петак, 10. фебруар 2012.

CHICAGO STYLE PIZZA

Chicago style pizza je nastala davne 1943. u Piceriji Uno u Čikagu. Ono što je razlikuje je od klasične italijanske pice je testo koje je deblje, podignut obod tako da liči na torticu i velika količina fila. Postoje dve verzije ove pice, deep dish, tj. pica iz duboke tepsije kod koje postoji samo donje testo, i stuffed, ili punjena koju vam predstavljam koja ima i još jedan dodatni sloj testa iznad fila na koji se preko stavlja paradajz sos i sir. Ona se peče u dva vremena, tj. prvo se peče sa poklopcem od testa, pa se naknadno dodaje sos od paradajza i sir i ponovo se vraća u rernu da se sir lepo zapeče.




Obe pice su prebogate sirom, paradajz sosom, suhomesnatim proizvodima, šampinjonima, a ako volite možete dodati i svežu papriku i crni luk. Od suhomesnatih proutvoda ja volim da koristim kulen ili neku sličnu zimsku kobasicu, a neizostavni dodatak je sveža kobasica koja se eto kod nas skoro ne koristi kao nadev. Sveža kobasica, npr. Yuhor kobasica za pečenje ili Kranjska, se istisne iz omota pa se onda usitni grubo i prži, a onda se meso ocedi od viška masnoće pa se dodaje u picu.

Idealno bi bilo da imamo peć na drva i tučanu posudu za pečenje, ali u kućnim uslovima može da posluži i električna rerna kao i posuda sa pomičnim dnom u kojoj pečemo torte. Naravno i bilo koja tepsija može dobro doći. Koristite recept za vama omiljeni paradajz sos, a ko ga nema tu je moja verzija. Koristite recept za testo koji volite, samo pazite da donje testo treba da je nešto deblje od standardnog tankog. Potrebna količina testa je oko 900g, ali je bolje imati više nego manje. Meni je ostalo malo testa jer nisam znala koliko će mi biti potrebno za pleh prečnika 25cm, pa sam u ostatak testa dodala beli luk u prahu, origano, ruzmarin i suvi bosiljak, malo ulja, premesila i pekla aromatične mediteranske štapiće.




CHICAGO STYLE PIZZA
za okrugli pleh prečnika 25cm, količina za 5-6 osoba

TESTO
oko 700g brašna
1 puna kašičica suvog kvasca
1 ravna kašičica šećera
1 ravna kašičica soli
4 kašike maslinovog ulja
400ml tople vode

U oko 300g brašna dodati sve ostale sastojke, pa sve pomešati i ostaviti da se žitko testo odmara oko 20 minuta da kvasac malo proradi. Postepeno dodati ostatak brašna i mesiti dok ne dobijete lepo i elastično testo koje se ne lepi za ruke. Ostaviti da se testo odmara oko 45 minuta.

Od ove količine se dobije 1100g testa. Meni je ostalo oko 250g testa ali vam ne preporučujem da radite sa manje testa jer je bolje imati višak nego da imate manjak. Ostatak testa uvek možete iskoristiti.

PARADAJZ SOS
400g paradajz pelata
200ml paradajz soka
3 kašike maslinovog ulja
2 čena belog luka
1 kašičica šećera
1 kašičica soli
1 kašičica suvog bosiljak
1 kašučica suvog origana
nekoliko kašika crnog vina (ako imate i volite)

Na zagrejanom malinovom ulju propržite kratko sitno seckani beli luk. Dodajte pradajz pelat, pa ga malo varjačom usitnite dok ga mešate. Dodajte paradajz sok, šećer, so, suve začine i vino ako volite i kuvajte dok se sos ne redukuje do željene gustine. Sos treba da je gušći. Ostaviti ga da se ohladi.

