoviti, nemam pojma zašto se tako zove). Nisam je duuuugo pravila i baš sam se spremila za sutra, pa mi je post izmamio osmejak. Odlična je i zaista nema šta da ne uspe, a ova tvoja ideja sa princezama je fenomenalna.

    ОдговориИзбриши
  12. Jako interesantna salata i nadam se da ću imati priliku za isprobavanje. Ti si je odlično servirala, svaka varijanta mi se sviđa, a posebno mi je simpatično kako si je stavila u kalupiće od "šapica".

    ОдговориИзбриши
  13. Interesantan recept; kao da ima neki orijentalni korijen. Sudeci po sastojcima, mora biti odlicna!

    ОдговориИзбриши
  14. Odlična salata, baš je pogodna za mini princeze ili korpice :)

    ОдговориИзбриши
  15. Za mene je ovo jako prihvatljivo, meso je malo zamaskirano, obzirom da kod mene ima onih koji životinje više vole na livadi nego na tanjuru, odličan prijednog.

    ОдговориИзбриши
  16. Vau ove salate sa kikirikijem su nešto posebno. Kod mene se uvek pojedu na slavljima lepo kaže Jelena prosto nemožete stati kad počnete!

    ОдговориИзбриши
  17. Ne mogu virovat da nisan nikad probala domaću salatu od piletine. Sada kad je vidim kod tebe, izgleda mi tako zamamno. Kad smo bili dica, moja susida je radila paštete od riba, ja najčešće radim paštetu od tunjevine. Ali nisam nikada pravila paštetu od mesa, iako imam maminu Zlatnu kuharicu iz koje se da zaključit da su se takve paštete stalno radile za gozbe.
    Recept definitivno pospremam!
    Koliko se sezam osjeti i daje šmek piletini?

    ОдговориИзбриши
  18. Super si je posluzila,a salata znam da je dobra.

    ОдговориИзбриши
  19. Ja neću ni pokušati raditi ovu salatu, već sada znam da bih pojela više nego šta treba ;)

    ОдговориИзбриши
  20. Krasno izgleda. To je moja slaba točka da kremasta predjela pa ond samo trpam u sebe i ne znam stati.

    ОдговориИзбриши
  21. MAJO,
    susam onako još prepečen se oseti, i daje šmek. Ako ne voliš, možeš da samnjiš količinu. U Srbiji se ovakve stvari zovu salatama. Tu spada i Urnebes, Ruska salata, Bela salata i još gomila sličnih prebogatih majonezom i pavlakom. Doduše i Ameri imaju tuna salad i egg salad koje se mažu na hleb. Ovakve stvari su zaista zgodne jer se prave unapred a svi gosti ih vole, pa ne možeš da omaneš u posluženju. Nova godina bez Ruske salate nije Nova godina.

    ОдговориИзбриши
  22. Ja pravim razne salate od piletine ..a ovo ejn nova ideja.Moja najomiljenija za sada je od dimljenog pileta.Ova tvoja je bas kremasta;)

    ОдговориИзбриши
  23. Hvala ti Jelena :) Volim sezam, samo me zanimalo do koje mjere daje ovoj salatici šmek :)Sigurno ću spremati, imam domaće piletine punu škrinju :)

    ОдговориИзбриши
  24. Odličan recept, pravila sam nešto slično ali sa testeninom, nisam za mazanje. Beležim!

    ОдговориИзбриши
  25. Sad si mi dala super ideju za dečje školske obroke, jer mi ponekad ponestane mašte kad počnem da razmišljam šta da im spakujem:)
    Mnogo su ti slatke šapice - volim kad se stvari koriste za više namera:)
    Samo me zanima gde si našla jasmin u novembru! Obožavam ga, a odavno mu nisam osetila miris:(

    ОдговориИзбриши
  26. LANA,
    ti si jedina koja je primetila diskrepancu između datma posta i jasmina. Ovaj post sam pisala u maju, a evo tek sad je došao na red kako ide period slava i proslava. Imaju i Ameri divne salate. Sve se motam oko salate sa jajima, tako je kalorična a tako je dobra. Meni je jedna od omiljenih ostala u sećanju Suddenly salad iz kutije ali dobro to je pasta. Proširi recept Amerikancima da i oni uživaju.

    ОдговориИзбриши
  27. sjajno deluje ova salata od piletine...! Originalan je u stvari kikiriki, to je bas nesto interesantno...susam i ja volim da guram u piletinu, samo sto ga ja stavim na suv teflonski tiganj i onda ga malo "prodrmam"...poprimi ukus "pecenog", jedino sto mora da se pzi da se ne pregreje jer onda pocne da skace po tiganu..! Prvi put kada mi se desilo samo sto nisam umrla od smeha...!! Pa jos i sa krekerima...probacemo, probacemo...

    ОдговориИзбриши