уторак, 9. април 2013.

KOH

U nekoj sam fazi jednostavnih i starinskih recepata. Slatko od višanja ili bilo koje drugo kiselkasto slatko koje se služi preko koha je za mene bila apsolutna novina jer se kod mame koh jeo klot. Čudom nisam mogla da se načudim da se u nekim porodicama koh jede baš u ovoj kombinaciji. Nije mi čudno kad u drugim kućama probam neko jelo iz svetske kuhinje koje je pretrpelo uspešne ili neuspešne varijacije na temu, ali kada vidim klasičan i domaći recept u novom ruhu, a još se tako sprema generacijama, e onda mi je to genijalno. Moram priznati da ja i dalje preferiram koh bez preliva (navike su navike), ali su mi ove višnjice pale kao kec na deset da napravim slatke fotke. 

Prelistajte sveske sa receptima, pitajte mame i bake za njihov recept, a ako nemate recept onda se poslužite receptom koji sledi. Jedina caka ovog recepta je rendana korica limuna koja kohu daje jednu lepu svežinu.




KOH
pleh unutrašnjih dimenzija 17x29cm ili neki slične veličine

6 belanca
6 žumanca
6 punih kašika kristal šećera
10g vanil šećera
8 punih kašika griza
sitno rendana korica 1-2 limuna

PRELIV
1 litar mleka 3,2%mm
2 pune kašike kristal šećera
20g vanil šećera


Mikserom umutite belanca sa 6 kašika kristal šećera i vanil špećerom u čvrst šam. Smanjite mikser na minimum i umešajte žumanca. Ručno, lagano prevrćući šam, umešajte kašiku po kašiku griza i limunovu koricu.

Nauljite dno i stranice plaha pa salvetom pokupite višak ulja. Pospite pleh sa nekoliko kašika brašna i rapsoredite po plehu drmusajući ga malo. Istresite višak brašna iz pleha. Sipajte masu u pleh i pažljivo je poravnajte. Pecite koh na 180 stepeni oko 30 minuta.

Zagrejte litar mleka sa vanil i kristal šećerom da bude vrelo. Isključite rernu. Izvadite pečeni koh iz rerne i odmah ga polako ravnomerno prelijte mlekom. Vratite koh u isključenu rernu kojo ste malo otvorili vrata na još oko 15 minuta. Izvadite koh iz rerne i ostavite ga da se ohladi na sobnoj temperaturi pa ga prebacite u frižider da se dobro rashladi. Služite ga hladnog, a ako volite možete dodati i neko kiselkasto slatko tipa slatka od višanja preko njega. 



SEMOLINA SPONGE CAKE - KOH

6 egg whites
6 egg yolks
6 tablespoons of sugar
10g vanilla sugar
8 tablespoons of semolina
zest of 1-2 lemons
1 liter of milk, full fat
2 tablespoons of sugar
20g vanilla sugar


Beat the egg whites with 6 tablespoos of sugar and 10g of vanilla sugar into stiff peaks. Add the semolina and lemon zest by hand tablespoon at a time. Oil the bottom and the sides of a pan app. 17x29cm. Whipe the excess oil. Drop in couple of tablespoons of flour into the pan and sake so the flour covers the entire pan. Shake the excess flour out of the pan. Place the sponge cake mixture into the pan and even it out at the top. Bake at 180 degrees Celsius (no fan) for app. 30 minutes. Heat the milk with sugar and vanilla sugar until hot. Take the baked sponge cake out of the oven and pour slowly the hot milk over the entire sponge. Return the sponge cake into the oven that is turned of and leave the door open a bit. Leav it in for 10-15 minutes. Let the cake cool at room temperature and then place it in the fridge to cool completely. You can serve it by itself or cover with cherry preserver or any other sour preserves.