FIL
400g sitno rendanog kačkavalja - Edamer, Gauda, Trapist, Mozzarela....
400g šampinjona - listići
300g sveže kobasice u crevu (Yuhor kobasica za pečenje - sveža, Kranjska..)
100g kulena ili neke pikantne kobasice
100g praške šunke
80g parmezana (kesica)
sveža crvena, zelena paprika (po želji)
crni luk - tanka rebarca (po želji)


Dok se testo odmara listiće šampinjona propržite na malo ulja. Poklopite i nastavite sa prženjem tako da mogu da puste vodu. Kad puste svu vodu skinite poklopac i nastavite sa prženjem dok sva tečnost ne ispari. Na kraju posolite i prebacite u cediljku da se odstrani višak tečnosti i da se malo ohlade.

Kobasicu istisnite iz omota. Rukama odvajajte komade dužine manje od 1cm i spuštajte u iganj koji ste malo nauljili. Pržite, mešajte i sve vreme sitnite komade varjačom. Cilj nam je da dobijemo komadiće lepo pržene kobasice ali ne tako sitne kao što je mleveno meso. Prebacite komadiće kobasice u cediljku da odstranite višak masnoće, pa onda na papirni ubrus i ubrusom ga malo utapkajte.

Nakon što se testo odmorilo i naraslo, premesite ga i podelite na dva dela tako da je jedan deo nešto veći od drugog, tj da prvi deo koji će ići na dno posude i oblagati ivice ima 700g. Pleh sa pomičnim dnom prečnika oko 25, šerpu, još bolje tučanu šerpu nauljite, dno i obod. Veći komad testa razvucite u krug od oko 40cm, pa ga prebaci u pleh ali da vam malo prelazi ivice pleha. 

Utisnite ga lepo i onda na dno stavite trećinu kačkavalja. Pritisnite ga malo jer ne želimo da sos prodre i ugnjecavi testo. Sipajte polovinu sosa preko i blago ga donjom stranom kašike premažite. Onda ređamo suhomesnate proizvode, red kobasice, red šunke, pa red kulena. Potom pržene šampinjone, pa još trećinu ili manje kačkavalja i polovinu parmezana Ako volite možete dodati i svežu crvenu papriku i rebarca crnog luka preko suhomesnatih proizvoda,.

Razvucite drugi komad testa u krug prečnika 25cm, tj nešto veći jer se testo skuplja dok se prenosi. Spustite preko fila da se lepo uklopi, a ako imate viška odignite ivice poklopca pa pažljivo uklonite. Testo koje visi sa strane posude isecite pa lepo preklapajte ka dole da bi ga spojili sa testom koje čini poklopac ali da ima podignutu ivicu za 2-3cm jer će još red sosa i kačkavalja doći preko. Izbockati površinu testa viljuškom. Ako želite lepe faltice kao na slici posle malog preklopa kažiprstom napravite otisak u testu onako položen po dužini ukoso. Samo će vam se pokazati dok radite.

Peći na 200 stepeni 25 minuta ispod sredine rerne. Izvadite iz rerne i pokriti aluminijumskom folijom pa uključiti samo donji grejač rerne i nastaviti sa pečenjem na 200 stepeni oko 25 minuta. Izvadite iz rerne picu pa preko sipajte ostatak sosa, ostatak rendanog kačkavalja i parmezana. Smanjite temperaturu na 170 uključite gornji grejač i nastavite sa pečenjem dok se sir lepo ne otopi, a pred kraj možete uključiti i gril opciju rerne da dobijete one famozne mehure. Ovo stalno vađenje, pokrivanje, menjanje grejača služi da se donje testo ispeče.

Ostaviti da se ohladi oko 60 minuta pre serviranja. Ona drži toplotu i preko tri sata. Skinuti obruč. Prebaciti na tanjir za posluživanje i uživati uz čašu crnog vina i po kojoj crnoj maslini.




