уторак, 3. мај 2011.

KRAMBL S JABUKAMA, CIMETOM I MEDOM ILI TOUCHED BY THE SUN

Juče sam pravila Majin krambl sa višnjama i jabukama, i pošto sam fil stavila u debljem sloju ostalo mi je krambl mase koju sam, oduševljena eksperimentom sa višnjama, htela da iskoristim. Imala sam jabuke  i sve potrebne začine kod kuće, pa je jedan desert prerastao u dva. Tamara je skoro inspirisana Majom pravila krambl sa jabukama, pa sam i ja poželela da malo mućkam u svojoj kuhinji, obzirom da su retke poslastice kod kojih možete na licu mesta štelovati ukus shodno svojim željama. Više o istorijatu ovog laganog deserta možete pročitati kod Tamare.




Kao što Tamara kaže, ovde egzaktnih mera nema. Jabuke se razlikuju po kiselosti, kao i višnje, tako da prilikom pravljenja tople voćne kaše, jednostavno probate sami i prilagodite ukus sebi. Neko volim manje, a neko više šećera u kolaču. Ako su jabuke slađe, onda neka vam krambl bude sa manje šećera. Ono što vam ostane od mrvica, ako ostane, slobodno spremite u frižider ili zamrzivač za drugi put. Varijacije na temu su bezbrojne. 




Ako koristite lešnike i bademe  koji su već pečeni najbolje je da ih kratko stavite u rernu, da bi lakše skinuli opnu dok su još vrući. Servirajte dok je toplo ili kako ja više volim (danas sam probala) hladno.




JABUKE
5 jabuka - oko 700g očišćenih 
400ml vode
3 pune kašike kristal šećera
1 puna kašika meda
cimet
muskatni oraščić
đumbir u prahu
2 kašike limunovog soka
2 kašičice gustina

KRAMBL
100g brašna
40g lešnika, badema ili oraha grubo iseckanih
2-3 pune kašike kristal šećera
1 kašičica vode 
60g listića putera


Staviti iseckane jabuke, šećer, med, cimet, đumbir, muskatni oraščić, limunov sok i vodu u šerpu, pa dinstati dok skoro sva voda ne ispari, a jabuke ne postanu mekane, negde oko pola sata do četrdeset minuta. Na kraju kada je ostalo malo tečnosti dodati gustin koji ste razredili u sasvim malo vode. Ako vam voda ispari, a jabuke budu gotove onda dolijte još malo vode; bitno je da imate malo tečnosti u koju ćete dodati gustin. Probajte i naštelujte prema svom ukusu. Jabuke sipajte u blago naputerisanu posudu ili individualne posudice, pa dok su vruće pospite preko krambl masom.

Spojiti sve sastojke i izraditi prstima sipkavo testo, ali ne kao za testo za pitu već da ostane u grudvicama onako rastresito i mrvičasto. Dodajte još brašna ako je potrebno. Stavite u frižider dok jabuke ne budu gotove.

Peći na 180 stepeni oko pola sata dok ne dobije lepu zlatastu boju. Servirati toplo ili hladno iz frižidera (meni je druga varijanta intenzivnija).





APPLE, CINNAMON AND HONEY CRUMBLE


Yesterday I made Maja's  Cherry and apple crumble  and since I had some crumble topping left over I decided to make two desserts in one day. Tamara from Bite my cake blog was also inspired by Maja in making her Apple crumble  I had some apples sitting in my fridge (I do store my fruit in the fridge) so the fun part of making a dessert according to my taste began. You are surely familiar with this British sweet, and I found it so simple to make, and very rewarding in its taste. What I like about this recipe is that you do not have to stick to the exact amounts of the ingredients that I have written. Just taste as you go along and add a bit more, or less of the sugar and spices to your liking. You can serve the crumble in individual pots, or just make it in one big ceramic pot and then transfer to a beautiful serving dish. You can even use Martini glasses, but make sure the apples are not very hot.

