среда, 13. април 2011.

PEKARSKE ROL KIFLE I ROL VIRŠLE

Caka ovih divnih pekarskih kifli i rol viršli leži u mekanom centru, jer se prazna kifla ili viršle motaju u testu koje je nejednako razvučeno. Testo ima svoj deblji kraj koji se ostavi kao takav, a ostatak se razvuče, pa se onda mota oko tog debeljuškastog dela. Zaista jedan lagan recept, gde nema čekanja na dizanje testa, već se sve odmah radi.




Umesto viršli možete koristiti i druge filove ili ih ostaviti da budu prazne. One prazne imaju specijalnu aromu kada su posute kombinacijom morske soli i kima. Možda su one i najlepše, ali ove sa viršlama vam daju kompletan obrok, ne baš najzdraviji, ali prilično zasitan. Pečene možete slobodno zamrznuti.

Tamari su ovako ispale, Maji ovako, a Jubistachi ovako.






TESTO
60g svežeg kvasca
prstohvat šećera i prstohvat brašna u 100 ml tople vode
250ml mlakog mleka
250ml ulja
150ml mlake vode
1 kg brašna
2 kašičice soli

po želji 16 viršli 

PREMAZ
1 jaje i 2 kašike vode
kim i morska so
susam


Staviti kvasac u toplu vodu sa prstohvatom šećera i brašna i ostaviti ga na toplom mestu u šoljici da nadođe. 

U velikoj šerpi sipati 700g brašna i so, pa dodati nadošli kvasac, ulje, mleko i još 150ml vode; zamesiti testo uz postepeno dodavanje ostatka brašna. Testo treba da je meko i da se ne lepi za ruke, a nije ga potrebno mesiti kao za hleb, već samo lagano formirati. Testo se izuzetno lako radi, jer je uljano i nije potrebno dodavati još brašna. Ovo su tačne mere, gore dole 50g.

Testo, bez čekanja da naraste, odmah formirati u oblik valjka, pa ga podeliti nožem na 16 jednakih delova. Od svakog dela formirati jufkicu, malo ih spljoštiti rukom u krug, pa ih rastanjiti oklagijom, ali ostaviti početni deo jufkice od oko 2cm onako debeljuškast, a ostatak jufkice istanjiti; taj debeljuškasti deo će biti centar kifle, a ostatak tanjite što tanje samo je bitno da viršla koja ide uz debeljuškasti deo ne štrči mnogo. Staviti viršlu do debeljuškastog dela i urolati je, pa ih odmah složiti u pleh od rerne koji ste obložili papirom za pečenje, a ukoliko ne stavljate viršle, samo urolajte kiflu počevši od debeljuškastog dela.

Premazati ih jajetom koje ste blago umutili sa 2 kašike vode, a za one prazne koristiti kim i morsku so u kombinaciji, susamom...Odmah peći, bez čekanja da narastu, na 210 stepeni (bez fena) oko 15 do 20 minuta, pa smanjiti na 160 stepeni i peći još 10 do 15 minuta.



HOT DOGS IN A BUN

These easy to make hot dog rolls are a perfect meal all in one. Not too healthy, but very satisfying. I love the ones without hot dogs, the empty ones, but sprinkled with cumin and sea salt. Those are my favorite ones. There is no waiting for the dough to rise, in any step, so you can make them very quickly. I freeze mine, and defrost in the microwave, since we can not eat all of them at once.

60g of fresh yeast in 100ml of warm water
pinch of sugar and a pinch of flour
250ml of warm milk
250ml of oil
150ml of warm water
1 kg of flour
2 teaspoons of salt
16 hot dogs

GLAZE
1 egg and 2 tablespoons of cold water
sea salt and caraway
sesame seeds

Place the yeast in 100ml of warm water and add a pinch of sugar and flour. Let the yeast bubble up for 20 minutes in a glass. In a large pot add 700g of flour, salt, bubbled up yeast, oil, milk and 150ml of water and mix together. Add the remaining flour and knead for couple of minutes just enough for the dough to come together. The dough should be soft, not sticky, but oily.

Without waiting right away form a roll out of the dough and cut into 16 equal pieces. With the palm of your hand flatten each piece into a circle lightly, and with a rolling pin starting 2 cm from the edge roll out the dough thin. The diameter should be as long as your hot dog is, around 12cm. Place the hot dog next to the part that you have not rolled, like in a picture and start rolling. Place the rolls on the oven pan that you have lined with baking paper, and glaze all with the mixture of the lightly beaten egg with water. The empty ones are best when sprinkled with cumin and sea salt, and the ones with hot dogs you can sprinkle with sesame seeds over the glaze or just leave them with the egg wash.

