четвртак, 29. јул 2010.

AMERIČKA PITA OD LIMUNA



Skoro svaka domaćica u Americi zna da napravi podlogu za pitu. Kore su deo naše tradicije, a ovakve podloge su deo njihove. Kao što mi pravimo pite sa raznim voćem, tako i oni podlogu pune voćem i kremovima. Ako mogu da vas ubedim da zasučete rukave, onda će to biti zbog činjenice da je ova pita jednostavna za pravljenje, da je recept i više nego ekonomičan i da nisam srela osobu kojoj se nije dopala. Ukoliko niste raspoloženi za pravljenje testa, onda možete napraviti ovaj fil od limuna, sipati ga u čaše i poslužiti sa ulupanom slatkom pavlakom. Savršen desert.




AMERIČKA PITA OD LIMUNA
kalup za tart  prečnika 25cm dubine 3,5cm (unutrašnje mere)

SIPKAVA KORA
250g brašna
125g listića hladnog putera
prstohvat soli
4 kašike kristal šećera
4-7 kašika hladne vode

FIL
250g kristal šećera
100g gustina (skrobnog brašna)
rendana kora 4 srednja limuna
180-200ml limunovog soka (4 limuna)
600ml vode
4 žumanca

ŠAM
6 belanaca
200g kristal šećera


SIPKAVA KORA
Pomešajte brašno, so i šećer.  Ubacite listiće hladnog putera i utrljajte ih u brašno. Sipajte hladnu vodu, kašiku po kašiku kako bi povezali masu. Oblikujte kuglu, spljeskajte je rukama u oblik kruga i stavite u kesu pa u frižider na 30 hlađenja.

Na papiru za pečenje oklagijom razvucite testo u olik kruga prečnika oko 27cm. Prebacite u kalup za tart tako da je papir okrenut na gore i skinite papir. Utapkajte testo na dno i ivice, a može vam i sasvim malo prelaziti na sam obod. Izbockajte ga viljuškom i vratite u frižider na još 30 minuta hlađenja. 

Pecite na 180 stepeni (bez fena) oko 14 minuta dovoljno da se ispeče ali da ne porumeni. Ako se desi da vam ivica padne tokom pečenja slobodno podignite ivicu poleđinom kašike dok je tart u rerni i nastavite sa pečenjem.

FIL
U dubljem loncu pomešajte šećer, gustin, koru limuna i sipajte vodu. Kuvajte uz stalno mešanje dok se ne dobije gustina kao za puding. Sklonite beličasti krem sa šporeta kada je na minut da bude gotovo, sipajte limunov sok i žumanca. Ukuvajte još koji  minut na šporetu uz stalno mešanje. Sipati vruć fil na mlaku koru.

ŠAM
Umutite belanca sa šećerom u čvrst šam. Rasporedite šam preko vrućeg fila tako da ima karakteristične bodljice, šiljke. 

Pecite na 160 stepeni dok šam ne porumeni. Kod mene je to bilo oko 20-ak minuta. Ohlađeni tart stavite u frižider i servirajte ga sutradan. Secite ga nožem koji ste provukli kroz hladnu vodu. Ovaj ćilibarni nakit od šećera se formirao sutradan sam od sebe.

Ovaj tart zbog samih belanaca zna da pušta šećernu vodicu kad se ohladi, ali neka vas to ne brine. Sutradan ga samo nagnite malo da vodica iscuri.


    LEMON MERINGUE PIE

    This wonderful pie has just recently been introduced into Serbian cuisine and it has gotten rave reviews, so for most of you there is no need for further explanation. Dish diameter 25cm, hight 3,5cm (inside measurements).

    PIE CRUST
    250g flour
    125g cold butter
    pinch of salt
    4 tablespoons caster sugar
    couple of tablespoons of ice cold water

    FILLING
    250g caster sugar
    100g cornstarch
    zest of 4 lemons
    600ml water
    180-200ml of lemon juice, 4 lemons app.
    4 egg yolks

    MERINGUE
    6 egg whites
    200g caster sugar


    Mix by hand or in a food processor  flour, salt, sugar and cold slices of butter. Take out of the processor and add ice cold water tablespoon by tablespoon to form a ball. Place in plastic bag in the fridge for an hour. Roll out the dough between two baking paper. Place in your pie pan. Press with hands around the edges. Fill in the missing gaps with extra dough. Prick the dough with a fork and bake at 180 degrees Celsius for 14 minutes.

