петак, 26. април 2013.

ĆURETINA (PILETINA) U SOSU OD PEČENOG BELOG LUKA

Ne znam kako se desilo da prilikom istraživanja Ireninog bloga Sweet and Salty preskočim ovaj recept i da ga Marija nije objavila ko zna da li bi ikada dospeo na naš sto. Najobičnije belo meso, kod mene ćureće sa ovim izvrsnim sosom postaje nešto izuzetno. Sos je na bazi belog luka pečenog u rerni, belog vina, pavlake, duže dinistanog crnog luka, mrvica od prženog mesa, majčine dušice i limunovog soka. Ako niste ljubitelj belog luka i zaobilazite ga u širokom luku u presnom stanju, ovaj način spremanja će vam sigurno promeniti stav. Beli luk iz rerne menja svoja svojstva, postaje sladak, neprijatan miris mu se gubi, dobija jednu duboku notu, ma jednom rečju postaje božanstven. I kao što je Marija napisala, ispecite više nego što vam treba za recept i probajte ga namazanog preko reš prepečenog hleba. Ja sam ga koristila u humusu prvi put, a a gde možete da ga stavite samo zavisi od vaše mašte.




U recept sam unela par sitnih izmena. Pržila sam ćuretinu na puteru. Sos kod Irene je sa vidljivim komadićima crnog luka, onako rustičan, a ovaj je po Marijinoj caki pasiran. Duže sam pržila crni luk, da se baš istopi, i naravno nisam odolela a da ne povećam količinu belog luka u receptu. Limunovog soka sam stavila malo manje, a vi to prilagodite svom ukusu. Irena ovo ti je još jedan odličan recept i za svaku preporuku. Sos slobodno možete napraviti i u duplo većoj količini.





ĆURETINA (PILETINA) U SOSU OD PEČENOG BELOG LUKA
original recepta

500g ćurećeg ili pilećeg belog mesa, šnicle
30g putera
1 kašika ulja
so i biber
1 crni luk, sitno seckan
dobar prstohvat kristal šećera
oko 250ml vode
100ml belog vina
2 veće ili 4 manje glavice belog luka
100ml tečne pavlake za kuvanje
majčina dušica, suva
so po ukusu
limunov sok (po ukusu, par kapi do pola limuna)


Presecite vrh svake glavice belog luka tako da glavica ostane cela a da se lepo vidi vrh svakog presečenog čena. Stavite glavice belog luka u aluminijumsku foliju tako da presečena strana bude okrenuta na gore. Posolite tu presečenu stranu i prelijte je uljem. Zatvorite beli luk u foliju, kao paketić i pecite gau rerni na 200 stepeni negde oko 40 minuta. Prstima istitsnite čenove belog luka. Neki će ispasti celi, neki će biti zgnječeni kao pasta. Pomešajte ga sa pavlakom za kuvanje i malo majčine dušice i stavite u frižider do upotrebe.

Na puteru i ulju propržite posoljene i pobiberene šnicle. Možete ih i uvaljati u brašno ako volite. Odložite ih sa strane i poklopite da vam ostanu tople. Na masnoći gde su se pržile šnicle pržite crni luk. Pošećerite ga malo i pržite oko 15-ak minuta uz povremeno dolivanje vode, a varjačom pogrebite sve što vam se zalepilo od mesa. Na kraju spajte vino i pustite da ono ispari. Ubacite beli luk sa pavlakom za kuvanje i majčinom dušicom. Krčkajte oko minut da se sosić zgusne. Sklonite sa vatre. Stavite u električnu seckalicu ili štapnim mikserom pretvorite u pastu. Posolite po ukusu. U topli sos dodajte količinu limunovog soka po želji, do polovine jednog manjeg limuna. 

Servirajte sos preko pečene piletine ili ćuretine.




TURKEY (CHICKEN) IN CREAMY ROASTED GARLIC SAUCE


I just adore oven roasted garlic even though I tend to stay away from the fresh ones awoiding the smell that lingers for a long time. Roasting garlic brings out its natural sweetness and the heavy smell disappears. I use chicken and turkey breast in my kitchen very often so I am always on a look out for new recipes. This one is fantastic, with simple ingredients but impeccable results. 


500g turkey or chicken breast, boneless and skinless, cut into slices
30g butter
1 tablespoon of oil
salt and pepper
1 onion, finelly chopped
good pinch of crystal sugar
around 250ml of water
100ml white wine
2 extra large or 4 smaller garlics
100ml heavy cream
dried thyme
salt to taste
lemon juice to taste (couple of drops to half a head of a lemon)


Cut the tops of each head of garlic so you expose all the cloves inside. Drizzle the top of the garlic with oil and salt. Wrap individual heads in aluminume foil and roast in the oven for app. 40 minutes at 200 degrees Celsius (no fan). Take the garlic out of the foil and squeeze the individual cloves out by pressing the entire garlic. Some will pop out as individual cloves some will come out as a paste. Mix the garlic with heavy cream and thyme and place in the fridge.

On butter and oil fry the salted and peppered chicken or turkey breasts. You can dip them in flour before frying. Take out of the pan, set aside and cover to keep warm. Fry the onion that you have sugared in the same pan where you have fried the chicken for about 15 minutes or so, adding a bit of water as you do it and scraping the bottom of the pan to get all of the drippings into the sauce. At the end when the onion has softened pour in the white wine and let it cook and evaporate. Add in the garlic and heavy cream from the fridge. Cook for a couple of minutes so the sauce thickens. Salt to taste. Take of the stove aand add lemon juice to taste. Serve over waarm chicken or turkey.




