четвртак, 1. децембар 2011.

BAJADERA (bez keksa)

Pre nekoliko godina ova predivna bajadera se pojavila na repertoaru teta Milene, kao sitni posni slavski kolač, ali u obliku kockica. Te godine ove bajadere nisu dočekale da ih gosti probaju, jer smo ih mi deca, pojeli pre njih. Kako je ko ulazio i izlazio iz ostave (slučajno ili namerno) gde uredno stoje poslagane tacne i tacne sa sitnim kolačima, tako su bajadere misteriozno nestajale.

Ovo nije klasična bajadera, jer u ovom receptu nema keksa, a tri sloja se prave na bazi oraha, badema i pečenog lešnika. Možete je praviti kao mrsnu, sa puterom ili sa margarinom u posnoj verziji.




Recept nije komplikovan, a ako unapred sameljete badem, orah i lešnik. Pravi se izuzetno lako, ali je potrebno da ste stalno tuda bi procenili kada je najpogodniji trenutak da se smesa koja se hladi razlije. Osim prvog sloja koji je nešto gušći, sloj sa bademom i lešnikom je ređi kad se pripremi, pa je potrebno nadgledati smesu dok se hladi i preliti tek kada je mazive gustine, a onda sve staviti u frižider i tek kad se ohladi krenuti sa pravljenjem sledećeg sloja.

Recept za glazuru sam pozajmila od Dadeta, tj. Bajadere sa bloga Cooks and Bakes, samo što sam količinu proporcionalno smanjila. Bajadera prelivena ovom čokoladnom glazurom, koja se pokazala kao odlična, ide na hlađenje u frižider i može se seči čim se stegne malo. Nisam imala nikakav problem sa pucanjem,  što vidite i na datom uzorku.




BAJADERA BEZ KEKSA

PRVI SLOJ - ČOKOLADA I ORASI
80g kristal šećera
3 kašike vode
83g putera
100g čokolade za kuvanje, Menaž
100g mlevenih oraha

DRUGI SLOJ -  BADEM
80g kristal šećera
3 kašike vode
83g putera
100g sirovog blanširanog badema, mlevenog

TREĆI SLOJ - LEŠNIK
80g kristal šećera
3 kašike vode
83g putera
100g pečenog mlevenog lešnika

ČOKOLADNA GLAZURA
100g čokolade za kuvanje
50g putera
1 prepuna kašika kristal šećera
1 kašika vode i još trećina kašike


Prvo napraviti šećerni sirup. U manju šerpicu sipati  kristal šećer i vodu, i uključiti ringlu na 5-i podeok (od 6), pa kad se prvi mehurić pojavi kuvati oko 3-4 minuta. Dok je šerpica na ringli ubaciti puter i rastopiti ga. Skloniti šerpicu sa ringle i ubaciti čokoladu. Mešati dok se ne otopi. Ubaciti mlevene orahe i mešati dok se ne povežu. Na papiru za pečenje kad se masa malo ohladi, nakon 10-ak minuta namazati masu u oblik pravougaonika, otprilike 17x24cm. Izravnati širokim nenareckanim nožem masu i kako se masa hladi lepo je oblikovati u pravougaonik. Ostaviti da se malo ohladi, prebaciti je sa papirom na tacnu, pa staviti tacnu u frižider da se stegne, negde oko pola sata ili duže. Kada je izvadite iz frižidera pred mazanje sledećeg sloja možete je poravnati nožem koji ste provukli kroz vrelu vodu i još malo doterati ivice. Tako možete uraditi i sa sledećim slojevima, tj. lepo ih izravnati nakon hlađenja pre svakog novog sloja.