48 коментара:

  1. Evo da se jos malo cudis kod nas ide koh pa onda pufnica od slaga/pavlake i odozgo preliv od sumskog voca ili malina

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Irena, ma verujem ja da ću u komentarima koji slede pročitati brojne varijacije na temu za koje nikada nisam čula. Znači šlag je prvi na spisku, pa čekamo da vidimo kako drugi jedu koh.

      Избриши
  2. Moja mama je uvek koh pravila sa puno mleka tako da sam ja uvek jela koh onako klot, kao sto ti kazes, ali posto je tog mleka uvek bilo vise, onda je to mleko nekako sluzilo kao sos...vidis, sledeci put kada budem isla u Beogard moram mami da trazim da ga napravi !

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Marina i ovaj je izuzetno sočan samo što sam ja pazila da ocedim malo parče pre stavljanja na tanjir radi slikanja. Pa imate i vi griz u Rimu pa ga možeš očas posla napraviti samo uzmi porodičan recept od mame.

      Избриши
    2. Naravno da mogu da ga napravim i ja u Rimu ali ja te recepte iz detinjstva vezujem za mamu i za Beograd i samo kada koh ili snenokle ili sutlijas jedem u Beogradu samo tada u tome uzivam...

      Избриши
    3. E to je jedna ekstra dimenzija koja s ene može smestiti u pisani recept...to razumem.

      Избриши
    4. Konacno jedna osetljiva osoba !

      Избриши
  3. koh sam od sebe je izvrstan slatkiš a ove tvoje višnje mu sigurno daju novu dimenziju... i sličicu bih pojela, kako ne bih koh :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jednostavan, a slatkoća i sočnost se podese po ukućanima, i još ekonomičan, a supe ri za tople dan ekoji dolaze. Iako i šnenokle i koh izgledaju kao zimskii dezerti oni su najlepši leti onako rashlađeni jer su lagani.

      Избриши
  4. I ja sam navikla na "klot" koh ali i ovaj "dodatak" mi izgleda fino ;)

    ОдговориИзбриши
  5. Godinama ga nisam pravila, bas zato sto mi uvek neki nov i moderan recept privuce paznju. Mislim da ce biti isproban vec ovog vikenda jer mi ovaj dodatak visanja deluje fenomenalno! Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. To do lista recepata za isprobavanje je popunjena za narednih 10 godina, ali nekad ti stvarno treba nešto jednostavno i jeftino a da se lepo zasladiš.

      Избриши
  6. Kad sam bila mala, mama je često pravila koh a onda je odjednom prestala. To je tako davno bilo da se ni ne sjećam mojih utisaka o njemu. Trebala bih ovo mojoj djeci napraviti ali oni nisu "normalna" djeca, ne vole ništa što ostala djeca vole.
    I da ne zaboravim, bio je klot.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Treba probati a daš im i opciju da ga preliju sa čim god žele pa makar i topljenom čokoladom.

      Избриши
    2. Topljena čokolada! To je već perverzija:-))))

      Избриши
    3. Probala sam sa topljenom čokoladom i sin neće ni da proba a kćerka je jela i klot. Muž je pojeo ali je rekao da nije nešto a od mene je dobio jedno grrrr..
      Razmišljla sam da karamelizujem šećer za mlijeko i to ću uraditi slijedeći put.

      Избриши
  7. UH koh nisam pravila ni jela bas duuugo, a ovaj tvoj sa vocnim prelivom je izvrstan i divan spoj, morace na listu za probu :)

    ОдговориИзбриши
  8. Hola desde VIGO ESPAÑA ..sigo desde hace tiempo tu blog ...me encanta aprender recetas diferentes y compartir las mias .Esta receta me gusta ,besos MARIMI

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Thank you Marimi and greetings from Belgrade. We love Spanish cuisine here in Serbia.

      Избриши
  9. Eeee, kod mene se koh pospe mlevenim orasima, malko prepecenim prethodno, pa se ondak zalije vrelim mlekom...uh, duuugo nisam pravila...sad si me cacnula...mmm, dete ce da se odusevi...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mleveni orasi pa mleko e to mora da je super kad se onako popare. Meko ko duša, baš za decu.