20 коментара:

  1. Jelena, ovo je predivno! Obožavam pečeni bijeli luk i baš kao što kažeš, mogu ga jesti samo premazanog preko hljeba. Mislim, volim ja i ovako običan, ali kad je pečen u rerni, to je sasvim druga dimenzija. :) Dala si mi savršenu ideju za jednu skoru večeru! Hvala. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sosić je odličan, i više nego odličan i za svaku je preporuku.

      Избриши
    2. Samo da javim da sam pravila za vikend. Imala sam goste na večeri i svi su bili oduševljeni. Koristila sam piletinu, a jedina razlika je što sam je isjekla na krupnije komade (ne baš šnicle) i onda je ostavila u marinadi nekoliko sati. Pržila na puteru i maslinovom ulju i dalje pratila sve kako si napisala. Pošto sam malo kasnila, nisam stigla da izmiksam sos, ali se luk skoro istopio pa nije smetalo. Nisam stigla da fotkam i da ti pošaljem sličicu, ali da znaš da sam skroz skroz oduševljena! Moram i Ireni da javim da mi se mnogo dopada! Proslijedila sam recept dalje ;)

      Избриши
    3. Milice odlično. Ma i ja sam oduševljena i pravila sam i sa piletinom i sa ćuretinom. Tako jednostavni sastojci a jelo vrhunsko.

      Избриши
  2. Sjajno! Piletina i narocito curetina su jedine vrste mesa koja ja stvarno volim, ali cesto znaju da budu suve. Ovaj tvoj recept mi se cini prilicno socan. Odavno trazim recept za piletinu sa limunovom travom (lemon grass), sta mislis, mogu li ovde da je dodam? Onda bih izbacila vino da ne bude previse ukusa, a pojacala vodu.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Slađo, nisam nikada koristila lemon grass pa ti en mogu tačno reći kako bi to izgledalo. Ja ti savetujem da prvi put napraviš sa vinom, jer to vino ispari a ostane onaj divan ukus, pa sledeći put vidi da li može da se menja.

      Избриши
  3. Jelena odlično si pripremila ovo jelo ! Ja ga na žalost mogu samo gledati jer sam alergična na bijeli luk i ne smijem ga niti primirisati pa ga iz svih recepata jednostavno izbacim. Napraviti to ovdje ne bi imalo smisla jer je u bijelom luku baš fora i zbog njega je sos toliko dobar. Moram reći da mi se i pire krompir poslužen kao prilog sviđa, sve skupa jako dobro izgleda !

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Branka, da nisi ti slučajno alergiju stekla poslednjih godina, jer me ne bi čudilo da je to zbog ovog uvoznog kineskog belog luka koga sigurno ima i na vašem tržištu. To su one savršene glavice u mrežicama koje se prodaju. Jednom sam ubacila takav luk u vruć beli sosić i on je pozeleneo odmah, luk mislim, i to fluorescentno zeleno.

      Избриши
    2. Da, slažem se sa Jelenom, nažalost radi se o GMO luku
      Recept je sjajan, moram isprobati

      Избриши
    3. Istina je da kineskog bijelog luka i ovdje ima, znam da moji uvijek gledaju da nabave onaj domaći. A moja alergija je na žalost još iz dječjih dana i kako vrijeme ide sve je izraženija odnosno sve intenzivnije odreagiram ako mi je uopće u blizini a posebno promakne li mi komadić u hrani ako jedem negdje vani, nikako da se bijeli luk i ja susretnemo na istoj valnoj dužini :)

      Избриши
  4. Ovo mora da je jako dobro i bilježim. Puretinu uvijek treba pripremiti na novi način, pomalo je dosadna, a ovako, s finim sosom, za prste polizati.

    ОдговориИзбриши
  5. Jao, sta mi radis Jelena sa tim sosom, a ja bas gladna. Idem da porcesljam frizider pre spavanja:)

    ОдговориИзбриши
  6. Odlično. Nisam ljubitelj ćuretine malo mi je kiselkasta ali ću joj sa ovim receptom dati još jednu sportsku šansu.

    ОдговориИзбриши
  7. i ja sam se navukla na pečeni češnjak, prekrasna mu je aroma
    divan je recept!

    ОдговориИзбриши
  8. Mmmm, odlican recept, provereno dobro i ukusno, a svidja mi se i sareni pire kao prilog na tanjiru.:))

    ОдговориИзбриши
  9. I love your pictures and recipes. I'd like to inform you of a great new website www.foodieportal.com. I would like to invite you to come and join us and share your wonderful pictures with us. We are simply foodies and we are not photography snobs, so picture perfection is not important, all we care about is delicious food.

    ОдговориИзбриши
  10. Baš mi je drago da si naletela na ovaj moj recept. Meni se baš dopada,a i jako je jednostavan za pripremu. Sviđa mi se ovaj tvoj pire,baš izgleda onako veselo i prolećno :)

    ОдговориИзбриши
  11. NISAM PROBAO ALI ZVUČI FANTASTIČNO

    ОдговориИзбриши