    Place sugar, cornstarch, zest in a deep pan. Add water and place on a stove on medium heat. Stir constantly until it thickens. Take of the stove and add egg yolks and lemon juice. Put back on the stove and stir again for a minute or two to thicken it up again. Pour the hot filling over crust. This prevents the pie from leaking fluid since the egg whites are cooking from the underside by the hot filling.

    Beat the egg whites while slowly adding sugar into stiff peaks for about 5 minutes. Spoon over the filling. Bake at 160 degrees until the peaks turn golden. Let cool completely and place in the fridge. Serve the day after and cut with a wet knife.


    41 коментар:

    1. Zbilja je super! Jedini su mi problem vjerovali ili ne, limuni! Jednostavno ih nema ili su takvi da ih ne bi kupila ni u ludilu. Ne znam šta se to događa, netko je zakazao s uvozom. Već planiram posaditi limun u teglu pa da imam svoje! Kako imam kupljeno prhko tijesto, vrlo brzo bih napravila iovo sve gore i znam da će biti odlično. Samo da kupim limune!

      ОдговориИзбриши
    2. Nice! Your pie are really pretty. I love how you did meringue too! It looks really yummy :)

      ОдговориИзбриши
    3. nisam ljubitelj šauma, iako ovako zapečeni može proći. ali limun baš obožavam, a pogotovo u pitama i desertima. pita ti je fantastična!

      ОдговориИзбриши
    4. Анониман30. јул 2010. 05:01

      This is such a beautiful pie. Love the meringue.

      ОдговориИзбриши
    5. Divna osvjezavajuca poslastica, pogotovu ljeti!

      ОдговориИзбриши
    6. This pie looks so delicious! I am bookmarking this recipe and will try it out soon! Thanks for sharing!:D

      ОдговориИзбриши
    7. Obozavam limun, mora da je super ukusno. Pozdrav!

      ОдговориИзбриши
    8. This looks like the perfect lemon meringue pie! So rich and dreamy. I could dive right in!

      ОдговориИзбриши
    9. Gosh, I accidentally press the wrong button! hehe.... My comment went to the other side! Anyway, I am loving this dessert. Yummmm....
      Cheers, Kristy

      ОдговориИзбриши
    10. Volim ovakve kolače,super izgleda!Jedno pitanjce samo ,kog je inteziteta ukus limuna u kolaču ?Pitam zbog klinaca,prilično su probirljivi:))

      ОдговориИзбриши
    11. Oh yes, this just looks so delicious! Would be perfect with a hot cup of tea !

      ОдговориИзбриши
    12. Pogledala sam sliku na Coolinarici i pojma nemam koja je to biljka! Zelje ili kupus (kod nas) sigurno nije. Moram pokazati mužu, možda će on znati! Koja zavrzlama!

      ОдговориИзбриши
    13. blog ti je diiiivaaan :) eto, jos jedan za pracenje!! :)) ja ne mrdam odavde! ;)

      ОдговориИзбриши
    14. Your pie is a fabulous example of why this pie becomes popular wherever it is served. It looks wonderful and your recipe is spot on. I hope you are having a great day. Blessings...Mary

      ОдговориИзбриши
    15. I am a big fan of lemon meringue pie. Magnificent job!

      ОдговориИзбриши
    16. Ova pita je super i nešto što jako volim ! Ja se spremam napraviti je ima već koji mjesec ali u receptu koji sam dobila u kremu od limuna ide dosta brašna što mi nije palo na pamet staviti i po tome raditi, a nisam znala kako bi sve skupa ispalo da samo izbacim brašno. Sada imam pravi recept i ubrzo ide ona kod mene u isprobavanje :) . Izgleda super !!

