петак, 20. мај 2011.

SWEET GREEN DOMAĆI RICOTTA, LIBUM IZ POMPEJE LAKE KUHARICE I DVE IDEJE ZA DEKORACIJU

Moja avantura u kuhinji sa domaćim sirevima se nastavlja. Nadam se da ste probali Tamarin sir, a ovaj klasik  svakako morate probati. Moram priznati da sam rikotu davno jela, ali sam zaboravila kakvog je ukusa. Onda je Sweet Green objavila ovaj divan recept i dileme nije bilo. Za razliku od base koja se ostavi u loncu da se ukiseli preko noći ovde se slatka pavlaka i limun dodaju dok je mleko na šporetu, a potom se odmah cedi, tako da imate gotov proizvod za nekih pola sata. Doduše sir se pre ocedi nego što se ohladi. Jako brzo i efikasno. Ricotta je blagog, neutralnog ukusa i možete je koristiti u slanim i slatkim jelima, a ako je želite slanu onda slobodno posolite dok se cedi i promešajte, samo nemojte preterati. Jedino što mi se mleko i pavlaka nisu zgrudvali nakon 3 kašike limunovog soka, pa sam dodala još toliko. Mislim da je problem bio u tome što sam limun dodala pre nego što je mleko stvarno zakipelo. Ja sam od dve litre mleka dobila 400g rikote, pa vi sada preračunajte cenu. Možete koristiti dugotrajno ili kratkotrajno pasterizovano mleko, ali svakako preporučujem ono sa 3,2%mm. Naravno, sačuvajte surutku i sa njom zamesite hleb ili neko pecivo, a još bolje Sweet Green Engleski maffin bread.




SWEET GREEN DOMAĆI RICOTTA SIR

2 litre mleka 3,2%mm 
pola kašičice soli
250ml slatke pavlake Imlek
3 kašike limunovog soka (ja sam 6 stavila)

2 sterilne gaze (kupiti u apoteci), jedna velika šerpa, cediljka


Staviti mleko, so i slatku pavlaku na šporet u velikoj šerpi, pa kada prključa dodati limunov sok, smanjiti vatru i mešati oko 2 minute u istom smeru dok se ne zgrudva. Sipati u cediljku koju ste obložili mokrom i isceđenom gazom i ostaviti da se cedi oko pola sata.




SWEET GREEN HOME MADE RICOTTA CHEESE

2 liters of whole milk 
half a teaspoon of salt
250ml of heavy cream
3 tablespoons of lemon juice

Place the milk, heavy cream and salt in a large pot and let it boil. Add the lemon juice and turn down the heat on the stove. Stir in one direction for 2 minutes until the milk starts to curdle. I needed more lemon juice for mine, around 6 tablespoons to see the effect. Do not place lemon juice in the milk that is not boiling. Pour the curdled milk in a sterile gauze that you have lined your sieve with and strain for 30 minutes.




Recepti koje možete pronaći na Katarininom blogu zaista krasi jednostavnost pripreme i kvalitet sastojaka. Ovo je definitivno nešto što je karakteristično za njenu kuhinju. Volim da zavirujem u recepte iz prošlosti, a ovaj kako kažu žrtveni hleb koji se u Pompeji pravio je nešto što i u 21. veku možete napraviti. Nije to običan hleb. Liči, ali nije. Punoća ukusa rikote mu daje jednu posebnu dimenziju. Probala sam da ga pravim i sa manje masnim domaćim krem sirom Ella, ali nije to to. Gore imate recept za rikotu, pa izvolite, pravac kuhinja!

Jela iz antičkog Rima možete pronaći i kod Tadeje na blogu u okviru Timninog domaćeg zadatka.



LIBUM IZ POMPEJE LAKE KUHARICE
400g ricotta sira
100g brašna
1 jaje
so (ako niste solili rikotu)


Spojiti sve satojke, pa rukama umočenim u brašno (meni to nije bilo potrebno) formirati loptice veličine mandarine. Ređati ih na papirom obložen pleh od rerne i malo spljoštiti rukom. Peći na 180 stepeni oko 25 minuta.