Ponovo napraviti šećerni sirup, ali ovoga puta umešeti samo puter da se rastopi. Skloniti sa vatre pa dodati mleveni badem. Ova masa je izuzetno žitka i neka vas to ne brine. Ostaviti je da se ohladi. Ja sam moju stavila na prozor. Nadgledajte masu i povremeno promešajte jer ne želimo da se isuviše stegne, jer onda smo sve upropastili. Kada je masa maziva, otprilike nešto ređa od npr. paštete ili Eurokrema ili Nutele sobne temperature, sipati je preko prvog sloja i lagano nožem premazati da odgovara veličini prvog sloja. Ako malo curi sa strane, ali samo malo, onda je lepo vraćajte nožem. Ako procenite da masa juri po prvoj kori, da je preretka, znači da se nije dovoljno ohladila, onda malo saćekajte. Kada je namažete stavite tacnu u frižider da se stegne negde oko pola sata ili duže. Tek kad se stegne, tj. kada vam se prst sasvim malo lepi kada je pipnete, počnite da pravite treći fil. Nakon hlađenja pre nanošenja trećeg sloja možete nožem malo doterati ivice, tj.izravnati.

Za treći sloj ukuvati šećerni sirup, dodati puter da se otopi. Skloniti sa ringle, pa dodati  lešnik. Žitku masu ostaviti da se ohladi, pa kad bude maziva sipati je preko drugog fila. Staviti bajaderu frižider na nekoliko sati ili preko noći.

Pre pravljenja čokoladne glazure izvaditi bajaderu iz frižidera, da nije baš ledena kada nanosite glazuru jer se onda brzo steže. Na pari otopiti sve sastojke za glazuru uz neprestano mešanje. Preliti preko bajadere i lagano razmazati širokim i dugačkim nožem. Staviti je u frižider da se stegne. Možete seći nakon pola sata hlađenja ili nakon nekoliko sati jer se sjajno seče. Visina bajadere je 2.5cm. Možete je seći i na kockice.


SAVETI
Ako ste kupili sirove bademe u ljusci, ubacte ih u ključalu vodu na kratko, tj. blanširajte,  izvadite i skidnite im  opnu. Badem treba sam da iskoči iz opne kada se pritisne. Bademe  dobro osušite u krpi, pa ih ostavite da se osuše preko noći na sobnoj temperaturi. Badem treba da je što belji.

Lešnik kupujem nepečen i njega stavljam u limeni pleh, pa tek onda uključim rernu na 170 i pečem dok ne počne blago da miriše iz rerne, i dok ljuspice ne postanu crne. Vrele lešnike stavim u komad tkanine, zatvorim pri vrhu i trljam jedne od druge da se ljuspice skinu, a tkaninu posle bacim. Lešnik tek kada je lepo ispečen  daje svoju punu aromu. Ako ste kupili pečen lešnik i njega dopecite u rerni.

Uvek kupite više oraha, badem i lešnika nego što je u receptu naznačeno, negde oko 130-150g jer će vam deo otići prilikom pečenja lešnika, deo otpasti na ljuspice od badema, a deo će sigurno zaostati u mašini za mlevenje. Merite mlevene sastojke, a ne nemlevene.




BAJADERA

FIRST LAYER - CHOCOLATE AND WALNUTS
80g crystal sugar
3 tablespons of water
83g butter
100g dark chocolate
100g ground walnuts


SECOND LAYER - ALMONDS
80g crystal sugar
tablespons of water
83g butter
100g ground blanched almonds


THIRD LAYER - HAZELNUTS
80g crystal sugar
tablespons of water
83g butter
100g ground hazelnuts (pretoasted)


CHOCOLATE LAYER
100g dark chocolate
50g butter
1 full tablespoon of crystal sugar
1 tablespoon of water and a third tablespoon


First make sugar syrup. In a small pot place sugar and water and let boil. When the first bubble appears boil for additional 3-4 minutes. While still on the stove drop in the butter and stir for it to melt. Take of the stove and add in the chocolate. Stir until it melts completely. Add in the walnuts and stir into a uniform mass. Let it cool for 10 or so minutes and then pour onto the baking paper. Spread with a knife into a rectangle shape 17 x 24cm. Place the paper when it cools a bit on a large tray and transfer to the fridge to cool completely, around 30 or so minutes. 