      ОдговориИзбриши
    17. oh, i'm so glad you've been introduced to this wonderful flavor of pie. excellent work! :)

      ОдговориИзбриши
    18. Wow, I love the lemon pie, and your look great!

      ОдговориИзбриши
    19. It looks delicious! Especially in the morning with a coffee :)

      ОдговориИзбриши
    20. Oh, kako divno izgleda. Predivno si je napravila a i objasnila sa sve odličnim fotografijama. Šta da kažem, mnogo mi se dopada i čestitam za pripremu:))

      ОдговориИзбриши
    21. wow.....that is a picture perfect lemon meringue pie!!! gorgeous peaks on the meringue and what a delicious lemon filling!!!
      Excellent job!

      ОдговориИзбриши
    22. Proučavala sma već recepte za famoznu Američku pitu od limuna (za koju često čujem u američkim filmovima). Mene odbija šaum jer ga ne volim, pa nikako da se odlučim isprobati ovakav recept. Ali spremam ovaj, pa možda se odvažim:)

      ОдговориИзбриши
    23. Ovo izgleda super, sve pohvale za blog!!! Kad se vratim sa odmora, probacu ...

      ОдговориИзбриши
    24. Limunom me kupiš uvijek. Ne znam što bi se moralo dogoditi i kako bi recept morao izgledati, ako uključuje prilične količine limuna, a da se meni ne dopadne. Ja sam sličnu pitu ove godine kombinirala sa kupinama. Doći će valjda i ona na red za objavu! ;))

      ОдговориИзбриши
    25. Jelena, ovo tek sada vidim :) Prekrasna je!!
      Ja jednostavno obožavam limun, a ovo je savršenstvo :)

      ОдговориИзбриши
    26. Hvala na receptu,pita je odlično uspjela!

      ОдговориИзбриши
    27. @ANONIMAN-drago mi je da vam uspela. Ovo jedna od mojih omiljenih poslastica!

      ОдговориИзбриши
    28. juce sam videla ovaj recept,prvo me je osvojila slika,a onda i receptura:nije skupa i brzo se pravi...kolac je zaista ukusan jedino sto cu ja sledeci put smanjiti limun ili izbaciti koru od limuna jer je fil za moj ukus prejak...ali to sa druge strane nije lose zato sto ovako ne mogu pojesti vise od jednog parceta! :)))))

      ОдговориИзбриши
      Одговори
      1. Anonimna, drago mi je da si je napravila i probala. Da, zaista je ekonomičan kolač naročito što se iskoriste sva belanca koja dobiješ. Kiselost je stva rukusa i sad kada si videla kako ovo ide naravno da treba da menjaš po svom ukusu. Ja bi tu dodala još limuna jer ja volim kiselkasto, a šam koji je sladak mi to balansira. Možeš i krem da serviraš u čašama sa slatkom ulupanom pavlakom i tako bude još brži desert. Pozdrav!

        Избриши
    29. Upravo sam je smestila u frizider ali nisam odolela da ne probam. I vrela je bas ukusna tako da sumnjam da ce docekati jutro. Neka je do veceras, i to joj je mnogo koliko je ukusna. Hvala na receptu, samo prvom u nizu tvojih koje cu isprobati (i uvrstiti medju svoje omoljene).

      ОдговориИзбриши
      Одговори
      1. Hvala Vika. Ja nikako da je slikam ponovo i da promenim bolje fotke - pojede se pre slikanja. Ekonomična je, a i to nije zanemarljivo.

        Избриши
    30. Recept isproban, samo nisam sigurna kako ce izdrzati do sutra :-D

      ОдговориИзбриши
    31. Samo da dodam da sam isprobala i varijantu sa pomorandžom ali nije ni prineti limun piti!

      ОдговориИзбриши
      Одговори
      1. Verujem da u tu kombinaciju mora da se svakako doda i limun, bar sok od jednog limuna i stavi manje šećera, ali ne zvuči mi ni to loše. Ako ti se ovo dopalo probaj mus od limuna, famozan je (skroluj malo na stranici) i lako se pravi

        http://foodforthought-jelena.blogspot.com/2011/04/u-kuhinji-kod-maje-touchsun-i-jedno.html

        Избриши