APPLES
5 Granny Smith apples, around 700g peeled and chopped
400ml of water
3 full tablespoons of crystal sugar
1 tablespoon of honey
cinnamon
powdered ginger
nut meg
2 tablespoons of lemon juice
2 teaspoons of corn starch

CRUMBLE
100g of flour
40g hazelnuts, almonds, or walnuts roughly chopped
2-3 full tablespoons of crystal sugar
1 tablespoon of cold water
60g of butter sliced cold

Place the apples, sugar, cinnamon, honey, lemon juice, nut meg, ginger and water in a pot and cook for app. 30 to 40 minutes until the apples are soft. If the liquid evaporates add some more while cooking. You should have a bit of liquid in the pot near the end so you can add the corn starch that you have dissolved in a bit of cold water to thicken the apple sauce. Now add more spices or sugar to your liking. Pour the apples in individual pots or a large one, but first butter them up and place the crumble on top. For the crumble mix all the ingredients by rubbing the butter into the flour and place in the fridge until the apples are done. Adjust the sweetness to your taste. Sprinkle generously over hot apples and bake at 180 degrees Celsius until nice and golden. Serve warm or cold out of the fridge.



28 коментара:

  1. Krasno, volim ga s raznim voćem i to uz sladoled obavezno od vanilije ili nekog sličnog mliječnog okusa..Tvoj izgleda jakoprivlačno..!

    ОдговориИзбриши
  2. Анониман3. мај 2011. 11:06

    Jabuke upravo zrele u bašti , sutra vrcamo opet med i eto ideje.Crumble je super sa svim vocem.Verovala ili ne ja u ovo dodajem lavandu

    ОдговориИзбриши
  3. Анониман3. мај 2011. 11:10

    Kakva fantastična ideja kako potrošiti jabuke kojih uvijek imam zbog klinaca, super! Fotke su ti odlične!
    Pusa.

    ОдговориИзбриши
  4. NADO- ideja sa sladoledom je odlična, kako se tog nisam setila. Kombinacija toplo hladno

    DZOLI-ja bi rado dodala lavandu ali je ove nisam videla, osim one što se stavlja u ormar protiv moljaca :)

    ZONDRA- upravo tako. I meni se stalno neke jabuke vuku po frižideru, a ovaj dezert svi vole

    ОдговориИзбриши
  5. Sladoled ili puding od vanile!!ja sam za sladoled :D

    ОдговориИзбриши
  6. Jelena moja, a šta da ti kažem - uvijek me iznova ugodno iznenadiš!! Baš mi je drago da ti se svidia Crumble, stvarno je jednostavan, a tako divan!! Ovaj tvoj s jabukama je fantastičan, dopada mi se dodatak meda i posebno đumbira!! I meni se sviđa ideja s sladoledom, drugi puta ćemo probati i tako :)
    Btw, stvarno moram pohvaliti slikice, sa svakim novim postom su mi nekako ljepše, svjetlije, osunčanije, a tek ove šoljice... Prekrasno!!

    ОдговориИзбриши
  7. Moram priznati da jos nisam pravila ovaj slatkis, ali izgleda jako simpaticno posluzeno u ovim soljicama sa zlatnim rubom...fotke su vrlo lepe, moracu jednom da isprobam.;))

    ОдговориИзбриши
  8. MIRJANA- puding od vanila, pa daaaaaaaa, može i to! Eto čemu služi blog i druženje sa svima vama.

    MAJO- visoke standarde si nam postavila za fotografiju, pa moramo da se trudimo. Ovo je sve slikano po jednom tmurnom dnu, ali je desert zaista osunčan (TOUCHSUN) :)

    LANA- ovo je za tebe prosto ko pasulj da napraviš. Ovo vole i deca, pošto je kao najfinija kašica sa jabukama, ali mi dodamo malo začina pa se pravimo da je kašica za odrasle

    ОдговориИзбриши
  9. Ni ja nisam ovo probala,ali bas dobro izgleda.Namamis nas uvek sa tvojim predivnim fotografijama.Drago mi je sto se isprobava tvoj rolat od spanaca,vec sam i planirala:))

    ОдговориИзбриши
  10. Ovo ti je stvarno fenomenalno. Volim crumble, imam osjećaj da bi mi bio dobar s bilo kojim voćem!