      Избриши
  10. ovo nisam jako dugo radila. i ja se vrlo rado vratim tim jednostavnim starim receptima. krasan ti je ovaj koh

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Tamara! Nekada je repertoar slatkiša bio znatno manji ali koliko mi se čini možda je i bio kvalitetniji.

      Избриши
  11. Kohic mmmm :-) Kod nas ga samo mama jede tako sa slatkim od visanja, dok je nama najdrazi onako sam a hlaaaaadan! I da znas, sve tako njuskajuci po blogovima nalazim na milion novih recepata koje isprobavam, tako da se ovi stariji bas nepravedno zapostave. Oma cemo to popraviti :-) A, zaboravih da kazem, mi ga volimo sa puno mleka.
    Suza

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ma da, ni mi blogeri nismo imuni na razne recepte iz svetskih kuhinja jer je internet sada jedna neiscrpna riznica recepata, ali treba se podsetiti i ovakvih recepata naročito što su jako fini a pride i jeftini.

      Избриши
  12. Koh, kolač mog detinjstva. Ja mislim da ne moram da se kontrolišem pojela bih ceo pleh koha bez problema. Obožavam ga. I ja ga pravim sa prelivom, ali to sam sama izmislila, to se kod nas nije nikada tako pravilo. Jedini problem sa kohom je što je nikakav za fotografisanje. Zato sam ja, kada sam pravila post o njemu na mom blogu, pekla ga u onim belim posudicama sa sufle ili krem brule, I lepo je ispalo.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Interesantno je što koh najlepše prija po toplom vremenu, onako je lagan i hladi i osvežava, iako se to nikako ne bi dalo reći po slikama.

      Избриши
  13. Znam ljude kojima su pravili šnenokle i koh kad su operisali krajnike, tad su ga jeli i nikad više:-) Mene to nije sprečilo da te dve poslastice obožavam samo moram strogo da se kontrolišem kao i Ivana:-) Nekkad nisam ni mogla da čekam da se ohladi onako pošteno već odmah navalim.

    Retko ga pravim uglavnom kad mi dolazi unuk, pojedem jedno parčence bez ičeg a onda, lek i u šetnju da mi pankreas ne pati:-))))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nisu mi operisali krajnike ali lepo su se mame setile za koh i šnenokle. Amerikanci jedu sladoled a naša receptura je bolja. Lepo je što i unuci znaju za ovu poslasticu, a to i nije baš čest slučaj.

      Избриши
  14. Izgleda da sam ja stavarno iz nekog drugog filma, mislim da sam koh jela jednom ili dva puta. Nije spadao u redovni repertoar moje mame, a mi smo uvek imali nesto slatko kod kuce. Koliko pamtim, jela sam ga klot, sa mlekom. Nije zahtevan za pravljenje, sigurno cu da probam, mislim da ce se dopasti mom sinu. Licno za mene je veliki plus sto nema slaga.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jedina mu je mana što mora da se sačeka da se lepo rashladi ali tako je sa većinom poslastica. Često mozgamo šta slatko da napravimo a ako imaš griz u kući uvek se možeš počastiti. Posluži i komšije, oni to sigurno nisu probali.

      Избриши
    2. Jelena, moj komsiluk je vec odusevljen raznoraznim poslasticama koje do sada nisu probali (izmedju ostalih tvoje cokoladne kuglice sa visnjom i kokos kiflice). Ovde nije bas uobicajeno da komsije tek tako donesu kolace, ja sam uvela nove standarde! Ali, dobar komsija je zlata vredan!

