недеља, 21. новембар 2010.

NAMAZ OD ŠAMPINJONA I HELJDE - Ajme, koliko nas je

Ovaj simpatičan i zdrav namaz je moja ulaznica za igru Ajme koliko nas je, igru koju je osmislila i pokrenula Monsoon. Domaćica za ovaj mesec je Lusitania sa temom pečurke. Prvi put koristim heljdu u mojoj kuhinji, a mora vam priznati da sam ostala zatečena ovim divnim srcolikim plodovima koji su sami za sebe divan ukras iz prirode. Lekovita svojstva heljde su brojna, a više o tome možete pročitati ovde. Šampinjoni  ne spadaju u najcenjenije gljive, ali su svakako vredni pažnje. Šampinjoni imaju istu, ako ne i veću količinu antioksidanata kao i sve skuplje i izvikane gljive, tako da ih ne treba tako lako zanemariti. Njihova dostupnost i cena ne umanjuju njihovu lekovitu moć. Dokazano je da žene koje konzumiraju sveže gljive i zeleni čaj svakodnevno imaju 90% manje šanse da obole od karcinoma dojke.




Ukus ovog namaza, da se ne lažemo, nije za padanje u nesvest, ali je dobar način da se započne ili završi dan, a u isto vreme vodi računa o zdravlju. Idealan je za dane posta, a ukoliko se luk prodinsta na vodi može se koristiti i u danima posta na vodi. Oni malo probirljivi mogu dodati koju kašiku pavlake i majoneza namazu.




NAMAZ OD ŠAMPINJONA I HELJDE

200g šampinjona 
1 crni luka sitno sečen
2 kašike maslinovog ulja
200g zrna heljde
800ml vode
3 lista lovora
pola kašičice suve mirođije
biber
so
1 ravna kašičica suvog začina
1 kašičica mlevenog kima
1 kašika senfa
2 kašike seckanog peršunovog lista
3 kisela krastavca

 
Heljdu staviti u 800ml vode, pa dodati suvi začin, kim, lovor, i biber. Od momenta ključanja kuvati još 25 minuta na srednjoj vatri. Heljda će upiti svu tečnost i ostati rastresita. Izvaditi lovor. Propržiti luk na ulju uz dodavanje vode ili možete početi sa većom količinom ulja. Dodati mu seckane šampinjone, pa pržiti dok ne ispari sva tečnost iz pečuraka. Ohladiti šampinjone i heljdu, pa ih spojiti i dodati senf, biber, so i svež peršun. Dodati rendane krastavčiće. Samleti u multipraktiku ili na mašini za mlevenje mesa.


 
BUCKWHEAT AND MUSHROOM SPREAD

This healthy spread is my ticket entry for a food bloggers's game Ajme koliko nas je, a game that was started by our fellow blogger Monsoon. Our hostess is Lusitania and she gave us a theme for this month, mushrooms. This is the first time that I have used buckwheat in my kitchen and I must tell you I  fell in love with these heart shaped seeds, a perfect gift from nature. Health benefits of using buckwheat are numerous and you can read about it here.  Button mushrooms, since they are widely used and are of the cultivated kind, are not appreciated as much as some rare and wild mushrooms.  They have the same amount of antioxidants as their more expensive relatives, so they should not be tossed aside so lightly. In clinical trials it has been shown that they reduce the amount of estrogen and can help in the fight against breast cancer.


200g of sliced button mushrooms
1 onion finely chopped
2 tablespoons of olive oil
200g buckwheat seeds
800ml of water
3 bay leaves
half a teaspoon of dry dill
Knorr stock cube
pepper
salt
1 teaspoon of ground cumin
1 tablespoon of mustard
2 tablespoons of cut parsley
3 shredded pickles
 
Place buckwheat seeds in a pot and pour 800ml of water over it. Add the Knorr stock cube, bay leaves, cumin and pepper to it. Place on a stove and cook for 25 minutes from the moment it starts to boil. The buckwheat will absorb all of the liquid. Take the bay leaves out.  Fry the onion on olive oil adding a bit of water or extra oil until they are translucent. Add the mushrooms and fry until they are done and all the water has evaporated. Cool the mushrooms and the cooked buckwheat. Place mushrooms, buckwheat, mustard, salt, pepper, parsley and pickles in a food processor.Turn into a paste. Serve with crackers or whole wheat bread.
 

24 коментара:

  1. Vrlo interesantan recept ja i inače volim raznorazne namaze i često ih spremam.

    ОдговориИзбриши
  2. Dopada mi se ovo. Pristalica sam zdrave hrane. I podrzavam napore koje ljudi ulazu za ocuvanje sopstvenog zdravlja. To govori i o njihovoj svesti. Obradovala si me ovim postom;)

    ОдговориИзбриши
  3. Mmm...this is so delicious and healthy. I love it!

