недеља, 17. април 2011.

FBI RUKVICE - U kuhinji kod Vere

U okviru igrice food blogera FBI rukavice, koju je pokrenula Maja-Cooks and Bakes, u protekla dva meseca imali smo priliku da zavirimo u Verinu kuhinju putem njena dva bloga Astal, kuhinja moje ravnice i Delicious for kids. Astal obiluje receptima vojvođanske kuhinje gde se kriju brojni recepti zaboravljenih jela naših baka, dok Delicious for kids sadrži pregršt slatkiša u nešto modernijem izvođenju.

Već se godinama spremam da napravim srneća leđa, i jedino što me je sprečavalo je bio nedostatak pleha za ista. Onda se pleh pojavio u prodaji na zemunskoj pijaci negde u isto vreme kada je Vera objavila recept. Srneća leđa pamtim kao kolač koji sam jela u poslastičarnicama kao mala, i to onim državnim. Ovo nisu srneća leđa na koje sam navikla, tj. jaka, teška i izrazito čokoladna. Ovaj recept spada u lagane, vazdušaste, mekane, sočne i kvalitetne recepte. Magičnu formulu za čokoladnu glazuru sam pozajmila od Dadeta, tj.glazuru za bajaderu. Meru sam proporcionalno količini upotrebljene čokolade povećala  jer mi je bilo bitno da se rolat lepo obloži čokoladom, pošto je nepravilnog oblika. Glazura je bila jako tečna, pa mi se u jednom momentu učinilo da će stvar propasti. Tokom prelivanja, ono što je curilo sa strane vraćala sam u šerpicu i ponovo prelivala, tako da je na kraju rezultat bio odličan. Ostalo mi je dosta čokolade koju sam sačuvala za nešto drugo. Samo mi nije jasno kako ova glazura ne sklizne sa bajadere, ili za bajaderu treba čekati neko vreme da se malo ohladi, pa tek je onda preliti. Nisam imala nikakav problem sa sečenjem, čak ni sutradan sa vrelim i suvim nožem. U svakom slučaju, recept ne bi menjala ni sledeći put jer su srneća leđa jako nezgodna za prelivanje. Za sve one koji vole fine, lagane, i kvalitetne čokoladne poslastice ovo je odlična stvar.




SRNEĆA LEĐA
125g putera
50g prah šećera
80g čokolade za kuvanje
6 jaja
80g kristal šećera
150g mlevenog badema
60g prezli (plus za posipanje)

PRELIV
100g džema od kajsija

GLAZURA
200g čokolade za kuvanje
96g margarina ili putera
40ml vode
40g kristal šećera


Umutiti puter sobne temperature i šećer u prahu, pa dodati mlaku otopljenu čokoladu. Dodati jedno po jedno žumance i nastaviti sa mućenjem mikserom.

Čvrsto ulupati šam od belanaca sa kristal šećerom, pa dodati u smesu. Dodati  prezlu i badem. Pleh za srneća leđa podmazati dobro puterom, bogato posuti prezlom i sipati fil.

Peći na 170 stepeni 45 minuta, pa istresti iz kalupa na ornuto postavljen poslužavnik koji ste obložili papirom za pečenje. Topao kolač premazati džemom od kajsija.

GLAZURA otopiti vodu, šećer i margarin, pa umešati čokoladu, i mešati dok čokolada nije u potpunosti glatka. Dobićete jednu jako žitku masu. Hladan kolač bez žurbe preliti glazurom glazura je izuzetno tečna tako da ne morate odmah prelivati u roku od par sekundi, može čak i malo da se ohladi; polako prelivajte i vraćajte ono što iscuri sa strane u šerpicu, a ne nazad na kolač, pa čokoladu iz šerpice ponovo prelivate. Staviti u frižider, a kad čokolada izgubi sjaj, seći nožem koji ste provukli kroz vrelu vodu i obrisali.