Bake them at 210 degrees Celsius (no fan) around 15 to 20 minutes, then turn down the oven to 160 and bake for an additional 10 to 15 minutes

45 коментара:

  1. :-))) sjajno !! Pre dva sata sam i ja napravila pekarske kifle i super su!! Tvoje izgledaju odlično a tek rol-viršleeeee.... :-)))

    ОдговориИзбриши
  2. Prekrasne su, kod tebe ima divnih recepata za peciva, ja se nikako odlučiti koji bi prije radila :)

    ОдговориИзбриши
  3. Jako dobro su ti ispale ove kifle. Odličan je recept i kiflice super izgledaju. Ja nisam baš ljubitelj hrenovki u tijestu tako da ću se odlučiti za prazne, sa soli i kimom dobra aroma i okus su sigurno zagarantirani.

    ОдговориИзбриши
  4. Ajme meni Jelena, divote li..znam dobro kako mirišu dok se peku, sve mi rade žlijezde slinovnice, krasne su!

    ОдговориИзбриши
  5. Jelena ajmee, tvoje kiflice su savršene!
    E da mi je sada jedna, aaa!
    Pusa i lijep pozz.

    ОдговориИзбриши
  6. Lepo uradjeno Jelena, volim kako radis...Pozdrav...

    ОдговориИзбриши
  7. Još jedna super fina peciva kod tebe... Savršeno...

    ОдговориИзбриши
  8. Savršeno, baš sam tražila recept za pecivo koje mogu zamrznuti. Zanima me kako ga pečem, jel čekam da se odmrzne ili mogu odmah s njim u pećnicu na nižu temperaturu?

    ОдговориИзбриши
  9. @JUBISTACHA- nemam iskustvo sa pečenjem zamrznutog testa. Ja uvek sve ispečem, na to sam mislila, pa onda dok je još mlako stavim u zamrzivač, pa odledim u mikorotalasnoj po potrebi ili na sobnoj temperaturi, a u rerni se mnogo suše

    ОдговориИзбриши
  10. Aaah, ja mislila na zaleđivanje svježeg tijesta. Hvala na receptu. Svakako ću ga isprobati!

    ОдговориИзбриши
  11. Draga moja, ti si nam se ispraksirala za fina peciva, ovo sve izgleda sjajno, belezim recept...a spremam se vec par dana da isprobam one tvoje djevreke, javljam utiske!;)))

    ОдговориИзбриши
  12. A ja planirala da probam djevrek sutra,a ti sad postavljas ove divne kifle.Sta da pravim??Divno Jelena!!!

    ОдговориИзбриши
  13. Love these, especially the pastry they are wrapped in.

    ОдговориИзбриши
  14. Jelena, pa ovo je prekrasno, kako su ti sjajne, kad ih gledam, osjetim miris svježe pečenih kifli.

    ОдговориИзбриши
  15. Ja još patim za onim đevrecima a ti nam nudiš opet nešto fenomenalno, pa kad sve da probam? Ovo je divno!

    ОдговориИзбриши
  16. Jelena, odlično ti izgledaju! Obožavam ova tvoja tijesta za peciva, kifliće... Obožavam hrenovke u tijestu, miris svježeg peciva iz pećnice, mama nam je to stalno radila kada smo bili mali :)

    ОдговориИзбриши
  17. ajme, neodoljive su ove tvoje kifle.. nisam baš ljubitelj ovih sa hrenovkama, ali zato ove sa kimom su mi skroz po guštu. Često znam kupiti kruh sa kimom, baš je poseban i mirisom i okusom, samo često naiđem na negodovanje kod ljudi što se tiče kima. :)

    ОдговориИзбриши
  18. Joj kako su predivne. Zbilja da su užitak za oči, a mogu mislit kako su tek ukusne.
    I meni se najviše sviđa ova kombinacija soli i kima i to ću ti sigurno "ukrasti" i koristiti na raznim pecivima. :)

    ОдговориИзбриши
  19. odlično pecivo i mirsno, sigurno ide na isprobavanje

    ОдговориИзбриши
  20. Moram ostaviti još jedan komentar: radila sam sinoć kifle (pola smjese) i sada je ostala samo jedna :(
    KIfle su savršene, morat ću napraviti još jednu turu da ih slikm ;)

    ОдговориИзбриши
  21. JUBISTACHA
    Meni je ovo jedan od omiljenih brzinski recepta koje imam. Sad kad si videla kako se testo radi možeš da ih praviš malo deblje, malo tanje, malo duže ili kraće. Ja lično preferiram, iako te nisam slikala, kada dobro u dužinu razvučem testo koliko može da se razvuče da budu duže, baš kao iz pekare. Meni je omiljena kombinacija praznih, ali obavezno uz morsku so i kim. Ta kombinacija je dobitna. Hvala na isprobavanju!:))

