четвртак, 15. септембар 2011.

VREME JE ZA MINESTRONE

Ako do sada niste spremali Minestrone, onda je pravo vreme da počnete. Čorba prebogata povrćem sa testeninom i sirom - kompletan obrok. Shodno sezoni povrća na pijaci sastojke možete menjati. Kažu da u prevodu sa italijanskog minestrone znači velika supa i da ne postoji jedan jedinstveni recept. Obično koristim minijaturnu pastu, ali u nedostatku minijatura i ova regularna je lepo polužila. Pasulj iz konzerve koristim samo u ovom jelu, pošto mi nije ekonomično da kuvam ovu količinu i trošim struju. Minestrone možete spremati i u danima posta, samo kupite posnu testeninu, biljni kačkavalj i izostavite slaninu.




MINESTRONE

150g pančete, prutići (može i više)
1 crni luk, sitno seckan
par kašika maslinovog ulja
1 krompir, kockice
3 šargarepe, kolutovi
1 manja tikvica, kockice
srednji koren celera, kockice
paškanat, kockice
šaka očišćenog graška
šaka kukuruza šećerca

250g crvenog pasulja iz konzerve, dobro opranog
3 kašike dvostrukog paradajz koncentrata
500 ml paradajz soka ili u letnjim mesecima 1 kg mlevenog svežeg paradajza
2 kocke za supu (Takovo 2x22g)
2 kašike gustina ili brašna
100g sitne testenine po izboru
soli po ukusu

za služenje
svež peršunov list
limunov sok
sitno rendan kačkavalj ili parmezan (bez za posnu varijantu)


Iseckajte povrće. U velikoj šerpi na zagrejano  maslinovom ulju kratko propržite crni luk. Ako vam je slanina pri ruci onda je isecite na prutiće i propržite zajedno sa lukom. Ubacite svo seckano povrće kao i kukuruz i grašak ali bez pasulja (njega ostavljamo za kraj). Sipajte vode da povrće ogrezne lepo i kuvajte nekih 15-ak minuta. Sipajte paradajz sok, paradajz koncentrat i ubacite kocke za supu. Kuvajte dok povrće nije skoro gotovo uz povremeno dolivanje vode koja ispari.

Pasulj iz konzerve dobro isperite u cediljsi pod mlazem hladne vode. Ubacite ga u kuvanu čorbu. Sipajte vode onoliko koliko volite da vam čorba bude gusta. Probajte i dosolite po ukusu. Pustite da baci ključ i ubacite testeninu. Kuvajte dok ne bude gotova.

Ukoliko volite da je čorba gušća možete dodati brašno ili gustin koji ste razmutili u malo hladne vode. Servirajte čorbu sa svežim peršunovim listom, limunovim sokom i posutu kačkavaljem ili rendanim parmezanom u tanjiru, a još bolje uz reš prepečen hleb.




MINESTRONE


I love the freedom that I have when cooking the minestrone. Depending on the season I change the ingredients and the taste always stays rich. To me this is not just a soup, it is a whole meal. Translated from Italian minestrone means big soup. There is no original recipe, just feel free to use the best and freshest ingredients that you can get your hands on. I usually use miniature rigatoni but I could not find them, so I went for the next best thing, a regular pasta. It did not make any difference, except it is more pleasing to the eye when the pasta is small.


1 onion chopped
couple of tablespoons of olive oil
1 potato cut into cubes
3 carrots cut into slices
1 zucchini cut into cubes
celery root or stalk cut into cubes or slices
1 parsnip cut into cubes
handful of peas
handful of corn
250g of cooked black beans
3 tablespoons of tomato paste
500ml tomato juice or 1 kg of peeled and chopped fresh tomatoes
stock cubes
100g of mini pasta of your choice
salt
parsley
2 tablespoons of flour
lemon juice
finely grated cheese


Heat the olive oil in a large pot and drop in the onion. Fry for a minute, then add in all the veggies and water, just enough to cover them. Cook until the veggies are done adding in the tomato juice or pureed fresh tomatoes without the skin. Add in tomato paste, stock cubes and salt to taste. When the veggies are done add in the black beans that you have washed in cold water and pasta of your choice. Cook until pasta is done. If you like minestrone to be thicker ad in flour that you have dissolved in a bit of cold water near the end. Before serving add in parsley, and Parmeggiano Reggiano on top. Serve lemon juice if some people would like to add to it. I am one of those. You can add fried bacon on top or fry it with the onion and continue with the recipe as written.




    22 коментара:

    1. Minestrone je meni najdraza zimska corba - nije komplikovana za napraviti, a mnogo povrca (vitamina) je u njoj tako da ne brinem za moje brzorastuce djecake jesu li unijeli sve sto im treba. Sto je najvaznije, svi je volimo jer je ukusna!

      ОдговориИзбриши
    2. Mora da se prizna italijanima..kreirali su neke nezaboravne stvari.Medju kojima je i ova supa Minestrone.Eto mi imamo nasu Jelelnu ,koja nam jso odlicno ne samo to skuva nego i da dobre ideje kako;)

      ОдговориИзбриши
    3. Baš sam danas napravila krasnu maneštricu s nešto manje povrća nego što ima ova tvoja. Obično kuham duplu ili troduplu porciju pa višak stavim u plastične posude s poklopcem i zaledim.

      Ovakva jela na žlicu su jako ukusna i hranjiva i morat ću jednom isprobati tvoju varijantu.