CHICAGO STYLE PIZZA
for the 25cm round spring form cake pan - makes 6 servings

DOUGH
around 700g of flour
1 full teaspoon of dry yeast
1 even teaspoon of sugar
1 even teaspoon of salt
4 tablespoons of olive oil
400ml of water


Add all of the ingredients above in 300g of water and mix with a fork. Leave to rest for around 20 minutes. Add in gradually the rest of the flour and knead into a nice and elastic dough that does not stick to your fingers. Leave the dough to rest for 45 minutes or more. You will get app. 1100g of dough. For the pan of 25cm in diameter you will have around 250g of dough left over, so after you finish baking the pizza use the remaining dough add in rosemary, oregano and dry basil a bit of oil, knead again add in garlic powder and make bread sticks.

TOMATO SAUCE
400g of canned tomatoes
200ml of tomato juice
3 tablespoons of olive oil
2 cloves of garlic
1 teaspoon of sugar
1 teaspoon of salt
1 teaspoon of dry basil
1 teaspoon of dry oregano
couple of tablespoons of red wine


Heat the oil and add in chopped garlic. Fry for a minute and then add in all of the ingredients. Cook until the sauce reduces so it is nice and thick.

FILLING
400g of cheese finely grated
400g of button mushrooms sliced
300g of fresh Italian sausage
100g of Italian pepperoni
100g of ham
80g of Parmigiano-Reggiano grated
fresh red or green pepper (if you like)
onion (if you like)


While the dough is resting fry the mushrooms on a bit of oil. Put a lid on top of the pan and let them fry in steam to let out all of the excess water, then uncover and stir until all of the water evaporates. Salt at the end and transfer to a sieve to let all of the excess moisture out.

Take the sausage out of its casing and cut into smaller bits. Fry and while frying cut onto even smaller pieces. Transfer to a sieve to let all of the excess oil out, and then transfer to a paper napkin to pick up all of the remaining oil. Knead the dough take a cut that measures app. 700g. Roll it out on the floured surface into a circle app 40cm in diameter. Transfer it to a well oiled cake pan or any other pan. Press the dough against the bottom and sides. Let the dough hang over the edge freely. Place one third of the grated cheese on the bottom and press lightly. Place half of the tomato sauce on top, and then place the sausage, pepperoni and ham on top and finish with mushrooms. You can add peppers and onions if you like. Press lightly with hands for the ingredients to set nicely. Place some cheese on top. 

Now roll out the second pizza dough into a circle app 25cm. Transfer on top of the filling. Fold in the edges by folding in the dough that is hanging out with the top dough. make sure the edge sticking out is at least 2cm. Bake at 200 degrees for app. 25 minutes. Take out of the oven and cover the top of the pan with aluminum foil, turn on just the bottom heater and bake for 25 minutes more. Take out of the oven and place the remaining tomato sauce on top and the remaining cheese and Parmigano reggiano. Turn down the temperature to 170 degrees Celsius and bake using only the top heater until the cheese melts. You can turn on the grill option of the oven near the end to get nice bubbles. Let the pizza rest for at least an hour before serving.

46 коментара:

  1. Joj Jelena, uvik kad vidim tvoje američke slastice ili slana jela, onda se tek sjetim da si ti bila svjetsko dijete i da si jedno vrijeme živila u Americi :)
    Nisam nikad čula za ovakvu pizzu, baš mi je pravo otkriće! Za nas prave pizzoljupce dodatni sloj tijesta i količina nadjeva bit će pun pogodak :)
    Divno!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Majo, tradicija američke kuhinje se naravno nastavlja na tradisiju evropske kuhinje, doduše u nekom novom ruhu. Koliko sam primetila ovu picu su počeli u boljim picerijama da prave u Bgd. pa tipujem da će biti hit. Mnogo je bolje napraviti kod kuće jer znaš kvalitet sastojaka koje staviš, ali nemam ja peć na drva pa i one iz picerija mogu biti odlične. Novina je kobasica sveža koju jako volim u nadevu i koja treba da je pikantna. To sam probala samo u Pizza Hut-u kod nas ali ne stavljaju oni nju nego neke komadiće govedine, koji nisu loši ali mi je moja verzija kobasice bolja. Po sastojcima treba izdvojiti parice za ovu lepoticu od pice, ali obziro da služi 5-6 osoba onda se isplati.