  OLD RICH CHOCOLATE AND ALMOND VIENNESE CAKE


This is a part of a food bloggers games FBI gloves, that was started by Maja-Cooks and Bakes. In the past two months we have been exploring Veras blog Astal-kuhinja moje ravnice and another blog that she writes also Delicious for kids

125g of butter room temperature
50g fine sugar
80g dark chocolate
6 eggs
80g of crystal sugar
150g of ground almonds
60g of bread crumbs (more for lining the pan)

JAM GLAZE
100g of apricot jam

CHOCOLATE GLAZE
200g of dark chocolate
96g of butter
40ml of water
40g of sugar

Mix the butter and fine sugar with an electric mixer and add warm melted chocolate. Add the egg yolks one by one while still mixing and fine sugar. In a separate bowl mix the egg whites into stiff peaks with crystal sugar and add by hand to the mixture slowly folding them in. Add the almonds and bread crumbs. Butter up the mold and generously dust with bread crumbs, then flip from side to side and throw the excess out. Pour in the chocolate filling. Bake at 170 degrees Celsius for 45 minutes, then flip it over on a tray that you have lined with baking paper. While warm cover the entire loaf with apricot jam.

CHOCOLATE GLAZE - when the cake has cooled completely place the water, sugar and butter in a small pot and dissolve the sugar, add pieces of chocolate and stir until the sugar has dissolved and the chocolate has melted. Pour the chocolate glaze over the loaf. The glaze is not thick so it will run down onto the tray. Just scoop the chocolate back into your pot and pour over the loaf again.


17 коментара:

  1. Po slici nikada ne bih rekla da si se namučila sa glazurom, dobro izgleda, ima je dovoljno, krasno izrezana,... Uglavnom fantastično izgleda. A što se tiče Verinog bloga stvarno ima krasnih recepata za izabrati, za svakoga po nešto!

    ОдговориИзбриши
  2. SNJEŽO
    Slažem se za divne recepte Verine.
    Nisam se namučila sa glazurom, nego mi je bila jako neobična onako tečna. Sigurno ću i sledeći put koristiti tu recepturu.

    ОдговориИзбриши
  3. Mmm...this cake looks so rich and delicious. I really like the look of it, love the pan.

    ОдговориИзбриши
  4. Sve pohvale odlično izgledaju!

    ОдговориИзбриши
  5. Ona srneća leđa kojih se ja sećam iz državnih poslastičarnica uvek su bila nekako SUVA. Sve super, aroma, izgled, veoma čokoladičastično, ali suvo, suvo, suvo. Izgled te privuče, posle se razočaraš kad probaš. Ovo tvoje (tj. Verino) izgleda sasvim drugačije. Baš lepo.

    ОдговориИзбриши
  6. Sjajno izgledaju ! Obožavam ih pogotovo kad ih mama napravi po receptu starom 35 god tj. kad je počela da studira ugostiteljstvo ! :-))

    ОдговориИзбриши
  7. Jelena, sve tit ako divno izgleda! Btw, glazura ti je ispala savršeno, uopće ne vidim da si se namučila :) Trebaš jednom doći meni pa ćeš tek onda vidit muku s glazurama :) :)

    ОдговориИзбриши
  8. Srneca ledja...jedan od mojih prvih kolaca!

    ОдговориИзбриши
  9. A ja sam sada narasla dna-tri cm...:)hvala!!!!

    ОдговориИзбриши
  10. Super poslasticu si odabrala iz Verine bogate zbirke. A srneća leđa si odlično napravila. Prekrasno izgledaju ! Meni se posebno sviđa glazura koja je tako bogata i baš se lijepo stegnula. Odlično Jelena !

    ОдговориИзбриши
  11. Ja trazim ovaj recept ima sigurno jedno 10 godina...bas ti hvala!!! Izgleda predivno!!!

    ОдговориИзбриши
  12. Odlican izbor!
    Srneca ledja su mi omiljeni kolac iz detinjstva, kad malo bolje razmislim nista drugo nisam ni narucivala u poslasticarnicama nego ovaj kolac. Bas ga dugo, dugo nisam jela.
    Ali ne usudjujem se da ga pravim kod kuce, mislim da to nikada ne moze biti onaj kolac koji sam jela kao mala, pa da ne kvarim uspomene. Ali ne sumnjam da je Verina verzija jako ukusna.

    ОдговориИзбриши
  13. Kolac izgleda savrseno. Inace nisam bila neki veliki ljubitelj srnecih ledja, jer mi je posuh, ali ovaj tvoj mi izgleda odlicno!:) Sve pohvale!

    ОдговориИзбриши
  14. odličan kolač, imam recept i često pravim srneči hrbat, glazura ti je savršena

    ОдговориИзбриши
  15. Prekrasno izgleda Jele, baš je divina i uopće ne bi imala ništa protiv jednog komadića sada. :)

    ОдговориИзбриши