      Избриши
  15. Svidja mi se tvoja limunkasto-vocna varijanta, pa jos kad se fino rashladi i onda svaki cas viris u frizider i probas malo.:)) p.s. kod nas je omiljeni dvobojni koh, sa malo kakaa.:))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Joj Lana videla sam tvoj dvobojni koh i mnogo mi se dopada. Ko niej video može ga pogledati ovde
      http://kuhinjica-mignone.blogspot.com/2011/09/koh-od-griza-u-dve-boje.html

      Избриши
  16. To je kolac koji je obelezio detinjstvo mog dragog. :) Veoma jeftin i ukusan desert. Mislim da nema deteta koje ga ne voli. Mi smo ga jeli ponekad, ali ne precesto. I to uvek bez dodataka... Ali mislim da je odlican uz kiselkaste visnje...

    ОдговориИзбриши
  17. Mozda ce se nekome dopasti i koh na moj nacin - karameliziran secer preliti mlekom i kuvati dok se sav secer ne otopi (drugim recima napraviti serbet) pa time preliti koh i dobro rashladiti. Ne stavljam limun u testo, volim da se oseca ukus karamela. Pozdrav, Snezana

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Snezana pa to je super ideja. Može da se smanji količina šećera u šamu recimo na 4 kašike a poveća u mleku isto na 4 da bi imali više šećera da karamelizujemo. Probaću. Hvala!

      Избриши
  18. Kod nas se koh nije radio i ja sam se dosta kasno upoznala sa ovom poslasticom i zavoljela sam ga baš jako. Nisam ga baš često jela, ali kada jesam tada je bio bez ikakvih dodataka osim jednom prilikom sa šlagom. A meni se sviđa baš ovako kako si ga ti poslužila, višnje mi predobro izgledaju a sigurna sam da se isto tako predobro i ovdje uklapaju. Baš bih rado sada odmah išla isprobati, u svakom slučaju recept sam zabilježila i nadam se da ću ubrzo imati priliku za koh u mojoj izvedbi.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Branka, ovo je po ukusu mog supruga a ti pošto si kraljica marmelada i džemova sigirno ćeš smisliti savršenu kombinaciju topinga bolje od bilo koga.

      Избриши
    2. Jelena, napravila sam koh! Stvarno jednostavno, a mom sinu se jako dopada, pa samo trazi 'tortu'. Ovaj put zaboravljamo komsije...
      Moja mama kaze da je i ona nama pravila koh, ali preliven serbetom. Toga se secam, ali nisam znala da je i to koh! U svakom slucaju, ja ponovavljam ovaj sa mlekom!

      Избриши
  19. Isprobala sam tvoj savrseni koh! puno hvala na receptu..

    ОдговориИзбриши
  20. Draga Jelena,
    koh je prvi kolač koji sam sama napravila. Recept sam prepisala iz knjige za domaćinstvo, na kraju skoro svake lekcije nalazio se recept i ja sam to uredno prepisivala.
    Baš si me vratila u ranu mladost.
    Možda ga i napravim, i u mom receptu stoji da se preliva toplim mlekom a prilikom služenja prelije se voćnim sirupom.
    Uskoro ga pravim, čisto da ga imam sačuvanog od zaborava.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Snežana, zaista je zaboravljena poslastica, i ot nepravedno zaboravljena. Meni je voće kao preliv bilo strano, jer ga volim klot a supe rmi je da čujem kako ga svi služe i uživaju u njemu jer svaka kuća ima svoju varijaciju na temu.

      Избриши
  21. Bio mi je juče brat i pojeo skoro ceo koh :-X I pošto je ostao da prespava, mrtav umoran kaže- Daj da se kohiram još jednom pa da spavam:-P
    Da mi nismo pre njega probali, ne bismo ni znali kakav je :-)
    Eto, ljudi se menjaju, mada mislim da je ovaj koh dramatično bolji da onog bakinog.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kohiranje, eto novog izraza da uvedemo u naš blogerski rečnik pošto ćeš ovde kod nas naići na neke prideve koji ne postoje. Pozdrav za brata i daj mu recept nek pravi sam pošto je baš prosto.

      Избриши
  22. Pravila
    http://vojvodjanskakuhinja.blogspot.com/2013/06/koh-od-griza.html

    ОдговориИзбриши