недеља, 1. април 2012.

BEČ - NASCHMARKT

Naschmarkt je jedna od neizostavnih turističkih destinacija Beča. Ova pijaca osim egzotičnog voća i povrća, sireva, suhomesnatih proizvoda, gotove hrane, morskih plodova i ostalih gastronomskih delicija ima i izobilje divnih malih kafea i restorančića iz raznih delova sveta. Subotom u donjem delu pijace koja je oko 1.5km dugačka nalazi se buvljak sa antikvitetima na kome možete pazariti violinu, luster, šlem, nakit, jednom rečju sve od igle do lokomotive. Ručati ili doručkovati na pijaci je obavezan deo posete, a tu možete sresti poznate umetnike  kako piju svoju kaficu, vode rasprave i uživaju u raznolikosti. Pijaca je u Beču mesto gde se izlazi, a ne samo kupuje, gde se ljudi druže i razmenjuju ideje.

Holandske lale se ovde prodaju tokom cele godine.

Zlatne ruke su ovo pravile.

Ribanac iz kace možete naći i u srcu Beča. Ko ga je probao kaže da nije nalik našem, što zbog kupusa koji je drugačiji, što zbog začina koji se dodaju i načina pripreme. Nemojte se uznenaditi ukoliko poručite neko jelo u restoranu a ono na meniju ne sadrži kiseli kupus, da vam stigne tanjir koji ste odabrali ali sve na gomili kiselog kupusa, jer se to podrazumeva.

Vreme - oko 15 časova, subota, a sve vrvi kao u košnici. Pijaca ne radi nedeljom!

Suhomesnati proizvodi su za svaku pohvalu.

Od ovolikog broja začina može samo u glavi da vam se zavrti.

I još malo da vam se zavrti!

Ove banane su namenjene za kulinarstvo, mislim da se pohuju.

Egzotična gorka dinja.

Slika govori više od reči.

Mislim da je u ovom lokalu Anthony Bordaine degustirao sireve.

Za 9 evra možete smazati na licu mesta 3 ostrige i dobiti čašu prošeka.

Egzotično voće durian sa Melezije, Indonezije i Filipina koje je zabranjeno unositi u sve javne ustanove jer ima intenzivan miris sumpora ali kažu da je božanstvenog ukusa.

Turskih slatkih specijaliteta na sve strane, da vam pamet stane.

Ako idete od Karlsplatz-a pa se spuštate pijacom, nemojte zaboraviti da pred kraj pijace sa desne strane obratite pažnju na Majolika kuću Otto Wagner-a. Divna je, zar ne?

Na samom kraju pijace subotom se otvara buvljak sa antikvitetima, od igle do lokomotive.

1. Predivne slike, puno stvari koje volim ove paperdew punjene sirom, pa parma sa ricotta - sirom. Bas si nas lijepo provela kroz trznicu. Predivno, hvala za sjajan post.

2. prekrasno, da su kod nas takvi placevi onda bih vjerojatno išla češće na plac ;)

3. Аутор је уклонио коментар.

Одговори
    1. Slike su predivne, bas sam uživala. Lepo si nam docarala pijacu. Hvala :)

Избриши
  4. Prekrasan izvještaj. Najviše me se dojmila prva fotka, odnosno buketi tulipana. Onakva raznolikost ponude na tržnici je nešto o čemu mi možemo samo sanjati.

5. U svim gradovima gde sam bila morala sam na pijacu. Mene spomenici, galerije i sl.interesuje ali pijace i buvljaci me interesuju najviše. Kroz pijacu tj. hranu, možeš narod najbolje sagledati.
    Baš mi se svideo tvoj post, tako si nam plastično prikazala slikama, kao da sam tamo bila na pijaci. Ispravila bih te samo u jednom. Naime 'Prosecco' je polupenušavo vino, blaži i za mene prijatniji vid šampanjca.

Одговори
    1. Hvala Vesna na skretanju pažnje. ja sam ti jedan duduk što se alkohola tiče.

Избриши
    2. Ja sam od tebe mnogo više naučila:-))) Prosvetli me fen i glazuru na torti to ti neću zaboraviti;-)))

6. super su slike... kao da smo same prošetale. To su prednosti inostranstva... baš smo nešto danas pričale da je i ruzmarin postao luksuz , a za druge začine neću više ni da pitam.

7. Prelepo, volela bih kada bi i kod nas na pijacama postojala tolika raynovrsnost!

8. Nisam znala da se na turskom tulumbe zovu Toromba:) Ono sto lici na bananu, a nije, zove se Plantain... Moram da priznam da sam se malo strecnula kada sam videla cene nekih stvari... mnogo, bre, skupo!

Inace, ima, sto bi moj otac rekao, i bibe i ribe:) Pravi internacionalni market.

Ipak, meni su i beogradske pijace cool!