To make the almond layer make the sugar syrup like I described in the previous paragraph. Place the butter in and let it melt. Take of the stove and add in the hazelnuts. Stir. You will get a dense mixture. Let it cool at room temperature or place outside if it is cold. Check and stir from time to time. We want it to cool but not too much so we would not be able to spread it. It should be like cream cheese at room temperature. Pour it over the walnut layer and even out with a knife. Let cool a bit and again place in the fridge to cool completely for 30 or so minutes. Your finger should not stick to the layer when you touch it.

For the hazelnut layer make the sugar syrup again. Drop in the butter and let it melt. Take of the stove and add in the hazelnuts. Let it cool like described above, and pour over the almond layer when it is still creamy and able to spread. let cool in the fridge completely or over night.

Before pouring the chocolate over take out the bajadera out of the fridge because if you pour it over the cold bajadera the chocolate will set very quickly. Let it stand at room temperature for an hour or so. Melt the chocolate, water, butter and sugar in the double boiler. Pour over the bajadera and spread with a knife. let cool in the fridge completely before cutting. 



39 коментара:

  1. Bajadere obožavam, sve pohvale Jelena, svarno si se potrudila!

    Lijep pozdrav:)

    ОдговориИзбриши
  2. Fantazija! Nisam pravila klasičnu bajaderu, to je bio uvek mamin fah, a ja ću da prisvojim ovu. Sve sastojke imam i vrlo uskoro ću je probati!

    ОдговориИзбриши
  3. Nikad nisam čula za ovakvu bajaderu,ali mi se strašno sviđa.

    ОдговориИзбриши
  4. "Tri sloja se prave na bazi oraha, badema i pečenog lešnika" - Jeco, za mene je ovo dovoljna preporuka! Odlicna je i sigurno cu ju probati!!!

    ОдговориИзбриши
  5. hvala ti za ovaj krasan recept i detalje postupka!

    ОдговориИзбриши
  6. Svaka cast, sve lepo pripremljeno, fotkano i objasnjeno, a sastojci vrhunski... jos si se potrudila da nam uslikas sve faze rade, a bajadera je jako osetljiva za rad i ne trpi prekidanje posla, svi komplimenti za ove mastovite stanglice.:)))

    ОдговориИзбриши
  7. OPASNA
    ako si za klasičnu bajaderu kod Maje imaš divno objašnjen Dadetov recept. Ova bajadera je veći hedonizam, pošto nema keksa, pa je jača, a jedno parčence ti je sasvim dovoljno da se zasladiš, ili kockica.

    LANA
    Pohvala od tebe što se tiče sitnih kolača mi puno znači. Ti si naš majstor broj jedan za kolače.

    ОдговориИзбриши
  8. Eh, draga moja ovo je božanstvena bajadera a tvoje upute su tako dobre da i onaj ko nikada nije napravio kolač može to napraviti bez problema.
    Tako si mi izmamila osmijeh svojim uputama poput ja to stavim na prozor, ...
    Ako ikada odlučim napraviti je biće to ova!
    Hvala, mila!

    ОдговориИзбриши
  9. Nije ni Dadetova baš klasična, on je smanjio količinu šećera a povećao količinu oraha, ali svakako je klasičnija od ove tvoje. PRELEPO IZGLEDA!!!
    Nisam nikad pomislila da sa pečenih badema skidam ljusku, tj. da se pečeni bademi blanširaju. Sad sam nešto novo naučila. Mada evo sad razmišljam, što se ne bi obični blanširani bademi koristili, ionako su oni najblažeg ukusa (pored jačih ukusa oraha, lešnika i čokolade), ovde je zapravo važno da se dobije taj svetli sloj, zarad kontrasta, pretpostavljam...
    A koliko je stegnuta bajadera čvrsta, u odnosu na klasičnu? Je l' malo mekša? Po oštrini reza bih rekla da jeste čvrsta, ali čudim se jer nešto pokušavam da poredim sa onom Dadetovom, gde su smese guste u startu, ne ovako tečne kao tvoje. Nema mi druge nego da probam pa da vidim sve što me zanima :)
    Pravim sigurno, ako ne pre, onda za Novu godinu.
    Hvala na detaljnom receptu i slikama postupka, bravo Jelena!