    ОдговориИзбриши
  22. @Jelena: ovo je definitvno recept za zadržati. Hvala šta si ga s nama podijelila. Ja sam ih napravila malo dulje da budu ko iz pekare (bez hrenovke) ;)

    ОдговориИзбриши
  23. Jelena, ove su kifle savrsene! Svidja mi se i varijanta s hrenovkom i ona uz morsku so i kim. Ovo pod hitno moram isprobati. Hvala na detaljnim instrukcijama :)

    ОдговориИзбриши
  24. veliki recept, vrlo dobro, ja stvarno poput tvoj blog, slijedite ga, dođe i da vidim!

    ОдговориИзбриши
  25. izgleda savrseno!:)) super ti je blog ;)julietspen.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  26. Svaka cast, fantasticne su!
    Mada ja vise volim sa susamom preko nego sa kimom i morskom solju :D
    Super blog :)

    beauty-jelena.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  27. Neodoljive, brze, ukusne i mekeee! Hvala ti na fenomenalnom receptu!
    http://bite-my-cake.blogspot.com/2011/05/jelenine-pekarske-rol-kifle-soft-roll.html

    ОдговориИзбриши
  28. Uh kako su dobre! Umesila sam ih (trebalo mi je malo vise od 1 kg brasna) i trenutno su u rerni. Hvala za recept :)

    ОдговориИзбриши
  29. COSMICGIRL

    Nadam se da su ispale kako treba. Ovo je redak recept gde se striktno držim mera za brašno, pošto je testo masno i može da primi još dosta brašna, a kao takvo neznam koliko ćeti biti meko i vazdušaste. Pošto je testo masno sa njim se lepo radi i nema potrebe za daljim dodavanjem, ali 50g gore dole ne može škoditi.

    ОдговориИзбриши
  30. Jelena,
    Super su ispale, bile su mekane cak i dan posle :). Definitivno cu ih praviti opet. Ja sam morala da dodam jos jedno 100g brasna jer mi je testo bilo bas lepljivo. Mozda je i do brasna, ja zivim u Svedskoj.

    ОдговориИзбриши
  31. CosmicGirl pa drago mi je da su kifle stigle čak do Švedske. Sad znaš osnovni recept, pa možeš da menjaš ono što posipaš preko po želji. Meni su ipak najlepše one koje imaju krupnu morsku so i kim u kombinaciji. Ako to nisi posipala, sledeći put pospi bar na jednu kiflu da vidiš. Nisam ljubitelj kima, ali ovde to tako dobro paše.

    ОдговориИзбриши
  32. Jeste, neke sam posula morskom solju, neke kimom, trece susamom, a i ostavila sam nekoliko bez icega :) Sve u svemu, njam-njam su!

    ОдговориИзбриши
  33. Isprobala sam kiflice i s hrenovkama i prazne i baš su super, pojelo se odmah.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nisam ih od tada pravila jer ne mogu da dođu na red od svih ovih ostalih recepata ali su meni favorit jer se izuzetno brzo prave.

      Избриши
  34. Ja upravo isprobala n-tu verziju. Ovaj put s kukuruznim brašnom i sirom. Odlično je! Upravo pišem post...

    ОдговориИзбриши
  35. Jelena, nparvaila sam ove divne kifle! Prvo, kvasac koji sam konacno nasla u nekoj marokanskoj prodavnici ni malo nije narastao, pa sam upotrebila suvi. testo je ispalo super. Posto sam imala neke giga-virsle iz Ikeinog food-shopa (ne pitaj, moj sin ih obozava) morala sam da upotrebim jednu i po lopticu testa, a virsle su ovako fino visile iz kiflice :-) U deo sam stavila feta sir pomesan sa jajetom, a neke sam napravila prazne. Nazalost prekasno sam videla da nemam vise kima, pa sam stavila samo susam. Sve u svemu, pun pogodak!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. E da to je problem sa tim svežim kvascem u inostransvu jer sam čitala da ga je teško naći (osim ako ne zamoliš pekara da ti da preko veze). Imaju fobiju od infekcije gljivicama preko kvasca. E ludog li sveta. Meni je kim kod njih omiljen dodatak sa morskom soli, pa ako praviš ikad ponovo obavezno probaj sa njim. Budu potpuno drugačije.

      Избриши
  36. Upravo smo degustirali. Sta reci....FANTAZIJA! Moj muž kaze da su bolje nego u pekari :)
    hvala, Jelena. :)

    ОдговориИзбриши
  37. Jelena, ispravite ono "cumin" u "caraway", tako se kaže kim na engleskom.

    ОдговориИзбриши