9. Prekrasan post. Imam osjećaj kao da sam prošetala Bečem s tobom.

10. Prelepe slike kao i uvek! Evo da se pohvalim da sam i ja danas dosla iz Beca. Bila sam prvi put. Na zalost uopste nema nekih fotografija jer je vreme ceo vikend bilo hladno, kisovito a za kraj nas je ispratio i sneg. Dok sam se probijala po centru Beca, pokusavajuci da sacuvam kisobran od udara vetra, pokisla i promrzla prosla me je svaka volja da bilo sta fotografisem a svo vreme su mi pred ocima bile tvoje prelepe fotke...bas nisam imala srece. Sutradan mi je bilo mnogo bolje jer sam ceo dan provela u SCS trznom centru pa sam ipak donekle zadovoljna.

11. Bravo Jelena, odlično si prenjela atmosferu i sve ove divne delicije sa Naschmarkta . I meni je ostao vrlo upečatljiv nakon zadnje posjete Beču, sada sam se opet na sve malo podsjetila. I dobro kažeš, izbor začina je takav da se čovjeku zavrti u glavi. Meni se čini da mi se to i dogodilo pa na kraju više nisam niti znala što bih trebala i što bih željela kupiti. Drago mi je da je i tebe dojmilo ovo mjesto i da si uživala !

12. divan pregled, uvijek mi dođe da malo zaplačem kad vidim ove začine na tržnicama, što kod mene toga nema..

13. Odličan kulinarski putopis :) Pijace su duša svakog grada i volim ih videti :)I na letovanju obavezno obidjem pijacu i ima se šta videti a i kupiti :)

14. Kakve krasote! Atmosfera kao u kosnici.
    Jedna od stvari koje cijenim kod Germana je njihov smisao za urednost i prezentaciju bilo cega. Lijepi utisci i memorije ostaju poslije ovakvih putovanja!

15. Predivne su ti slike, ima za svakog po nesto, a ima i stvarcica koje prvi put vidim, kao onu gorku dinju :) Pogled mi je malo zastao i na one predivne macaranos ;) Prelepa atmosfera!

16. Pa kako sam ja propustila ovu divotu??? smrc, nece se ponoviti:)
    Divne su fotke, ja bi na toj pijaci živela:):):)
    Hvala!

17. Ovo je mesto za izlazak gde bih bila redovna!!! Nažalost, nijedna od moje tri posete Beču nije uključivala posetu pijaci, ali to se, nakon ovog posta, mora ispraviti! Predivne fotografije, a moram da zaključim: lako je biti gurman i kulinar uz onakvu ponudu :-)

18. Predivan post, predivne slike... bio je to praznik za oči, zaista ima svačega!

19. Savršen post! Ja bih mogla da kampujem dan i noć pored onog frižidera sa sirevima...

20. Odličan post, morat ću jednom otići do njihove tržnice!

21. Očarana sam tržnicom :) Onu Wagnerovu kuću oslikanu cvijećem sam i ja slikala kad sam bila u Beču :D

22. Kakav kolorit, nemam reci za ponudu na pijaci, odusevila me je vec prva fotka sa lalama, a jos kad sam videla sve one gotovo spremljene djakonije, recimo sarmice od vinovog lisca, sve zamotane, samo da se pripreme za rucak... a vitrinu sa slasticama ne smem ni da komentarisem.;)) Hvala puno na predivnim fotkama!:)))

23. Joj, predivno Jelena, predivno..... kad se ja nađem na takvim mjestima pretvorim se u hrčka, kupujem, kupujem, kupujem.... nemam mjeru.

24. Ja puno volim pijace i buvlajke. Krasan post! I fotke :)!

25. Vidim da si posjetila i meni apsolutno najdražu tržnicu! Slike su divne, podsjetile su me da je krajnje vrijeme da svvratim po koji začin :)

26. Predivne fotke Jelena, sigurna sam da si uživala u tom carstvu mirisa, okusa i boja! Koliko samo delicija ima šta nisam nikad tu kod nas vidila!

27. Анониман10. март 2013. 18:41

Zdravo svima!!!moze li mi neko reci gde se nalazi polovna garderoba i da li je ima na ovom buvljaku,ili neko mesto slicno skladistu ili pijaci,sa polovnom robom(bela tehnika,namestaj,obuca i garderoba),treba ni adresa i koji blok ...Hvala unapred!

Одговори
    1. U dnu pijace se nalaze antikvarne stvari, nalik buvljaku i mislim da je to samo vikendom, nisam sigurna. Ima svačega od violina, ćilima, stolica...

Избриши
  28. Zanima me ima li negde u Becu buvljaci gde se kupuju laptopovi polovni, mobiln telefoni, polovna garderoba. (na dzakove, na kilogram, na komad)

Одговори
    1. Garderoba, to ne bi znala da vam kažem. Pogledajte na internetu u nekim drugim izvorima.