    ОдговориИзбриши
  10. Ovo mi se jako dopada i stvarno si detaljno, kao i uvek, opisala postupak i rečju i slikom... hvala. Nego, znaš li ti šta mi činiš sa ovim fotkama? Samo na bajaderu da mislim, aman? Juče kiflice, danas bajadera, o misli moje, obuzdajte se:))) Jeco, odlično je, vidi se na prvi pogled...

    ОдговориИзбриши
  11. Orasi, lješnjaci i bademi zajedno - voljela bih da mogu odmah se poslužiti. Ali, najvjerojatnije će pričekati Novu godinu za isprobavanje.

    ОдговориИзбриши
  12. Predivna bajadera i izgledom a mislim i okusom s
    ovako dobrim sastojcima.

    ОдговориИзбриши
  13. Jelena, ovo je soooo gooood!
    Ja sam prvi put u zivotu napravila sitne kolace negde u ovo doba prosle godine... i naravno to su bile bajadere. Ove moje Amerikanke tvrde da je to fudge, a to bas nema previse veze jedno sa drugim. Imam da ih napravim uskoro tako mi svega! Jeste komplikovano, ali nekako cu naci vremena. Jedno pitanjce... sta ako imam sirove bademe... da li se sa njih lako skida korica? Btw, taj sloj sa bademom mi zvuci kao marcipan.

    ОдговориИзбриши
  14. Ova kraljevska bajadera izgleda više nego kraljevska. Prelepa je! :) Super si i post opremila sa fotkama! Krasno :)

    ОдговориИзбриши
  15. Stvarno ti je predivna, a svaka čast na slikicama za redosljed rda.

    ОдговориИзбриши
  16. Oho-ho,...zaista je impresivna.
    Saljem link mojoj prijateljici koja sakuplja 'gluten-free' recepte (alergicna!)..krasno, ne moram ni da prevodim ;-)

    ОдговориИзбриши
  17. MAJO

    Ovo mi je prvi put da pravim bajaderu i uspela je. Mase su žitke. Prvi čokoladni sloj je nešto gušći i on se da relativno brzo nakon hlađenja mazati i oblikovati. Druga dva sloja su retka da sam ja pomislila da ništa neće biti od bajadera. Jednostavno prvi sloj dok mažeš oblikuješ, rashladiš pa u frižider. Kad ga izvadiš opet možeš nožem koji provučeš kroz vrelu vodu onako dok je malo mokar da je oblikuješ i dalje i izravnaš. Tek kad oceniš da je hlađenje jednog sloja završeno da sloj više nije tolio lepljiv, da se stegao u frižideru radiš drugi sloj, pa isto tako treći. Sloj od badema i lešnika je redak, ali hladiš ga i hladiš i kad je maziv, kao na slici da možeš da ga i dalje sipaš lepo iz šerpice onda ga nanosiš. U to momentu je masa bila mlaka. Opet u frižider i opet kad izvadiš nožem poravnaš odozgo i sa strane podigneš ako nešto isvuri. Ja sam je pravila uveče a ujutru sam nanela čokoladnu glazuru. Ovo je jednostavno samo što ti je potrebno vreme da se sve to ohladi i stegne.

    Bajadera je čvrsta, čak i čvršća od obične i sjajno se seče. Meni se činilo da neće biti jer i kad sam je sekla nije bila tako stegnuta, ali se za 24 časa formirala kakva treba da bude.

    Lepo si pogodila marcipan. Postoji i još jedno ime za nju a to je Marcipan, ali meni nešto nije išlo uz ovaj recept da ljudi ne pobrkaju pravi marcipan sa kolačem. Naravno da možeš i sa nepečenim blanširanim raditi. Bitno je da je sloj što belji.