    ОдговориИзбриши
  11. Ove zadnje dvije fotke su fenomenalne!!! Ja sam bas nesto zaboravila na crumble, hvala na podsjecanju!!!

    ОдговориИзбриши
  12. MAJO - Probaj, sigurno će ti se dopasti kao i deci pošto je kao dečija kašica od jabuka ali mnogo bolja, onako za odrasle.

    TAMARA - Da ti nisi imala svoju izvedbu ne bi se ni ja setila da ga spremim

    MELROSE - I dalje se smejem kada vidim avatar. Pazi da te narod ne upamti po toj slici! :))

    ОдговориИзбриши
  13. Obozavam krambl u kolacima, ima toliko raznih varijacija, i sve koje sam do sada isprobala, su bile predobre! Kombinacija jabuke s kramblom je super :) A slike su ti prekrasne draga Jelena! BTW, malo sam svrljala po netu da vidim da li ima neki veci sajt s njemackim receptima na engleskom- hm, izgleda da nema... Ali All Recipes ima rubriku German Recipes, cini mi se jako zanimljivo za pogledati: http://allrecipes.com//Recipes/world-cuisine/europe/germany/Main.aspx
    Otvoricu oci ubuduce, i kad nesto zanimljivo pronadjem na engl., javnem :)

    ОдговориИзбриши
  14. TANJA - Hvala puno! Jako malo znam o nemačkoj kuhinji, a mislim da ima stvari koje bi se nama jako dopale.

    ОдговориИзбриши
  15. Odličan kolač, odličan desert ! Ja mislim da ja ovo ne bih mogla stati jesti. Jelena, super si ovo napravila, predobro izgleda !

    ОдговориИзбриши
  16. Obozavam crumble, a ovaj tvoj mi tako dobro izgleda...s jabukama mi je ipak nekako najbolji, divotica!

    ОдговориИзбриши
  17. Finog li "krambla". Mogu zamisliti miris i okus jabuka ispod ovog fantastičnog mrvičastog pokrivača. BTW, daleko mi je najbolji upravo ovakav - sa jabukama. Trešnje i višnje su mi više za neku laganu biskvitnu kombinaciju.

    ОдговориИзбриши
  18. Neki to vole vruce ;-) ...kao ja npr.
    Originalno prezentirano, Jelena!

    ОдговориИзбриши
  19. WOW Jelena super izgleda ovaj crumble. :)Predivne su ti fotke i ova šalica je tako romantična s pomalo starinskim štihom. :)
    Crumble mi je inače jedan od najdražih kolača, a tvoj izgleda vrlo ukusno. :)

    ОдговориИзбриши
  20. Obozavam ovo..predivan recept i fotkice!!

    ОдговориИзбриши
  21. Prekrasno Jelena, jabuke uvijek i to baš na ovaj način.

    ОдговориИзбриши
  22. Herşey harika gözüküyor,ellerinize sağlık :)
    Türkiye'den sevgiler...

    ОдговориИзбриши
  23. Анониман21. јун 2011. 14:56

    nisam još nikad radio crumble, a ovo je vrlo slikovito i lijepo napravljen recept pa se nadam da ću ga uskoro probat napravit.. lijepo...
    pozdrav

    http://wineandfood4u.wordpress.com/

    ОдговориИзбриши
  24. ANONIMAN
    ovo je zaista jedan lagani desert koji dopušta puno varijacija na temu, a kako su cure rekle sjjno ide uz sladoled, npr od vanile...kombinacija toplog i hladnog...

    ОдговориИзбриши