      ОдговориИзбриши
    4. Veselim se hladnijim danima upravo zbog ovakvih juhica. Ja je najčešće radim u vegetarijanskoj verziji ali super je ova tvoja verzija.

      ОдговориИзбриши
    5. Vidim da svi vole ovu čorbicu. Ja je uglavnom spremam leti kada je paradajz najlepši i to mi bude glavni obrok nekoliko dan. Ko će zimu dočekati za ovakvu divotu!

      ОдговориИзбриши
    6. evo jos jedne koja voli ovakve stvari! zlica rules!

      ОдговориИзбриши
    7. Bogata i divna ukusom. Obožavam je. Tvoj način pripreme mi se dopada:))) Joj, al si uživala u klopi, njamiii

      ОдговориИзбриши
    8. Ja kao i uvijek: volim čorbe al moram izostaviti grah. Radim na tome da ga zavolim, izgleda da će potrajati :) Možda mogu staviti slanutak umjesto graha?

      ОдговориИзбриши
    9. Minestrone je meni jedno od najdražih jela, ali uglavnom u zimsko vrijeme; obično ga pripremam tako da u loncu završi sve ono što "nije pobjeglo" ispred mene u trenutku otvaranja hladnjaka. Moja sreća je da je izbor zimskog povrća u Italiji više nego fantastičan (toliko da više volim tržnicu zimi nego ljeti), tako da pored svih onih krasnih repa, karfiola, tikvi itd. uopće nije problem skuhati minestrone, čak ne moraš niti biti neka posebno talentirana kuharica pored svih tih divnih sastojaka ili drugim riječima, moraš biti totalni antitalent za kuhinju da ti minestrone ne uspije. Tjesteninu uglavnom preskočim, ponekad ubacim ječam ili heljdu, a poslužujem s malo maslinovog na vrhu tanjura. Za kraj, anegdota s mojom talijanskom svekrvom kojoj sam jednom prilikom skuhala minestrone za ručak. Fino su se najeli i poslije ručka prilegli, Nakon popodnevnog odmora evo moje sveki i žali se da nikako nije zaspala, sve joj kao šerafi u crijevima, pa na kraju pita šta sam sve stavila u minestrone. Tu ja s nelagodom krenem nabrajati svo povrće dok moj muž , a njen sin, nije prekinuo nabrajanje :"mama, da si pojela jedan tanjur umjesto tri, sigurno ti ne bi trebala nabrajati sastojke" (ljubi ga žena) ;-)

      ОдговориИзбриши
    10. JUBISTACHA
      Pasulj možeš slobodno izostaviti. Koliko sam čitala postoje verzije i bez pasulja. Evo, Roman Tales kaže da koristi ječem ili heljdu.

      ROMAN TALES
      Slažem se da je ovo jedna stvarno genijalna čorba. Sve što dođe pod ruku je dobro došlo. Ja volim i letnju i zimsku verziju, ali volim i testeninu u njoj. Vidiš, ovo tvoje maslinovo ulje na vrhu, e to moram da probam.
      To što je svekrva pojela tri tanjira, e to je samo kompliment kuvarici!

      ОдговориИзбриши
    11. Krasna juhica, moj pkj. suprug je bio rođeni Tršćanin, tako da me ova divota podsjetila na njega. Kad sam ga pitala što bi htio da kuham, uvijek bi bilo: Minestrone.
      Divno ti izgleda.

      ОдговориИзбриши
    12. DUNJA
      Ja bi volela da vidim kod tebe na blogu recept za tvoju Minestrone!

      ОдговориИзбриши
    13. Predivna čorba! Kod mene su čorbe i supe barem 5 puta nedeljno na stolu,svi ih volimo...

      ОдговориИзбриши
    14. ja sam veliki ljubitelj svih variva, tako da meni je ovo fantastično! :)

      ОдговориИзбриши
    15. Obožavamo i radim svaki tjedan i kao što kažeš, variram gustoću i sastojke adekvatno godišnjem dobu i dostupnom povrću. Savršeno izgleda i baš bih jednu zdjelicu!

      ОдговориИзбриши
    16. svaka verzija je dobro dosla,jede se u svim godisnjim dobima,pravim najmanje 20litara ,a nekada i vise ..:D

      Kuci isto pravim,ali u manjim kolicinama.

      ОдговориИзбриши
    17. Minestrone može kod mene i ljeti i zimi, a varijacije su bezbrojne. Tvoja juhica izgleda bogato i primamljivo! Rado bih sad jednu porcijicu :)

      ОдговориИзбриши
    18. Jednom sam gledala recept za minestrone i cinilo mi se komplikovano, a tako ukusno... Ali sad mislim da mi je to samo tako izgledalo i moracu ga praviti...
      Nadam se da ste se lepo provele na Adi! :)

      ОдговориИзбриши
    19. I meni je minestrone obično kompletan obrok i skuham je tako da bude za nekoliko dana :). Zahvalna sam ti na ovom receptu jer kod mene su to obično neke varijacije na temu ali ni blizu ovome. Odlična juha Jelena, slijedeću radim ovako !

      ОдговориИзбриши
    20. Hvala Branka! Ja sam ovu njupala 4 dana za ručak, a jednu šerpicu sam i zamrzla. Volela bi i tvoju verziju da vidim, a i da probam!

      ОдговориИзбриши
    21. Volim je i po zimi i po ljeti pogotovo kad je mama napravi a uvali brdo povrća svi guštamo,jako lijepa i u tvojoj izvedbi.

      ОдговориИзбриши