    ОдговориИзбриши
  18. Detaljna i precizna kao i uvek. Bajadera izgleda i zvuči zaista fenomenalno a ja bih rado volela da tebe gledam kao voditelja neke kuvarske emisije jer 'em imaš tako lep i blag izgled, 'em si tako precizna u prezentiranju recepta do najsitnijeg detalja, 'em... ma šta ćeš više :)

    ОдговориИзбриши
  19. DOLCE FOODA
    Ma kakav fudge, mi smo svet izmislili za njih po pitanju kolača. Nemaju oni pojma. Naravno da možeš i sirove da blanširaš i skineš opnu ali ih onda ostavi da se prosuše na sobnoj temperaturi.

    ОдговориИзбриши
  20. Čao Jelena,

    Kraljevska bajadera me je odmah asocirala na DANSKI KRALJEVSKI VOZ, ili ti: Dnevni voz za Kraljevo :)))

    Pošto si rešila da postaneš "dvorska kuvarica" :))), nekoliko saveta će ti, nadam se, dobro doći. Nova Godina je bilizu a ja sam naravno u ludnici pa neću moći da budem "koncizan" kao do sad, ali evo u par rečenica.

    -Badem kora treba da ti bude prva. Čokoladna druga, a lešnik treća. Imaćeš veći kontrast.
    -U sve te svetle slojeve ubaci i belu čokoladu, na taj način ćeš dobiti usaglašenu gustinu kao sa onim orah/čokolada slojem. Ne moraš koristiti onu skupu Nestle belu čokoladu, nego imaš u Roduću Čokolend iz Paračina pravi neku belu čokoladu, potpuno neutralnu, gotovo bez ikakvog sopstvenog ukusa, i košta samo 32 din 100 gr.
    -Možda ne bi bilo loše naglasiti da je 83 grama putera nastalo kao rezultat deljenja 250 gr sa 3, a ne zato što je od presudnog značaja da količina putera bude u miligram tačna. Količina masnoće je, znaš i sama, u ovom receptu skoro nebitna, pa je možda bolje deliti 250 gr putera sa 4 kako bi imala puter i za preliv od čokolade.
    -Dosta olakšava život ako napraviš ukupnu količinu sirupa od vode i šećera. Kad se prohladi, umutiš penasto puter u njega i podeliš na približno 3 dela. U te delove dodaš ovaj ili onaj "začin".
    - Kao što vidiš neću da te nagovaram da koristiš kese za zamrzivač. Neću namerno, jer kuvanje gubi svaki smisao ako sve podredimo brzini i estetici. Malo uživanja i čekanja dok se smesa ne ohladi, nikome ne škodi. Posebno kad se radi o samo jednoj tabli :)))

    Tolicno za sada. Pozdravljam te Jelena, i begam.

    Sad sam u gužvi, ali pričaćemo mi o ovome još, jer ta bajadera zaslužuje da joj malo pomognemo da postane još bolja :)))

    ОдговориИзбриши
  21. OLIVERA
    Hvala! Opširna i precizna sam u prezentaciji jer sam uvek dobijala recepte, i sad ih dobijam, onako šture. Kad pitam mamu ili svekrvu koliko se peče, na kojoj temperaturi, tačne mere, uvek dobijem odgovor od njih, pa nema tu preciznih mera i vremena. Zato pokušavam da odgovorim na sva pitanja koja su meni prošla kroz glavu dok sa spremala recept. Ja bi najradije u radio format ili pisanu formu, ali ko još sluša radio.

    ОдговориИзбриши
  22. Ovo je jedna uistinu posebna bajadera ! Prije svega moram reći da izgleda jako lijepo, izgleda perfektno !! Ovi slojevi, boje, prelaz između slojeva, ....., meni se jako sviđa.
    Kombinacija sa orasima, bademom i lješnjakom mora biti ukusna i jako zanimljiva. Blizu su blagdani i to je prava prilika da isprobam ovu bajaderu što sigurno hoću ! Hvala ti na, kao i uvijek, detaljno napisanom i prikazanom postupku izrade !

    ОдговориИзбриши
  23. JASNA
    Nisam znala da je gluten-free. Moram da prostudiram i to pa da dodam tag na recepte jer je nekima to jako bitna stavka u receptima. Da gluten-free, jer nema keksa. Sad mi je jasno.