    ОдговориИзбриши
  4. Svidja mi se. Pogotovo kao varijanta za dorucak.

    ОдговориИзбриши
  5. Deeeeeeelicious! I love the combination of buckwheat and mushrooms, both are sophisticated and earthy! Simply gorgeous.

    ОдговориИзбриши
  6. Heljda je jako zdrava i obožavam je u svakom obliku. Dosada sam je spremala na razne načine, pa sam je čak stavljala i u kruh. Namaz izgleda božanstveno, već mi miriše do ovde :)

    ОдговориИзбриши
  7. Mogu ti reci da mi izgleda vrlo zanimljivo, heljdu sam par puta koristila i to sam cak punila sarmice od kelja...stvarno je vrlo ukusna i brzo se skuva.;)) Mislim da bi mi se i ovaj namaz dopao...fotka za zrncima heljde u krupnom planu je suuuuper!;)))

    ОдговориИзбриши
  8. Izvrsno, izvrsno, nakon mesnih dana ili malo jače klope, odličan laganiji obrokić. Super ideja. Možda čak veganski.

    ОдговориИзбриши
  9. Odličan recept koji ću svakako isprobati. Volim sve sastojke, a da je mnamaz zdrav, nije potrebno ni naglasiti. Jako mi se sviđa i bilježim!

    ОдговориИзбриши
  10. Jelo, dopada mi se ideja za namaz, i lako je prilagoditi ga sopstvenom ukusu. Recimo, ja bas ne ljubim mirodjiju, jos lovor, persun i senf uz to mi nesto ne pasu kao kombinacija.
    Probala bih sa dodatkom korena celera i pavlake u maloj kolicini, a izbacila mirodjiju, persun i senf.
    Sve u svemu, desetka za ideju!

    ОдговориИзбриши
  11. Hehhhh, heljda :)
    Ostaviti ću svoju priču o heljdi za svoj post kad se konačno odlučim jednom u životu probati je :O
    Meni to izgleda i zvuči prekrasno i ukusno, ali ja imam ugrađeno mišljenje o heljdi a da je nikad nisam uspjela niti probati. Nedopustivo znam i moram to što prije ispraviti!

    ОдговориИзбриши
  12. Prekrasno :)) kad stigneš svrati do mog bloga po nagradicu :)))

    ОдговориИзбриши
  13. Interesantno jako zvuči! Baš me zanima okus toga, odlično!

    ОдговориИзбриши
  14. odličan namaz , po mome ukusu ! Jako mi se sviđa kombinacija sastojaka. Heljdu volim i poprilično često napravim si heljdinu kašu sa voćem za doručak, stavim heljdino brašno u poneki kolačić a nedavno sam nabavila i rezance od heljdinog brašna koji čekaju kuhanje. Isprobati ću obavezno ovaj namaz, već znam da će mi se svidjeti, uz to je i zdrav i kod tebe mi jako lijepo izgleda !!

    ОдговориИзбриши
  15. Jelena, ovo izgleda odlicno; volim gljive i heljdu (koju sam probala samo u vidu brasna). Probam prvom prilikom!

    ОдговориИзбриши
  16. Ovo je sigurno diva pasteta - tocno po mom ukusu, printam recept i javim kada isprobam. Hvala! Komplimenti za fotografije

    ОдговориИзбриши
  17. Uh nisam ljubitelj heljde ali ovo izgleda jako lepo i ukusno ! Pozdrav ! :-))

    ОдговориИзбриши
  18. Ja jako volim šampinjone i uopće ne kužim zašto su tako podcijenjene. Meni je njihova nježna aroma savršena i izvrsni su mi kao dodatak bilo kakvom jelu. Jako mi se sviđa i ovaj namaz i definitivno je nešto što ću isprobati. :)

    ОдговориИзбриши
  19. Draga Jelena, evo kod mene te čeka jedna nagradica...
    http://ketymartiniskuhacha.blogspot.com/2010/11/nagrada-me-encanta-tu-blog.html

    Pozdrr :*

    ОдговориИзбриши
  20. jednom sam probala neki namaz od gljiva i nije mi se dopao, bila je prejaka aroma gljiva, možda uz šampinjone nije tako jak ukus pa bi se na ovo mogla odlučiti da isprobam
    svakako odličan recept

    ОдговориИзбриши
  21. Volim heljdu, njen specifican ukus. Najcesce kuvam kasu meni i cerki za dorucak....i ovo zvui skroz ok i mogla bih da nam napravim.

    :))

    ОдговориИзбриши