понедељак, 20. мај 2013.

SUNĐERASTA JOGURT GIBANICA

Ne znam koja je tačna definicija gibanice, ali za mene se pite motaju, a gibanice slažu, onako u redovima filuju ili pak gužvaju. Htela sam da napravim neku laganiju verziju uz koju bi se moglo još po nešto bocnuti i namazati pa sam kao osnovu uzela recept iz prethodnog posta za Harmonika pitu (pitu sa jogurtom). Pošto je ona gnjecavija i poprilično niska dodala sam griz u testo i povećala količinu ulja jer ona to traži. Onda sam se setila Majinog posta o Naopakoj gibanici gde je ona iskoristila ideju sa jednog bugarskog bloga gde se gibanica nakon pečenja onako dok je još vruća okrene naopačke dok se hladi i dobila ovo što vidite na slici. 




Štos je samo da se pleh ne podmazuje da vam gibanica ne izleti iz tepsije. Slobodno možete dodati i sir u nju, ali krupno mrvljen, jer se onaj sitan zagubi u korama i ne primeti se. Ova verzija je lagana i vazdušasta kao što se i vidi. Iako ima mlečnih proizvoda mislim da može duže da stoji na sobnoj temperaturi, a da bude bezbedna, što je recimo pogodno ako idete na put. Ko voli bogate, nafilovane pite nek se drži svog recepta.




SUNĐERASTA JOGURT GIBANICA
za pleh unutrašnjih dimenzija dna 20x35cm

500g kora za pitu
600ml jogurta
180g kisele pavlake 20%mm
150g ulja
6 jaja
100g griza
1-2 kašičice soli
10g praška za pecivo


Spojite sve gore navedene sastojke osim kora. Gužvajte jednu po jednu koru u lopticu i umačite ih u mlečnu smesu. Ređajte namočene kore jednu do druge u pleh koji niste podmazali (ako podmažete gibanica će ispasti prilikom okretanja).

Uključite rernu na 200 stepeni i za to vreme stavite gibanicu do rerne (ne na njoj). Pecite na žici ispod sredine rerne oko oko 45 minuta. 

Postaviti 4 šoljice ili nešto slično i na njima spustite pleh tako da stoji naopačke da rubovi pleha stoje na šoljicama (pogledaj slike dole). Ostavite je tako da se ohladi bar sat vremena ili preko noći.




SPONGY YOGURT FILO PIE

500g filo (phyllo) dough
600ml Serbian yogurt
180g sour cream 20%mm
150g oil
6 eggs
100g semolina
1-2 teaspoons of salt
10g baking powder

Mix all of the above ingredients except the filo. Crush each filo sheet in the palm of your hand so it resembles a ball. Dip it in the dairy mixture and place in a pan app. 20x35cm. Do not oil the pan. Place the dipped balls next to each other. Bake at 200 degrees Celsius (no fan) for 45 minutes. Place four smaller cups ona a work surface approximatly where the corners of your pie yould be. Flip the hot baked pie onto the cups just like in the picuture. Let it cool like that for at least an hour or over night. 




23 коментара:

  1. Волим гибаницу како год се окрене ( буквално :-)), а и иначе ми свака пита заврши као гужвара:-) Ова ће бити испробана јер иначе волим и у тим тежим, влажнијим питама оне делове који нису тако богато филовани. Одлична је, и ја сад идем да поједем своју јабуку :-X

    ОдговориИзбриши
  2. I ja odo da pojedem svoju ovsenu kašu sa jabukom. Kad neko pogleda blog i recept za receptom u kojima se kalorije nižu i nižu sigurno se ne sažali na moj zdrav doručak. ;)

    ОдговориИзбриши
  3. Па ни ја те не жалим ни мало ;-) Пријатно!

    ОдговориИзбриши
  4. Baš izgleda vazdušasto i odlično! Znaš da sam ja luda za svim pitama, a naročito ako su i sa jogurtom.

    ОдговориИзбриши
  5. Jako lijepa, sočna i fina. Čim vidim kako je prozračna, znam da mi se sviđa :)

    ОдговориИзбриши
  6. Kako je diiivna i šupljikava, a spolja rumena korica - iznad svega!! :)

    ОдговориИзбриши
  7. moram isprobati i ovu s jogurtom..još nikada nisam ni jela ni pravila...mamite me stalno...kako sam lijena za razvlačenje kora a pravdam se još neoporavljenom rukom sljedeći put pravim ovako...javim rezultat..

    ОдговориИзбриши
  8. Baš je divna, volim ovakve pite i radila sam već neke od naših blogerica. Bilježim i ovu!

    ОдговориИзбриши
  9. Uh,sto je dobraaa,ovu cu isprobati sigurno. Inace,obozavam pite...

    ОдговориИзбриши
  10. krasna je, volim, ali ovakvu nisam nikada radila

    ОдговориИзбриши
  11. Izgleda vazdusasto, pufnasto i veoma ukusno.:)))

    ОдговориИзбриши
  12. Samo malena korekcija, nije filo pastry, vec phyllo dough :)

    http://www.cookthink.com/reference/2815/What_is_phyllo_dough

    evo linka pa mozete pogledati opis i kako oni kazu. I meni je isto bio potreban naziv, pa sam se napatila trazeci, dok nisam srela Americku domacicu, da mi kaze pravilan izraz.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, evo ispravila sam. Ranije sam samo koristila naziv filo ili filo sheets (phyllo) pa sam ovo mahinalno dodala.

      Избриши
  13. Baš mi se sviđa ova gibanica, zapravo općenito jako volim gibanice a ovdje mi je zanimljiv dodatak griza i jogurta. Definitivno mora biti dobro. A i ovo "naopako" me uvijek iznova zaintrigira. Gibanicu si odlično napravila, super izgleda !

    ОдговориИзбриши
  14. e da mi je ovaj recept bio kad sam spremala Vuletu u Hk-u gibu! Oduševio bi se:)
    Ja sam nešto tamo improvizovala, nije bilo loše al mislim da bi se Vuletu mnogo više svidela ova varijanta:)

    ОдговориИзбриши
  15. Dali moze plek da se oblozi sa papirom (non stick baking paper) meni se uvek zalepi ako ne podmazem plek.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zorice, ovde je baš štos da se zalepi za pleh da bi mogla da stoji naopačke dok se hladi inače bi ispala, pa onda ja zavučem lagano špatulu plastičnu i odvajam je polako od dna da je izvadim. Ako stavite papir ona će ispasti kad se okrene.

      Избриши
  16. Анониман13. мај 2020. 11:53

    Predivno nešto slično sam pravila ali što mora da se okrene?

    ОдговориИзбриши