    NALE
    To samo tako izgleda juče kiflice, danas bajadera. Kiflice su od pre mesec dana, a bajaderu sam pravila pre dve nedelje, a li kad se zareža na blogu stekne se utisak da na mom stolu nema voća i povrća. Ima i te kako ali ko bi čitao recept za voćnu salatu.

    SNJEŽO
    Medvedica sa Coolke da to sam ja. Da imam terasu, kamo sreće, onda bi pisala izneti na terasu. Uvek se setim mame sa svojim plehovima na terasi koji se hlade. Meni ovde samo što tanjiri ne skliznu sa simsa, i mačke dvorišne se ne ovajde.

    DADE
    Hvala što si u gužvi pred praznike svratio u ovaj moj kutak. Ovaj kolač degustiram već godinama kod suprugovih i nikako da se svrtim i napravim ga. Najlakše je da je prvi sloj čokoladan jer je najdeblji im dodatnih 100g u masi zbog čokolade a i najgušći je inicijalno,iako su posle iste tvrdoće kad se sve hladne. Bojim se da bi bela čokolada promenila ukus. To je sigurno jako fino ali to bi bila neka druga bajadera. Meni se ovo tako svidelo da će sigurno na blogu biti raznih verzija pa isprobam i to jednog dana. Naravno da je u pitanju bilo 250g margarina u originalno posnom receptu, a pošto su naša pakovanja od po 125g onda sam delila na 83,33g. Ovo kuvanje šećera zajedno pa dodavanje putr penastog pa tek onda oraha, badema bi napravilo neku drugu konzistenciju, jer se ovde orasi, badem i lešnik popare u vrelom puteru i šećeru, upiju vlagu. Hvaa ti puno za ovu glazuru. Koristila sam proporcije da izrračunam koliko mi treba shodno površini vaše i moje bajadere. Eto koristi od matematike.

    ОдговориИзбриши
  24. Ima istine u svemu što si rekla. Popareni koštunjavi plodovi su drukčiji, i sigurno je da bi to bio drugačiji ukus. Bolji ili gori, to ću morati da utvrdim sam, pa ću ti javiti :))) Što se bele čokolade tiče ako koristiš to što sam predložio, (mislim da se čokolada zove Gracija) onda nećeš dobiti drugačiji ukus, jer to i nije čokolada. Spolja liči na belu čokoladu ali unutra nema ništa od kakao mase i kad je probaš vidiš da je potpuno neutralnog ukusa, pa zato mislim da neće ništa promeniti u ukusu, ali će dati bolju strukturu smesi. Koristio sam je kao zamenu za mleko u prahu, i zato znam da bi bila zgodna u ovim bajaderama. No slažem se i sa suprotnim stavom, a to je da ne treba menjati ono što je već sasvim dobro. Mislim da to ide sa godinama. Meni recimo više ništa nije SASVIM DOBRO. Uvek pronađem razlog da nešto "poboljšavam". Verovato da hrana zbog toga dosta "trpi" ali se ja baš lepo zabavljam :)))

    ОдговориИзбриши
  25. DADE

    slažem se da svaki recept može da se doradi i usavrši, ali to radim tek kad ga napravim nekoliko puta. Ja sam i poznata po stalnom menjanju i doradi recepata, pa biće i drugih varijatni jednoga dana. Za sada se samo uhodavamo u svetu bajadera.

    ОдговориИзбриши
  26. Izvrsno izgleda. Ja najčešće radim bajaderu sa keksima. Nisam je radila već dugo jer svaki puta kada je napravim se totalno ubijem u njoj. Sve sama pojedem. Stavljam tvoju na popis za isprobavanje.