      Избриши
  2. Obožavam pizzu, a ova tvoja me je oduševila. Izgleda tako sočno, ma izgleda jako fino. Nadam se da ću je jednom uspijeti napraviti.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jano ne vidim zašto ne bi uspela. Ništa tu nije komplikovano, samo sledi uputstva, a kad je napraviš onda je posle prilagodi sebi, mislim na sastojke fila i veličinu pice. MOžeš da je ostaviš i bez poklopca od testa pa da dobiješ samo deep dish ili da je praviš u kalupu 28-30cm pa da bude malo tanja. Kako ti bude po volji.

      Избриши
  3. Jele moja , kako ovo dobro izgleda!!!!!
    Evo je tek devet ipo sati ma bi ja svejedno sad sredila jedan dobar komad...mljac, mljac...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. I ja bi rado, ali vaga je počela da se buni i ja se sve tešim da je u kvaru i da kao pokazuje pogrešno.

      Избриши
  4. ogladnela sam gledajući ove slike. izvrsno.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ja se tešim da je šolja puna ražanih pahuljica sa malo meda i cimeta mnogo zdravija i da će moj organizam biti zahvalan što mu pružam ugođaj ovih divnih žitarica u mleku.

      Избриши
  5. Odmah sam prosledila link mužu na posao. On je kod nas u porodici zadužen za pravljenje pice, izveštio se u tome, a veoma je lake ruke što se tiče nadeva na klasičnoj pici, pa ovo može samo da mu se dopadne. Doduše, zbog mene će morati da napravi veggie varijantu. :P

    Što se tiče rerne, dobro, za ovu picu u kalupu to ne važi, ali za onu italijansku, znam da Jamie Oliver simulira kamenu peć u normalnoj električnoj rerni tako što picu stavlja da se peče na vreloj mermernoj ploči, koju jednostavno drži u rerni dok se ova greje. Pa je ukus kao malo autentičniji. Nisam nikad probala, ali mislim da je rekao da umesto mermera može da se koristi i običan kamen, terakota, keramika, da u krajnjoj liniji možeš da kupiš četiri keramičke pločice za kupatilo pa da njih koristiš.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sigurna sam daa će ti napraviti sjajnu veggie varijantu. Ja jako volim sveže crvene paprike kao i crni luk u pici, ali pošto nisu u sezoni glupo mi je bilo da dodajem samo luk. Za mermernu ploču sam znala ali gde mermer da nabavim. Doduše ima ga u radnjama sa materjalima i pločama za kuću ali je skup sigurno. Treba mi i ona daska na kojoj pica može da se prenese pa da se gurne na tu usijanu površinu. Pločice, e to je genijalno. Dobro si se setila, samo da nabavim dasku.

      Избриши
    2. Obavezno javi ako nađeš dasku, da pošaljem svog izaslanika da mi kupi jednu. U Nemačkoj je nisam viđala, što ne znači da je nema, ali obično se takvi bizarni predmeti nalaze u nekim radnjama za posvećenike i užasno su skupi.

      Избриши
    3. Možda sa se pitaju prodavci na pijacama koji to prodaju da li može da se pravi po narudžbini. Znam da oni koji prave plehove i modle od lima i prodaju na pijaci hoće da prime porudžbine, a prodaju oni i daske, samo što sam te iste daske viđala na drugim mestima pa možda svi kupuju na istom mestu. Ko pita ne skita. Javljam.

      Избриши
    4. Hvala na ideji - imam neke keramičke pločice koje prebacujem s mesta na mesto, evo im sada i namene. Dezinfekcija, pa u rernu :-) A što se prebacivanja pice u rernu tiče, ja već neko vreme čekam neku metalnu tanku ploču (valjda?!) koja služi za prebacivanje torte nakon ukrašavanja, na tacnu (zbog Jecine Esterhazice :-), kao poručili su i stiže u aprilu. Možda to može da posluži za prebacivanje pice?