Kako se prave ove slatke pečurke možete pogledati ovde.
Instructions for radish mushrooms can be found here.


LIBUM FROM POMPEI 


I made these ricotta rolls according to the recipe that Easy Cook-Laka Kuharica made following the cenuries old recipe for Pompei bread. I was taken with the ease of making them. They look like dinner rolls, but they have a full taste, a taste of cheese. We invent new recipes all the time, but sometimes all we need is to look into the past and find fantastic things.



Ovaj kovrdžavi i frizirani zeleni deo mladog luka je nešto što moja mama godinama koristi. Lako se pravi, a sve što vam je potrebno je  tanko isečen zeleni deo mladog luka koji potopite u činiju sa hladnom vodom u koju ste dodali dosta leda. Onda oko minut vrtite malo luk prstom kao kada vrtite pramen kose oko prsta. Luk ćese sam ukovrdžati. Držite ga u hladnoj vodi do serviranja.

This decorative green grass in the picture is actually the green part of the spring onion cut into very thin slices and dipped in the cold water with lots of ice. All you need to do is twirl the onion around your fingers like you would twirl a strand of hair around the finger for a minute. Leave in the water in the fridge until you need it for decoration. 





29 коментара:

  1. Oho, ti si se bacila na domaću proizvodnju sira, jako mi je drago! I ovu ricottu sam i ja zamijetila, jako mi se sviđa recept, super ti izgleda. Kao i Libum. I hvala na ovom savjetu za kovrčice od luka, super dekoracija za ovakva jela :)

    ОдговориИзбриши
  2. Анониман20. мај 2011. 09:40

    Svaka čast Jelena odličan post i fotke!
    Ugodan vikend ti želim:)

    ОдговориИзбриши
  3. Анониман20. мај 2011. 10:10

    Uh rikotu pravim redovno od surutke koja mi ostaje kad pravim kozji sir.I to je tako fina stvar za kombonovinja i za jelo:)I tvoja je odlicno ispala

    ОдговориИзбриши
  4. Preslatka dekoracija, a domaća riicotta od Anite je predivan, upotrebljiv za puno toga. Svaka čast Jelena.

    ОдговориИзбриши
  5. Ove gljivice što si napravila od rotkvica su med medeni. Pravila sam ricottu, pravila sam i libum. Voljela bih probati pravu talijansku jer se ona zapravo pravi od sirutke. Ova od punomasnog mlijeka mi je stvarno masna i naravno ukusna je kao kada se naš svježi sir (kupovni) izmješa sa pavlakom.

    ОдговориИзбриши
  6. Rikota mi je na to do listi. Stvarno se isplati praviti je, u radnji je 300 din. za 250g. Tako da vredi odvojiti malo vremena za ovaj sir koji ima siroku upotrebu.

    ОдговориИзбриши
  7. Jelena, da samo znaš kako me uveseljavaju tvoji postovi!! Uvik me iznenadiš, uvik otkrijem nešto novo - ovog puta sir Ricotta u domaćem izdanju :) Libum sam radila još prije tri godine kada je recept bio objavljen na Coolinariki, savršen je!! Dugo vremena već planiram posjetiti Salonu(antički grad u Solinu pored Splita), te napraviti baš nešto izvorno tradicionalno da se malo počastimo dok gledamo nekadašnje ruševine! Divno :)
    U Pompejima sam bila, tamo smo proveli jedan čitavi dan, i jednostavno su koliko tužni zbog potresne priče, toliko i prelijepi!!

    ОдговориИзбриши
  8. Divim ti se na odluci da sama radiš sir, bilo koje vrste. Za mene je to ultimate housewife no-no. Možda i zato što je nekada moja baka radila sir, pa znam koliko vremena i truda sve zahtijeva, a k tome znam da je većina industrijski napravljenih sasvim o.k. Libum ti je odlično uspio i nadam se da ste uživali.

    ОдговориИзбриши
  9. Bok, look at this: http://ketymartiniskuhacha.blogspot.com/
    kiss :-*

    ОдговориИзбриши
  10. Bravo Jelena znaci znas ti za dekoraciju, vidi kakve lepe pecurke, super i pozdrav...