    ОдговориИзбриши
  27. Jelena, predivna, predivna bajadera! Ja ih imam običaj raditi za blagdane, čak sam ih radila i za svoje vjenčanje. Od svih recepata koje sam probala napraviti i koje sam dobila ili svih bajadera koje sam pojela, moram ti priznat da me niti jedna kombinacija nije oduševila kao ova tvoje. Znam, ove će tek biti na repertoaru ove godine, ali sviđa mi se kombinacija orašastih plodova. Do sada su svi rcp bili na isti kalup sa keksima i bademima. Ovo moram probati!
    Sviđaju mi se tvoje uspomene iz djetinjstva, a pogotovo ove di si bila nestašno dite i krala kolačiće .) To me nekako podsjeća na mene, ali ja bi uvik bila uhvaćena i dobila bi po prstima ;)

    ОдговориИзбриши
  28. Od kada je Minjone objavila recept za bajaderu, samo o njoj razmisljam. Sad me je tvoja dokusurila:) Zaista zvuci interesantno, samo mi kazi da li vise dominira ukus lesnika ili oraha?

    ОдговориИзбриши
  29. MAJO
    E baš sam se slatko nasmejala kad si rekla uspomene iz detinjstva. Nisu to uspomene iz detinjstva već od pre nekoliko godina kad smo mi matori magarci koji se i dalje smatramo malom decom kada dođemo u goste kod roditelja grickali kolače. Moje omiljeno mesto kod suprugovih je špajz u vreme slave. Krca sa kolačima, a ja zadužena da slažem kolače. Od ove godine, nakon renoviranja, špajz više ne postoji, pa će svo tajno grickanje postati javno!

    I mene je oduševila ova kombinacija. Zaista je jedna kockica ili štangla prebogata ukusom i tako zasitna.

    ANA
    Sad sam imala izgovor da odem do frižidera i gricnem bajadericu i to sve u naučne svrhe. Oseti se sve ali pošto je lešnik prepečen on dođe do izražaja najviše.

    PETRA
    Stavi u kutiju slatkiše, pa u zalepi kutiju i onda u dno frižidera. To je moje rešenje.

    ОдговориИзбриши
  30. Ovaj recept je toliko fin, kvalitetan, prelepo uslikan!!!Svaka čast!!!

    ОдговориИзбриши
  31. Nekada sam bila majistor za sitne kolače ali bajadere nisam nikad pravila, jednostavno ih ne volim, uglavnom su bile preslatke, a keks je dominirao ukusom, još ako je neki jeftini..
    A ovo je druga priča, moram da probam.
    Da li bi se mogle raditi u nekom kalupu, da se izbjegne dugo hladjenje?

    ОдговориИзбриши
  32. Ovo je jedna vrlo opasna bajadera! Jeco trebala si napisati da se oprezno konzumira, jer izaziva zavisnost... Ovaj recept si postavila baš u pravo vrijeme, već vidim ovu bajaderu na noovogodišnjim stolovima većine blogerki i blogera:)

    ОдговориИзбриши
  33. VELA
    iskreno mislim da bi moglo, ali moraš naći kalup koji je bar približno 17x24cm ili te površine. Ako tako radiš savetujem da prvi čokoladni sloj izliješ vruć, poravnaš, a ostale slojeve ipak malo rashladiš malo pre prelivanja da se malo zgusnu, bar pola sata. Pogledaj kod Lane recept
    http://kuhinjica-mignone.blogspot.com/2011/11/bajadera.html
    ona je radila na taj način ali je njena masa od početka gušća zbog keksa.

    MAJO
    Opasna jeste i dekadentna. Može za Novu godinu, a može i u posnoj varijanti za slave koje nam dolaze i dane posta.

    ОдговориИзбриши
  34. Ja sam mislila da sam ostavila ovdje komentar, ali mora da sam se totalno smotala kada sam vidjela bajadere;)

    Hvala na linku za Metalac posudje jos jednom, pravi si srce!

    ОдговориИзбриши
  35. Sjajan recept za bajadere sa odličnim fotografijama i savetima. Bravo

    ОдговориИзбриши
  36. Imam u babinoj svesci barem tri recepta za bajadere i svaki je sa keksom. I glupo mi da pravim kad znam da je ovo tvoje bolje. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Treba da je napraviš, mislim tu bakinu jer je ovo nešto drugačije, intenzivnijeg je ukusa. Ovo je zgodnije seći na male kockice.

      Избриши