      Избриши
    5. Devojke, to se zove pizza peel... rado bih ti Jelena donela jednu, ali masivne su, plus nosimo bujuk stvari zbog dece. Na poslednjoj slici moga posta mozes da vidis kako moj pizza peel izgleda, ima jos neku tkaninu sa kojom se lakse prebacuje testo na baking stone. http://soibiber.blogspot.com/2011/04/kako-da-napravite-stvarno-dobar-hleb.html
      Mogu da ti fotografisem pa da das nekom ko se bavi izradom stvari od drveta, sigurna sam da to nije problem.

      Избриши
    6. Tanja, ja tortu uvek filujem na obrnuto okrenutom poslužavniku na koji stavim papir za pečenje pa kad se stegne onda prođem oštrim širokim nožem ispod nje i prenesem je na postolje. Nije nikakav problem.

      Ivana, hvala na informaciji, evo sad sam videla na netu da je to to. Ne vredi ta daska bez vrelog kamena ili pločica, pa kad nabavim, onda u potragu za daskom. Sigurno to neko može da napravi samo da se slika da ili dimenzije.

      Избриши
  6. To se zove recept za pizzu.. Sigurna sam da bi muski dio moje familije sada smisljao nacine kako da me ucijeni da im ovo radim za veceru.. Sreca moja sto samo ja listam blogove.. :D Ali jednom prilikom cu morati probati..

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. E sreća tvoja i neka tako i ostane. Toliko recepata sam pribeležila sa vaših blogova da bi mi trebao ceo jedan život samo po njima da klopam. Prava mala virtuelna riznica na ovim našim blogovima ali uvek znam gde da tražim kad mi treba nešto novo i provereno.

      Избриши
  7. Volimo picu,ovo sam imala u planu.Tvoj recept me je samo podstakao da je sto pre probam.Posto imam neke keramicke plocice,bas cu probati savet Maxivide.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Irena, ma ovo je jedna sasvim druga kategorija pice, ja bi je svrstala i u slane tarteve. Savršena je, a pločice su genijalna ideja.

      Избриши
  8. Deep dish pizze sam viđala na fotkama, ali ovo kod tebe izgleda jako slasno. Kriška na prvoj fotki je toliko primamljiva da bih najrađe skočila u ekran.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da znaš samo koliko sam se namučila oko fotkanja za ove sličice. Napolju tmurno, a stalno se smenjivao intenzitet svetla. Nikako da potrefim momenat kada mi ne treba blic. I ISO sam menjala na mom idiotu ali je bilo sve u zrncima samo da ne opali blic.

      Избриши
  9. Bilo bi dobro kada bi me doma dočekala jedna ovako bogata i slasna pizza, dobra za ova hladna vremena i bez šparanja na sastojcima.
    Eto jučer sam na nekom portalu pročitala da je 09.02. međunarodni dan pizze, to je za mene bila potpuna novost.

    ОдговориИзбриши
  10. Jele, ovo je izrvsno! Jendom sam radila pogaču sa inćunima na sličan način. Ja inače obožavam domaće pizze i najdraže mi je kad je tijesto malo deblje, ne volim ona tanka tijesta (koja pizze kao trebaju imati), meni je draže kad je ovako kao kruščić :) Jako mi se sviđa recept

    ОдговориИзбриши
  11. Mnogo volim tvoje postove jer svi imaju bar malo istorije. Ovo baš mora da se proba, jer nikad nisam ni videla ni jela!