    ОдговориИзбриши
  11. Sve mi se svidja i sve mi je fino. I ja volim da eksperimentisem sa pravljem sireva.
    Dekoracije su divne i mnogo ti hvala na nima. U poslijednje vrijeme sam i u fazonu dekoracija :-)
    Puno pozdrava.

    ОдговориИзбриши
  12. Divno kao i uvek na tvom blogu, sjajan recept, post i slike...

    ОдговориИзбриши
  13. prelepe slike, ideja za kovrdžanje luka zaista originalna :)

    ОдговориИзбриши
  14. Predivan ti je post, i sve pohvale za sir... One pečurkice su ti bomba... jer ideja je fenomenalna... Bilo bi mi žao da ih ručnem... Znači, Jelo, kod tebe dolazim na obuku za sirenje:)

    ОдговориИзбриши
  15. Draga Jelena, blog ti je fantastičan,tvoj pristup više nego studiozan! Fotografija fantastična, jednom rečju O D L I Č A N !
    verujem da ćeš svoj trud jednog dana pretvoriti u kuvar koji ćemo moći kupiti i u knjižarama, a ja ti sada šaljem jednu malu nagradcu pa ako si raspoložena, svrati i preuzmi je.Stvarno radiš ovaj kuvar na visokom nivou.

    ОдговориИзбриши
  16. Fenomenalan post, fantasticni recepti, originalna dekoracija (pecurkice su preslatke, zaljubila sam se u njih :)), a fotke- super!!! Jako ti zavidim kako ovako kvalitetne postove "izbacujes" kao da to sve ne treba napisati, pa skuvati, pa uslikati... Meni bi dan trebao imati vise od 24 sata, i opet mi jedan post ne bi sadrzao vise od 1 recepta... Sjajno draga Jelena!

    ОдговориИзбриши
  17. Draga Jeco, ne kažem ja badava da si ti prava vrenica mila :) toliko divnih recepata i divnih ideja za dekoraciju, a i pero i fotografija ti idu od ruke, svrati kod mene za nagradicu mila, kissić :)))

    ОдговориИзбриши
  18. Sir je fantastican. A kovrdze od luka su bi bas dobre.
    Lepe fotke :)

    ОдговориИзбриши
  19. Nisam drugacije ni ocekivala od tebe,nega samo SAVRSENO!!!Jako su ti lepi libumi.Dosta zavisi od sira,to sam utvrdila kada sam ih probala.Sad imam i sir kako se pravi,pa cu ih ponovo napraviti,hvala!!!

    ОдговориИзбриши
  20. Dobrodosla u klub prozivodjaca sirca :))
    Super su recepti!
    Imas nagradu kod mene pa svrati da je preuzmes
    kiss

    ОдговориИзбриши
  21. Ovaj sir me privlači od kad sam ga vidjela kod sweet green i planiram ga ubrzo isprobati.
    Jako lijepo izgleda i vjerujem da je i ukusan.
    Jako mi se sviđa ova fora s mladim lukom i to moram isto isprobati. :)

    ОдговориИзбриши
  22. Moram priznati da mi se sviđa tvoja "sirna avantura". Posebno sam ti zahvalna za recept za ricottu, privlači me i vjerujem da će uskoro na isprobavanje.
    Libum si odlično napravila.
    A gljivice su mi tako preslatke ! :)

    ОдговориИзбриши
  23. Bas su slatke ovi mali jastucici. I deluju bas ukusno! Moram probati :)

    ОдговориИзбриши
  24. Ovo sam bas planirala da napravim... juce sam kupila gazu za sirenje bas zbog toga. U receptu koji sam ja nasla ide umesto limuna sirce od belog vina.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ivana, ako do sada nisi napravila limun ti je isto kiselina i ja bi pre njega koristila nego sirće. Sjajno se radi.

      Избриши
  25. Jako su ukusni čak i sa običnim, tzv.brzim sirom. Idući put spremam i rikotu, baš me interesuje koliko će promeniti ukus. Jednostavno i lepo, a ideju sa lukom takođe kradem!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Vika, jesu baš su onako obični na oko a ipak posebni. Joj moram sliku da promenim nešto se obrnula.

      Избриши