    Inače moj brat koji je ludo zaljubljen u pice, hoće da poludi što mu rerna peče na samo 350 stepeni je naručio šamotnu ploču za šporet. Osedeli smo dok se nije zagrejala, na kraju pica nije bila različita od mnogih koje do tad napravio. Sad ima novu ludost, kupio je na e bay dasku sa sve tkaninom za 'istovar' pice. Drži u tajnosti šta je namerio, jedva čekam da vidim rezultat:-)))

    ОдговориИзбриши
  12. Jao, Jeco, šta mi to radiš? Pica fenomenalno izgleda, sigurno ću da je pravim. Ja najviše volim picu sa peperoni kobasicom ili običnom kobasicom malo ljutkastom, tako da si me pogodila.
    Mnogo mi se dobada naziv (zaglavlje) bloga - svaka čast!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. I ja obozavam sve te pikantne kobasice i mesne preradjevine!
      Ova pica mi deluje kao tata svim ostalim picama. Prava i bogata. Ima testa i fila. Odusevljena sam! :)

      Избриши
  13. stvarno si je bogato napravila!!
    Ja samo preklopim tijesto unutra i tako ispecem..a daske se kod mene ovdje mogu naci u vecim trgovinskim centrima na odjelu kucnih potrebstina,samo je dosta skupa ..

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mirjana ovo mu dođe kao bogata slana pita, ali testo nije sipkavo. Zaista je toliko zasitna da je ovo dovoljno za 6 osoba.

      Избриши
  14. Meni je prvo palo na pamet kada sam vidla fotografiju: "Pizza, ubica". :))
    Inace sto se obicne pizze tice, pogledajte ovaj link:
    http://www.ana.rs/forum/index.php?topic=3330.msg180329#msg180329

    Jos nisam isprobala ali ova devojka sjajno kuva, pa mozda vredi isprobati.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pročitala sam recept i dopada mi se to stajanje testa sa nadevom, samo mi se ne dopada korišćenje kečapa jer ja uvak ukuvam paradajz sos za picu. probaću jednom. Hvala Tanja!

      Избриши
  15. Bogata, fina s puno nadjeva da totalno drugačija od one koju ja aspremam doma
    Ali da je zamamna je.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. I meni je ovo prvi put da je spremam, a pikam je već godinama i nikako da je napravim.

      Избриши
  16. sad sam ostala bez komentara :)). Ponovo odličan recept!

    ОдговориИзбриши
  17. Uh, Jelena, ova je ubistvena! Moji bi se odusevili ovim nadjevom, definitivno... Nisam do sada cula za nju.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Probaj obavezno sa kobasicom svežom ali da je pikantna onako ljutkasta ako voliš.

      Избриши
  18. Ova pizza je baš moćna, bogata, od jednog komada se može fino najesti ! odlično da si sa nama podijelila ovaj recept, napraviti ću je slijedeći put za prijatelje kada dođu , ovo će biti pun pogodak !

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ovo je prava stvar za goste Branka jer sam ja služila i 3 sata nakon pravljenja a bila je topla i taman kako treba.

      Избриши
  19. Pizza je krasna, Jelena. Iako kazes da nije islo kako si zeljela sa slikanjem, mislim da su slike super. Pozelis uglavnom komad, dok ih gledas. Jos jedan u nizu predivnih postova. Pozdrav

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Gordana, ma ovoliko blještavilo sa snegom pa nikako da se potrefi prava svetlost za fotkanje, ali dobro srećom nešto ne fotkam i ne spremam u poslednje vreme jer je draft krcat sa starim receptima pa do proleća.

      Избриши
  20. ovo je extra pozza i morat ću je probati, baš je bogata nadjevom i sigurna sam jako uskusna, a još mi se dopada što će mi ova biti dovoljna za sve, ovako dok spremam trebam napraviti 3 da nam bude dosta, ova jedna biti će dovoljna

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Za 6 osoba, a ako ste baš gladni i 5. Ja sam dva komada zamrzla da se kasnije sladimo.

      Избриши
  21. Navrati do mene čekaju te dvije blog nagrade..
    Ćao..

    ОдговориИзбриши